Ga naar inhoud


Vu Duo 4k met XS4all?


Christiaan71

Aanbevolen berichten

Goedenavond,

Ik probeer erachter te komen of je tv via internet met de Fritzbox van Xs4all kan kijken op de Vu Duo 4k.

Ik weet dat het met Ziggo kan via coax en kabel tuner. Maar Xs4all heeft tv via internet. Gaat dit werken? En op mijn Vu Zero 4k deze ontvangt ook de stream via internet nu.

Link naar reactie
Delen op andere sites


  • Reacties 49
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Beste reacties in dit topic

Geplaatste afbeeldingen

Hoi Tonskidutch,

Dank je voor de reactie!

 

Jammer.

 

Ik wil schotel blijven houden maar ik kijk 99 van de 100x naar de Discovery's en die gaan straks vervallen.

Voor mij iets onbegrijpelijks.

Ik heb XS4all internet wat prima bevalt dus ik dacht zou mooi zijn als dat kon werken.

Net een aangeschaft een nieuwe VU Duo 4k met 4 sat tuners en een VU Zero 4K wat super bevalt 😌

Link naar reactie
Delen op andere sites

ik heb ook de schotel voor FTA naast een TV provider die Discovery wel heeft in het pakket en dus ook twee receivers, één Vu+ en de NEXT voor Ziggo.

schakelt allemaal prima op AVR en TV, dus geen comfort verlies

Als iemand zo iets over mij zegt sla ik hem op z'n bek

😁

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

IPTV werkt bij de legale providers alleen middels VLAN 4 of 6, is MAC gefilterd én de streams zijn gecodeerd in VeriMetrix... De eerste 2 zóu te regelen zijn, maar VeriMetrix niet..

Je kunt dus ofwel her en der m3u links kunnen gaan zoeken ofwel via de illegale weg een IPTV server installeren. Andere opties benne d'r nie...

Raspberry Pi 3B+ Argolis Triple Reader Kaartserver + Smargo

Vu+ Zero 4K DVB-S2X, Vu+ Zero 4K DVB-C/T2, DM525 Combo, DM920 UHD

VU+Ultimo4K BTE,  DM-Three UHD, Ziggo, HD+, TV-Vlaanderen, ORF, TiVuSAT, Fransat, SRG

5°W, 0.8°W, 4.8°E, 9°E, 13°E,19.2°E, 23.5°E, 28.2°E. Triax 88 en Wavefrontier

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dank u allen!

 

Tonskidutch, je kiest dus liever voor een NEXT van Ziggo dan een kabel tuner in de ontvanger?

 

Mimisiku, Ik heb al eens eerder IPTV geprobeerd, had dit met putty op mijn VU Duo 4K geïnstalleerd, werkt in principe prima veel zenders, maar de EPG kreeg ik niet draaiend, en aangezien ik veel opneem vindt ik dat én maar 1 ding te gelijk doen per abo. best een nadeel.

Later ook nog geïnstalleerd rechtstreeks op mijn tv.

Epg en opnemen is toch echt een must voor mij.

Link naar reactie
Delen op andere sites

14 minuten geleden, Christiaan71 zei:

Tonskidutch, je kiest dus liever voor een NEXT van Ziggo dan een kabel tuner in de ontvanger?

ja want met de Next heb je interactieve programmering die voor mij persoonlijk vlekkeloos werkt met herstarten van gemiste programma's en opnemen alsook het bekijken van on demand series en movies. Bovendien is de box ook net zo snel als mijn Vu+ ZERO4K

een keuze

Dat mag iedereen voor zichzelf uitmaken gelukkig ~!

ik had voorheen ook xs4all IPTV en dat vond ik op het apparaat na en ontbrekende ddd+ en HDMI-CEC niet verkeerd

aangepast door Tonskidutch
t

Als iemand zo iets over mij zegt sla ik hem op z'n bek

😁

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

@Christiaan71

Dat had je met een EPGImport plugin prima kunnen oplossen. Soit.... Ik ben sinds kort trotse eigenaar van de VU+Ultimo4K en heb nu 10 tuners voor de kabel en 16 voor de satelliet (waarvan ik er nu 'slechts' 4 tegelijk kan gebruiken). Ik heb geen Unicable maar legacy LNB's.. Met een Ziggo Irdeto kaart werkt dit geweldig... Dat zou met je Duo4K mét FBC kabeltuner dus ook moeten kunnen...

 

Overigens neem ik niet zoveel op (je moet het allemaal ook ooit eens terugkijken). Bovendien ben ik inmiddels senior en heb 'alles' al zo'n beetje gezien.

Raspberry Pi 3B+ Argolis Triple Reader Kaartserver + Smargo

Vu+ Zero 4K DVB-S2X, Vu+ Zero 4K DVB-C/T2, DM525 Combo, DM920 UHD

VU+Ultimo4K BTE,  DM-Three UHD, Ziggo, HD+, TV-Vlaanderen, ORF, TiVuSAT, Fransat, SRG

5°W, 0.8°W, 4.8°E, 9°E, 13°E,19.2°E, 23.5°E, 28.2°E. Triax 88 en Wavefrontier

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hoi Mimisiku,

 

Ik heb dit toe geprobeerd met de plugin die je beschrijft "how to" stond ook op youtube, maar ik kreeg geen EPG te zien ondanks dat ik ook de juiste bronnen erin had gezet.

Je hebt dus een abo voor Ziggo met een Irdeto kaart, dan moet het via de kabel binnen komen.

Ik dacht dat ze die Irdeto kaarten niet (meer) gebruikten?

Die krijg je dus nog als een een abo afsluit voor Ziggo via de kabel?

Of moet ik daar speciaal om vragen?

aangepast door Christiaan71
Link naar reactie
Delen op andere sites

Als je in oud Ziggo gebied woont wel én je kiest voor CI+ levering. In oud UPC gebied ontvang je de Nagra variant waar je qua hobby niets mee kunt... Als je een Irdetokaart krijgt in de CI+ kun je die uitnemen en in de VU+ plaatsen..

Raspberry Pi 3B+ Argolis Triple Reader Kaartserver + Smargo

Vu+ Zero 4K DVB-S2X, Vu+ Zero 4K DVB-C/T2, DM525 Combo, DM920 UHD

VU+Ultimo4K BTE,  DM-Three UHD, Ziggo, HD+, TV-Vlaanderen, ORF, TiVuSAT, Fransat, SRG

5°W, 0.8°W, 4.8°E, 9°E, 13°E,19.2°E, 23.5°E, 28.2°E. Triax 88 en Wavefrontier

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Op 31-5-2020 om 12:58, Mimisiku zei:

Als je in oud Ziggo gebied woont wel én je kiest voor CI+ levering. In oud UPC gebied ontvang je de Nagra variant waar je qua hobby niets mee kunt... Als je een Irdetokaart krijgt in de CI+ kun je die uitnemen en in de VU+ plaatsen..

Hoi Mimisiku, hoe weet ik nu of en welke kaart ik krijg? Ik zie idd dat je kan kiezen voor een CI+ (is dat apparaatje wat achterin tv moet toch?). De buurt waar ik ga wonen is er al vanaf '70 dus oud. Ook geen glasvezel aanwezig. Maar is dat oud Ziggo gebied waar je dus de juiste kaart krijgt? 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dat moet je gewoon aan Ziggo vragen.. Ziggo bedient nu het oude UPC gebied. In plaatsen waar UPC zat (wat nu Ziggo is geworden) krijg je de UPC hardware en dat is dus Nagra. Hetzij CI+ module met kaart, hetzij een Pace 7111 mediabox. In gebieden waar Ziggo/@Home/CAIWay zat krijg je CI+ module met kaart van Irdeto of een Humax met Irdeto kaart.

Gewoon even eigen initiatief tonen. Website van Ziggo raadplegen. Postcode van je huisadres ingeven... Klaar..

Raspberry Pi 3B+ Argolis Triple Reader Kaartserver + Smargo

Vu+ Zero 4K DVB-S2X, Vu+ Zero 4K DVB-C/T2, DM525 Combo, DM920 UHD

VU+Ultimo4K BTE,  DM-Three UHD, Ziggo, HD+, TV-Vlaanderen, ORF, TiVuSAT, Fransat, SRG

5°W, 0.8°W, 4.8°E, 9°E, 13°E,19.2°E, 23.5°E, 28.2°E. Triax 88 en Wavefrontier

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hoi Mimisiku, dank je wel.

ik toon eigen initiatief.

Alleen waar ik ook zoek (zonder Ziggo te vragen) staat nergens welk type kaart/box je krijgt bij de CI module.

Uiteraard heb ik ook mijn postcode etc opgegeven maar daar volgt alleen uit dat ea mogelijk is, dat is me al duidelijk, alleen hiermee krijg je geen duidelijkheid over welk specifiek systeem je krijgt alleen of Ziggo op die locatie mogelijk is. En dat kan met beide systemen box en CI module welk type kaart die je erbij krijgt staat er niet bij.

Anders had ik deze vraag ook niet hoeven stellen hier.

Ik ga ze wel contacten.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
×
×
  • Nieuwe aanmaken...