Ga naar inhoud


merkwaardig probleem bij ontvangst


BBsat

Aanbevolen berichten

Hij meldt 'Too many open files' en een aantal Bad Timer entries....

Denk dat dat meer reden is voor vastlopers dan een HDMI resync....

Geen idee wat de TS allemaal ingesteld heeft.....

 

Raspberry Pi 3B+ Argolis Triple Reader Kaartserver + Smargo

Vu+ Zero 4K DVB-S2X, Vu+ Zero 4K DVB-C/T2, DM525 Combo, DM920 UHD

VU+Ultimo4K BTE,  DM-Three UHD, Ziggo, HD+, TV-Vlaanderen, ORF, TiVuSAT, Fransat, SRG

5°W, 0.8°W, 4.8°E, 9°E, 13°E,19.2°E, 23.5°E, 28.2°E. Triax 88 en Wavefrontier

 

Link naar reactie
Delen op andere sites


  • Reacties 57
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Beste reacties in dit topic

Geplaatste afbeeldingen

Image recent geflasht , wel de instellingen vanuit een backup terug gezet.

Het is misschien beter om helemaal kaal te flashen maar als ik zelf een instelling verkeerd er terug inzet is dat net zo miserabel als een verkeerde instelling uit een backup.

Ik zoek dus zelf ook graag naar een eventueel verkeerde instelling of plugin.

Mimisiku vanmorgen is mijn dame wel bezig geweest met het instellen van timers. Daar waren geen foutmeldingen of conflicten maar  wel viel haar op dat er een aantal verlopen timers in de lijst stonden. En dat is normaal gesproken niet het geval, die worden na afloop altijd automatisch verwijderd. Die heeft ze nu handmatig verwijderd.

zou daar iets mee kunnen zijn?

 

VU+ Ultimo 4K

Sony KD-65XG9505

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik zie nu eigenlijk pas dat de crash om 10.44 was en de plugin EPG import om 10.43 altijd start met zoeken naar nieuwe data.

mogelijk is dat een verklaring voor 'Too many open files'

Ik zie ook dit staan:

[XMLTVConverter] Bad start/stop time: 20200427190000 +0200 (1588006800) - 20200427190000 +0200 (1588006800) [Country Line Dance Hits]

 

maar dat is helemaal geen timer die ik terug vindt, deze zender, als ik m al heb, kijken we niet naar en nemen we niets van op.

VU+ Ultimo 4K

Sony KD-65XG9505

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik zou de box gewoon even fris flashen. Geen backup.. Alleen OScam erop..Zenderlijst erin..

Raspberry Pi 3B+ Argolis Triple Reader Kaartserver + Smargo

Vu+ Zero 4K DVB-S2X, Vu+ Zero 4K DVB-C/T2, DM525 Combo, DM920 UHD

VU+Ultimo4K BTE,  DM-Three UHD, Ziggo, HD+, TV-Vlaanderen, ORF, TiVuSAT, Fransat, SRG

5°W, 0.8°W, 4.8°E, 9°E, 13°E,19.2°E, 23.5°E, 28.2°E. Triax 88 en Wavefrontier

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 4 weken later...

Eindelijk tijd om helemaal fris te flashen.

Wat een klus om bij VTI alles opnieuw in te stellen, zoveel kleine dingetjes.

Maar ja het kan allemaal wel 😀

Benieuwd of dit al die kleine ongemakken gaat verhelpen.

Er komt ook nog een verse HDD in, vaak kleine problemen icm een opname of afspelen opname.

Kwam op t VUplus support forum een discussie tegen over HHD met CMR vs SMR

Mogelijk heeft mijn schijf SMR (WD Blue 4Tb), ik stap nu over naar een WD Purple 4Tb waarvan wordt aangegeven dat dit CMR schijven zijn

VU+ Ultimo 4K

Sony KD-65XG9505

Link naar reactie
Delen op andere sites

Op 21-5-2020 om 18:30, BBsat zei:

Kwam op t VUplus support forum een discussie tegen over HHD met CMR vs SMR

Vergeet onmiddellijk wat daar wordt geschreven, want of je nu met het ene potlood of het andere potlood op papier schrijft of met het andere, het resultaat is hetzelfde.

Iemand heeft waarschijnlijk de behoefte om interessant te gaan lopen doen met irrelevante kennis.

"Een leven dat niet kritisch naar zichzelf kijkt, is het niet waard om geleefd te worden."

Link naar reactie
Delen op andere sites

Helaas wil ik dat toch wat nuanceren. SMR is wel degelijk relevant voor het gebruik in STB's. Het probleem gaat zich voordoen bij een specifieke situatie:

 

SMR schijf die behoorlijk vol is (>70%)

Veel tegelijk opgenomen kanalen (meer dan 4!)

Probleem treedt op als de S van SMR intern aangesproken wordt. Er wordt gewoon teveel datatrafic gegenereerd waardoor de schijf (mede door de volgelopen cache) begint te hikken. Je opnames raken dan corrupt/verstoord.

 

Dit komt alleen voor bij gebruikers die 'idioot' veel en continue opnemen. Dit fenomeen is bekend en geen 'lulverhaal'... Dus bij gebruikers die zeg maar aan het binge-opnemen zijn...

 

Een 'normale' of verwende gebruiker zal deze problemen NIET ervaren ook al hebben ze een SMR schijf.

Raspberry Pi 3B+ Argolis Triple Reader Kaartserver + Smargo

Vu+ Zero 4K DVB-S2X, Vu+ Zero 4K DVB-C/T2, DM525 Combo, DM920 UHD

VU+Ultimo4K BTE,  DM-Three UHD, Ziggo, HD+, TV-Vlaanderen, ORF, TiVuSAT, Fransat, SRG

5°W, 0.8°W, 4.8°E, 9°E, 13°E,19.2°E, 23.5°E, 28.2°E. Triax 88 en Wavefrontier

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

9 minuten geleden, Mimisiku zei:

SMR schijf die behoorlijk vol is (>70%)

Veel tegelijk opgenomen kanalen (meer dan 4!)

 

Precies in dit soort situaties soms merkwaardige uitvallers.

Nu komt 4 kanalen opnemen niet zo vaak voor bij ons, maar met 3 terwijl er 1 gekeken wordt zeker wel.

Die problemen waren er niet toen de schijf vers was en niet zo vol.

En wie weet, wellicht heb ik gewoon een WD maandagochtend model.

We gaan het zien. Oude schijf is nog prima als backup bruikbaar.

VU+ Ultimo 4K

Sony KD-65XG9505

Link naar reactie
Delen op andere sites

Die zijn bij diverse grootverbruikers al vastgesteld.... Vervanging van SMR naar CMR lost het probleem op.

Wellicht ook gewoon een driverprobleem in de STB firmware.. Wie zal het zeggen? De HDD móet de data wegschrijven, de data gaat bij een opname gewoon door. Er is geen provisie om te wachten tot.... en de opnamedata te bufferen. Cache vol? Jammer de pammer! Data weg... voor een PC/Laptop zal dat minder problematisch zijn..

Raspberry Pi 3B+ Argolis Triple Reader Kaartserver + Smargo

Vu+ Zero 4K DVB-S2X, Vu+ Zero 4K DVB-C/T2, DM525 Combo, DM920 UHD

VU+Ultimo4K BTE,  DM-Three UHD, Ziggo, HD+, TV-Vlaanderen, ORF, TiVuSAT, Fransat, SRG

5°W, 0.8°W, 4.8°E, 9°E, 13°E,19.2°E, 23.5°E, 28.2°E. Triax 88 en Wavefrontier

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Het ander topic waar BBsat aan refereerde inzake CI+ en Ziggo met problemen, toonde een smartcard (irdeto / nagra)

doe die gewoon maar eens in de smartcard reader met een correcte oscam configuratie voor Ziggo, zul je zien dat er niets mis is met meerdere opnames maken als je ook voldoende tuners vrij hebt

Sapore di sale

Gino Paoli

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
×
×
  • Nieuwe aanmaken...