Ga naar inhoud


dm500hd/joyne


ikkuniet

Aanbevolen berichten

Na het gedoe van c+ zo maar van de zender te halen loop ik , na een jaar of 30 er hard over te denken om over te stappen naar JOYNE.

Is dit verstandig??qua bestaansrecht, ik lees hier dat dit (joyne)ook op losse schroeven staat, qua zenderaanbod, qua prijs,  ik zit gewoon thuis

Ik lees iets over een common interface module,volgens mij is het verschil tussen een ingebouwde CI en een module, is het kastje, is er geen mogelijkheid zoals nu met de verschillende softcams die je kan gebruiken,anders moet ik nog aan een nieuwe decoder en module kopen

En op wat voor dedoderingsysteem zit JOYNE .... ????

Die hele luxemburgse kliek heeft al jaren het monopoly, en daar maken ze ook misbruik van

Link naar reactie
Delen op andere sites


  • Moderator

Welkom.

 

Het verdwijnen van de Discovery zenders bij Canaldigitaal is gebaseerd op de hoge financiële eisen die Discovery had voor het verlengen van de doorgifte overeenkomst.

Hierdoor zou voor alle abonnees het abonnementsgeld moeten stijgen.

Doorgifte verlengen zou abonnees kosten, doorgifte stoppen kost ook (minder?) abonnees.

 

Joyne heeft een gesloten versleutelings systeem, waarbij je geen softcams kunt inzetten.

Decodering geschiedt met een Smart CI module, de coderings standaard is het Conax systeem.

Je hebt dus ontvangers nodig met een CI slot.

Elke ontvanger heeft zijn eigen CI module nodig, je kan niet intern delen.

 

Er valt niets te zeggen over de toekomst, Joyne zal en kan daar, net als andere providers geen zinnig woord over zeggen.

Je mag verwachten dat Discovery ook Joyne bij het aflopen van het huidige doorgifte contract zal confronteren met nieuwe voorwaarden.

 

Dat betekent vermoedelijk,of het verdwijnen van de Discovery zenders uit hun pakket, of het verhogen van de prijs voor de abonnees.

 

Satelliet providers hebben volgens de Nederlandse wet geen monopoly positie, er zijn ook andere platformen waarover je de programma's kunt binnenhalen, zoals DVB-T2, kabel en IPTV.

De Luxemburgse kliek, het is mij onduidelijk, wat je daarmee bedoelt, Canaldigitaal is onderdeel van een Frans bedrijf, Vivendi.

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

13 minuten geleden, Tonskidutch zei:

Ik denk dat die CI-Cam niet gaat werken in de DM500HD. Daar was eerder al eens een bericht over, kan het helaas niet vinden.

In elke moderne CI-Cam receiver gaat dat wel goed.

Dat klopt, de dreambox 500 Hd heeft namelijk geen CI slot !!

 

Met vriendelijke groet, paardengek

Door veel lezen en prutsen kom je er wel!
Link naar reactie
Delen op andere sites

Overigens knap dat je nu nog een DM500HD gebruikt. Deze box loopt al in de jaren, heeft marginaal geheugen en is nu nog nét geschikt om puur TV mee te kijken. Niets ten nadele van deze box hoor. Heb hem zelf ook in gebruik gehad..

 

Joyne gebruikt een CI dus het gebruikte codeersysteem is eigenlijk niet belangrijk. Overigens is het Conax Contego

aangepast door Mimisiku

Raspberry Pi 3B+ Argolis Triple Reader Kaartserver + Smargo

Vu+ Zero 4K DVB-S2X, Vu+ Zero 4K DVB-C/T2, DM525 Combo, DM920 UHD

VU+Ultimo4K BTE,  DM-Three UHD, Ziggo, HD+, TV-Vlaanderen, ORF, TiVuSAT, Fransat, SRG

5°W, 0.8°W, 4.8°E, 9°E, 13°E,19.2°E, 23.5°E, 28.2°E. Triax 88 en Wavefrontier

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

3 uren geleden, ceesv zei:

Elke ontvanger heeft zijn eigen CI module nodig, je kan niet intern delen.

 

Via de failback tuner kan dit wel hoor, van dezelfde transponder kan je en de zender bekijken die op de box met CI module opstaat, en nog één andere zender van diezelfde transponder. Wordt hier regelmatig gedaan, met maar één CI module van Joyne.

Wanneer de box met de CI module in standby staat, kan je zelfs gewoon met de tweede box alle zenders zien van Joyne op de tweede box  bekijken (zonder dat hier een CI module van Joyne inzit).

Via de failback tuner dus.

aangepast door Rogge

Mutant HD 51K  Openpli Wavefrontier 0.8W - 42E

VU+ Ultimo 4K Openpli Wavefrontier  28.2-23.5-19.2 -16-13-10/9-7-4.8-1.9 E -0.8 W; 42 east 80 cm Triax, 30 W 110 cm Triax.

Max Digitaal XP 1000 Openpli 23.5 en 19.2 E

Amiko A3 Androïd 4.2.2v2.0.72 met Kodi 16.1

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dat is mogelijk, maar zeker niet ideaal. Joyne heeft redelijk wat zenders per transponder dus je kunt wel meer als met CDS in dat geval. Maar weegt zeker niet op tegen de vrijheid van een losse kaart i.c.m. een softcam...

 

En wie zegt dat Joyne bij de volgende contractonderhandeling met Viacomm niet hetzelfde gaat doen als CDS nu? Joyne gaat zeker niet de hoofdprijs betalen voor relatief zo'n klein ledenbestand. Ziggo idem....

 

En dan nog de kans (heel reëel) dat Viacomm zelf omvalt omdat ze zich flink in de voet geschoten hebben..

Raspberry Pi 3B+ Argolis Triple Reader Kaartserver + Smargo

Vu+ Zero 4K DVB-S2X, Vu+ Zero 4K DVB-C/T2, DM525 Combo, DM920 UHD

VU+Ultimo4K BTE,  DM-Three UHD, Ziggo, HD+, TV-Vlaanderen, ORF, TiVuSAT, Fransat, SRG

5°W, 0.8°W, 4.8°E, 9°E, 13°E,19.2°E, 23.5°E, 28.2°E. Triax 88 en Wavefrontier

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 3 weken later...

Sinds wanneer vallen de Discovery zenders onder de vlag van Viacom? (Wat inmiddels ViacomCBS heet).

 

Onder ViacomCBS vallen voor Nederland de zenders van MTV, VH1, Nickelodeon, Spike, Comedy Central en CBS Reality.

 

ViacomCBS

Discovery Benelux

Dreambox DM920: 2x Triple tuner (2x DVB-S2X multistream + DVB-C/T2)

Xtrend ET10000: 1x DVB-S2, 2x DVB-C/T2, IPTV OpenPLi 8.3
VU+ Duo
/ Dreambox DM800 / TBS 5925
Channel Master 180cm offset: 39.0°E-37.6°W, SAB 97 schotel 45.1°E-60°E, 80cm vast: 28.2°E/23.5°E/19.2°E/13°E | DVB-T/DAB: VHFIII/UHF combi-antenne op zolder.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Wordt ook continue verkocht, dan weer de één, dan weer de ander. Naar mijn beste weten was Discovery ooit van Viacomm (vandaar de naamstelling)

Raspberry Pi 3B+ Argolis Triple Reader Kaartserver + Smargo

Vu+ Zero 4K DVB-S2X, Vu+ Zero 4K DVB-C/T2, DM525 Combo, DM920 UHD

VU+Ultimo4K BTE,  DM-Three UHD, Ziggo, HD+, TV-Vlaanderen, ORF, TiVuSAT, Fransat, SRG

5°W, 0.8°W, 4.8°E, 9°E, 13°E,19.2°E, 23.5°E, 28.2°E. Triax 88 en Wavefrontier

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

1 minuut geleden, Mimisiku zei:

Wordt ook continue verkocht, dan weer de één, dan weer de ander. Naar mijn beste weten was Discovery ooit van Viacomm (vandaar de naamstelling)

 

Helaas beweer jij wel vaker dingen die niet kloppen.  En nee Discovery is nooit in handen van "Viacom" geweest. 

SCHOTEL: 1,2 Mtr 50E-55W / 60cm Astra 19/23 / Airspy R2 SDR 24-1800 Mhz
RECEIVERS: Dreambox 920 UHD/DM8000/800SE / VU+ Ultimo 4K Sat & Kabel & T2 / Rpi2 ADS-B FlightFeeder

IPTV:  KPN Glas (AoN) 1 Gbit & IPTV Arris VIP5202 / Android 4K IPTV box / Kodi & Netflix / 100+ TB Storage

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 2 maanden later...
Op 7-6-2020 om 12:17, Mimisiku zei:

Overigens knap dat je nu nog een DM500HD gebruikt. Deze box loopt al in de jaren, heeft marginaal geheugen en is nu nog nét geschikt om puur TV mee te kijken. Niets ten nadele van deze box hoor. Heb hem zelf ook in gebruik gehad..

 

 

 

Ik heb er nog eentje als reserve liggen, zit nog OpenPLi op, maar de zenderlijst zal nu wel flink gedateerd zijn ;)

 

En inderdaad prima boxje voor CDS, maar voor Joyne waardeloos.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 2 weken later...

Ik gebruik de DM500HD nog best intensief als testontvangertje. Meestal om OScam versies te testen, of satellietinstallaties te testen. Voordeel van een simpele ontvanger. Je kunt er verder niets aan verklooien wat er zit verder niks extra's in :) 

Geen (OLED) schermpje, geen VFD schermpje.. Alleen een interne kaartlezer en een netwerk. Vrouw wordt wat grof in de mond als ik de hoofdontvanger aan het aanpassen ben en er is nét iets wat ze wil zien (en dat is dus altijd!).  

Raspberry Pi 3B+ Argolis Triple Reader Kaartserver + Smargo

Vu+ Zero 4K DVB-S2X, Vu+ Zero 4K DVB-C/T2, DM525 Combo, DM920 UHD

VU+Ultimo4K BTE,  DM-Three UHD, Ziggo, HD+, TV-Vlaanderen, ORF, TiVuSAT, Fransat, SRG

5°W, 0.8°W, 4.8°E, 9°E, 13°E,19.2°E, 23.5°E, 28.2°E. Triax 88 en Wavefrontier

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
×
×
  • Nieuwe aanmaken...