Ga naar inhoud


merkwaardig probleem bij ontvangst


BBsat

Aanbevolen berichten

Na een minuut of 10 decoderen is de temperatuur rond 44 C, geen spectaculair verschil.

Vorig jaar was het in de zomer natuurlijk wel erg warm, dan komt er 6-8 graden bij denk ik.

Maar dat lijkt me niet spectaculair warm voor hardware.

De box heeft het 1e half jaar eigenlijk probleemloos gedraaid met de CI module

VU+ Ultimo 4K

Sony KD-65XG9505

Link naar reactie
Delen op andere sites


  • Reacties 57
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Beste reacties in dit topic

Geplaatste afbeeldingen

  • Moderator

Ooit was dat bij mij de voorbode, voor het uitvallen van het CI module.

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hm, vind net een topic op het Duitse VU forum, iemand met vergelijkbare problemen.

Die lijken nu opgelost door de harde schijf buiten de box te plaatsen.

Eigenlijk niet vreemd, de Xtrend die ik hiervoor had kreeg (zonder CI module uiteraard) ook vreemde  problemen  met uitval, vooral in de zomer.

Daar heb ik een betere ventilator onder de HDD gebouwd en daarmee waren de problemen voorbij.

De Vu maar eens openschroeven dit weekend...

VU+ Ultimo 4K

Sony KD-65XG9505

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ja die receivers kunnen een fijne bijverwarming zijn :-)

Die staat bij mij helemaal apart, nee niet in het stookhok.

Mijn VU staat op een DVD speler die heel weinig wordt gebruikt, daar gaat ie niet warm van worden.

VU+ Ultimo 4K

Sony KD-65XG9505

Link naar reactie
Delen op andere sites

of in een meubel? misschien?

ik begrijp niet waarom je een ventilator onder de hdd wilt plaatsen zonder duidelijke tekenen van oververhitting (hebben we niet vernomen van jou)

dat kun je bekijken en ook meten HOE heet je hdd wordt, voor je conclusies trekt moet je dus weten wat aan de hand is

Sapore di sale

Gino Paoli

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

dat is een mooi digitaal thermometer natuurlijk...

maar ik geloof niet dat de Vu+ warmer wordt dan menig ander receiver en ook niet na een half jaar.

Dat je systeem gecorrumpeerd kan raken dat zou veel eerder een denkbare reden kunnen zijn.

 

Flash maar eens opnieuw, installeer de plugins en doe daarna een update. Blauw groen groen.

Sapore di sale

Gino Paoli

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

9 uren geleden, Tonskidutch zei:

Toen de Vu+ op de AVR receiver stond (een lekker warm oventje) ging m'n Vu+ ook raar doen.

Maar dat moet je natuurlijk niet doen als er geen "fan" in het toestel steekt ook niet zonder een CI-Cam + hdd zoals hier.

029.JPG

Zeker niet doen, want die AVR receiver gaat dan ook heel wat jaren eerder naar de Filistijnen.

3x VU+ met Open Pli , 2 Gregorians, 1 Big bisat en 3 LCD's

Link naar reactie
Delen op andere sites

17 uren geleden, minplus zei:

Zeker niet doen, want die AVR receiver gaat dan ook heel wat jaren eerder naar de Filistijnen.

dat was enkel voor de bewijsvoering destijds eens beproefd en nooit een normale toestand bij mij als opstelling van apparatuur

 

er waren mensen op het forum destijds die per definitie last hadden met hete apparatuur

Kan je nog herinneren hoe gloeiend heet de DM800 werd? Na een image versie of twee was alles normaal.

Sapore di sale

Gino Paoli

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

HDD nog niet uitgebouwd maar wel een merkwaardige crash zojuist. VU stond op een FTA zender geen opnames oid verder.

wie kan er chocola maken van de crashlog? weet zelf eigenlijk nooit waar naar te kijken of zoeken.

dvbapp2_crash_2020-04-26_10-44-31_1587890671.log

aangepast door BBsat

VU+ Ultimo 4K

Sony KD-65XG9505

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
×
×
  • Nieuwe aanmaken...