Ga naar inhoud


merkwaardig probleem bij ontvangst


BBsat

Aanbevolen berichten

Hi Tonski,

als je dit topic bedoelt, kijk aan het einde. Ik woon in oud UPC gebied, smartcard met oscam lijkt niet zomaar mogelijk

 

aangepast door BBsat

VU+ Ultimo 4K

Sony KD-65XG9505

Link naar reactie
Delen op andere sites


  • Reacties 57
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Beste reacties in dit topic

Geplaatste afbeeldingen

natuurlijk wel kan dat met oscam maar dat weet je zelf ook wel

je maakt er alleen een leuk puzzelspel van om aan ons "die antwoorden geven" een sport/ raadsel op te geven dat wij dan voor jou moeten oplossen

had je nu alle onderdelen die je gebruikt als informatie gegeven met foto's van jouw "eigen kaart en cam" zouden we snel naar een oplossing kunnen komen

maar dat is niet jou doel

 

The Piper S Call

David Gilmour

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

ik plaats geen verwijten maar vragen ter opheldering die alle lezers van het forum zouden kunnen dienen

als je dat niet kunt waarderen en het als verwijt ervaart dan bemoei ik me er niet meer mee

 

lezers hebben juiste informatie nodig

The Piper S Call

David Gilmour

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Op 23-5-2020 om 10:47, Mimisiku zei:

Helaas wil ik dat toch wat nuanceren. SMR is wel degelijk relevant voor het gebruik in STB's. Het probleem gaat zich voordoen bij een specifieke situatie:

 

SMR schijf die behoorlijk vol is (>70%)

Veel tegelijk opgenomen kanalen (meer dan 4!)

Probleem treedt op als de S van SMR intern aangesproken wordt. Er wordt gewoon teveel datatrafic gegenereerd waardoor de schijf (mede door de volgelopen cache) begint te hikken. Je opnames raken dan corrupt/verstoord.

 

Dit komt alleen voor bij gebruikers die 'idioot' veel en continue opnemen. Dit fenomeen is bekend en geen 'lulverhaal'... Dus bij gebruikers die zeg maar aan het binge-opnemen zijn...

 

Een 'normale' of verwende gebruiker zal deze problemen NIET ervaren ook al hebben ze een SMR schijf.

 

I stand corrected..

 

Het is inderdaad verstandig om voor een pc, een NAS of een server te kijken naar het type harde schijf.

Dom dat ik daar geen rekening mee heb gehouden en heb geen excuus voor mijn vergissing.

Een STB hoort onder de noemer NAS geschaard te worden.

aangepast door drz
typo

"Een leven dat niet kritisch naar zichzelf kijkt, is het niet waard om geleefd te worden."

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hi DrZ

geen probleem hoor, niemand kan alles weten.

 

Het is ook een heel gezoek naar mogelijke oorzaken als een probleem zich ogenschijnlijk random voordoet en niet zomaar reproduceerbaar is.

ik kwam de hele CMR vs SMR discussie toevallig tegen in het VU+ support forum in een aantal topics en daarna verder rond googlen. Genoeg melders en genoeg herkenningspunten om eens uit te proberen. Tenslotte kan die oude WD blue wel weer ergens anders tot zijn recht komen.

Kan zijn dat het probleem geen SMR heet maar maandagochtend bij WD. Blue monday misschien 😁

Voorlopig doet de VU+ het weer goed na de hele verse flash en volledig opnieuw instellen, een paar van die merkwaardige issues lijken nu verdwenen.

Nu kijken hoe die nieuwe schijf zich houdt en of ook die opname problemen verdwenen zijn of tenminste afgenomen.

VU+ Ultimo 4K

Sony KD-65XG9505

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 3 weken later...

Nu een paar weken na het geheel vers  flashen  zonder ook maar iets terug te zetten + nieuwe HDD kan ik wel zeggen dat ik tevreden ben. En mijn dame ook 😁

Allereerst dus dank aan een ieder die heeft meegedacht en/of geadviseerd.

Wel telkens wat aan het stoeien geweest met allerhande instellingen etc. Zo ben bijvoorbeeld ik uiteindelijk helemaal afgestapt van de autoresolutie plugin die ik had geactiveerd om zo nu en dan iets in UHD te kunnen kijken. Heel de plugin is nu verwijderd en alle output is nu 2160P en dat geeft eigenlijk het beste beeld en zapt echt veel beter.

Sinds de nieuw HDD is er geen enkele opname meer mislukt en ook de CI module doet nu weer wat ie moet doen.

 

Wel kwam ik gisteren  iets tegen toen ik bezig was met de WiFi hier in huis en op de app op de telefoon (WiFiman) keek wat zich allemaal op mijn netwerkje afspeelt. Op de VU staat WiFi uit, heb ik niet nodig maar deze app geeft alle gebruikers (WLAN + LAN) op het netwerk weer.

Ik zag een mij niet bekende entry van de VU die zo nu en dan opduikt (dus niet constant aanwezig) , zie de screenshot.

Geeft aan dat het om een Bonjour service gaat maar er is op mijn VU geen Bonjour plugin geïnstalleerd.

Wat is dit voor activiteit en is het nodig? Zo nee hoe zet je dit uit?

 

Screenshot_20200609-123532_WiFiman (2).jpg

VU+ Ultimo 4K

Sony KD-65XG9505

Link naar reactie
Delen op andere sites

Bonjour is 'AppleTalk'.. Een Apple netwerkprotocol.. Als je een iPhone, iPad, MacBook in de buurt hebt en zaken als AirDrop e.d. wil plegen. Onder normaal gebruik heb je het niet nodig... Het kan ook gewoon een apparaat zijn wat connecten wil met je VU+

Raspberry Pi 3B+ Argolis Triple Reader Kaartserver + Smargo

Vu+ Zero 4K DVB-S2X, Vu+ Zero 4K DVB-C/T2, DM525 Combo, DM920 UHD

VU+Ultimo4K BTE,  DM-Three UHD, Ziggo, HD+, TV-Vlaanderen, ORF, TiVuSAT, Fransat, SRG

5°W, 0.8°W, 4.8°E, 9°E, 13°E,19.2°E, 23.5°E, 28.2°E. Triax 88 en Wavefrontier

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hmm, merkwaardig. Geen oneetbare appeltjes in huis hier.

Wellicht een buur met fruit waarin chips verwerkt zijn.

 

Maar waarom staat het dan in mijn netwerklijst, het is een overzicht van enkel apparaten en zaken zoals servers (als die aanstaan) in het eigen netwerk.

Mijn Denon receiver heeft airplay, mijn Sony Tv ws ook iets dergelijks, zal eens nagaan of dat allemaal uitstaat.

Maar staat dat aan en komt het van 1 van die apparaten dan zou ik eigenlijk niet verwachten dat de VUultimo 4k met poorten erbij genoemd wordt maar de naam van het betreffende apparaat wat naar verbindingen scant.

 

VU+ Ultimo 4K

Sony KD-65XG9505

Link naar reactie
Delen op andere sites

Als deze in hetzelfde netwerk zit is dat niet vreemd. Het fungeert als een soort Samba.. Er wordt over en weer 'gepraat' ook al heb je geen actieve verbinding toegestaan. Dat wil dus niet zeggen dat er meteen een verbinding is, maar dat er gecommuniceerd wordt...Ik ben een Apple en jij??? Ik ben een ontvanger!! Waar woon je? Op adres 192.168.178.168.22!! Leuk! Ik woon op 192.168.178.24...etc.

Raspberry Pi 3B+ Argolis Triple Reader Kaartserver + Smargo

Vu+ Zero 4K DVB-S2X, Vu+ Zero 4K DVB-C/T2, DM525 Combo, DM920 UHD

VU+Ultimo4K BTE,  DM-Three UHD, Ziggo, HD+, TV-Vlaanderen, ORF, TiVuSAT, Fransat, SRG

5°W, 0.8°W, 4.8°E, 9°E, 13°E,19.2°E, 23.5°E, 28.2°E. Triax 88 en Wavefrontier

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

de bonjour is een van de vele protocollen die wifiman gebruikt

daar is niets mis mee

hij gebruikt ook netbios

 

indien je een hoge resolutie wilt kijken op een smartphone moet je wel ook "transcoding" instellen op de Vu+ en de juiste poort ervoor gebruiken

het was echter netter geweest zo een nieuwe vraag / topic in een apart topic te plaatsen

al dat samengekonkel van vragen is lastig voor de zoekfunctie

The Piper S Call

David Gilmour

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

In dit geval staat de telefoon, te roepen maar krijgt geen antwoord. (ping = NB)

De telefoon ziet de ontvanger, probeert op alle manieren te roepen (via SSh SFTP IPv6 etc) maar de ontvanger is doof en reageert niet.

 

 

"Een leven dat niet kritisch naar zichzelf kijkt, is het niet waard om geleefd te worden."

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ah, ok, wederom dank heren, dan is dat ook duidelijk.

 

Nee doe niets met transcoding, dus blij idd dat de Vu niet ingaat op dat geroep 😃

ik hou van TV en film kijken op grote schermen maar dat zal wel iets met leeftijd en ogen te maken hebben.

 

Eens Tonski, de ze vraag had beter in een apart topic gestaan.

VU+ Ultimo 4K

Sony KD-65XG9505

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
×
×
  • Nieuwe aanmaken...