Ga naar inhoud


coronavirus, COVID-19 Deel 3


ceesv

Aanbevolen berichten

Bericht van Duitsland web

 

Quote

De Duitse regering en de deelstaten verlengen de lockdown tot en met 31 januari en voeren nog enkele extra maatregelen in. De sociale contacten moeten nog verder worden teruggebracht, en in zogenoemde coronahotspots mogen mensen nog maar 15 kilometer buiten hun woonplaats komen

 

Tot nu toe mochten vijf personen uit twee huishoudens samenkomen maar nu mogen huishoudens nog maar een persoon van buiten het huishouden ontvangen. Deze strenge contactbeperking geldt vanaf nu ook voor kinderen jonger dan 14.

In gebieden waar meer dan 200 besmettingen zijn per 100.000 inwoners per 7 dagen moeten de lokale autoriteiten extra maatregelen nemen om te zorgen dat mensen niet zonder goede reden verder dan 15 kilometer buiten hun woonplaats komen.

 

Ben benieuwd met welke extra maatregelen ze straks hier komen.

Het is al vrijwel zeker dat de lockdown hier ook met 3 weken wordt verlengd

 

zondag? nee dan kan ik niet dan ben ik vissen

Link naar reactie
Delen op andere sites


6 uren geleden, gerrit B zei:

om te zorgen dat mensen niet zonder goede reden verder dan 15 kilometer buiten hun woonplaats komen.

Stel ze zouden dat hier ook doen, dan kan ik nog steeds heel Maastricht doorkruisen met zo'n 120.000 inwoners.

Maar 't klopt dat er veel mensen daar in Duitsland, alleen al 15 km moeten afleggen om naar de Supermarkt te komen. (Als geoorloofde inkoop noodzaak.)

 

Ik blijf wel thuis tot en met april voor die eerste vaccin prik.

Carolina Carol Bela

Rosalia De Souza

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

1 uur geleden, Tonskidutch zei:

Stel ze zouden dat hier ook doen, dan kan ik nog steeds heel Maastricht doorkruisen met zo'n 120.000 inwoners.

 

Wat wel voorkomen wordt is dat zoals afgelopen weekend dagjes mensen massaal Vaals kunnen bezoeken omdat daar wat sneeuw is gevallen.

Van wat ik begepen heb is dat ook de insteek in Duitsland nl. toeristisch verkeer voorkomen  naar Sauerland ed. omdat men binnen eigen land nog wel mag reizen en daarom dan daar maar massaal naar toe gaat.

zondag? nee dan kan ik niet dan ben ik vissen

Link naar reactie
Delen op andere sites

ja zo gezien heb je wel een punt.

Laat het Limburgse heuvellandschap nu eens een jaartje met rust a.u.b.

Ook al de wielerfanaten die elk jaar komen om de Cauberg te beklimmen........?

Trek je eigen auto eens op je wielren fiets aan de sleepkabel dan kun je ook thuis in jouw straat blijven en bespaart brandstof. 😜

p.s.

de BBC 9 o clock news zegt net dat de zuurstof voorraad slinkt voor de IC patienten met covid19 en dat men de verzadiging per patient al moet gaan verlagen.

 

Carolina Carol Bela

Rosalia De Souza

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

1 op de 20 personen schijnt nu in Londen besmet te zijn met het virus.

Bedenk daarbij dat ondanks het vliegverbod van 20 december tot 1 januari er vandaag maar liefst 27 vliegtuigen vol passagiers uit Engeland hier op Schiphol zijn geland.

Weliswaar met (als het goed is) een negatieve test op zak maar die kan dus ook 3 dagen oud zijn en wie zegt dat men in de tussentijd niet alsnog wat opgelopen heeft?

Uiteraard zullen velen overstappen op een andere vlucht, maar die komen wel langs van alles en nog wat op Schiphol en er zullen ook de nodige zijn die hier blijven.

Persoonlijk denk ik dat het met zo'n luchtbrug om potentieel besmette personen hier naar binnen te halen zonder dat er ook maar enige controle is op de naleving van de quarantaine maatregelen het gewoon dweilen met de kraan open is.

 

Als het goed is dan staan de hotels rond Schiphol nu toch leeg, stop al die passagiers die hier willen verblijven eerst 10-14 dagen op eigen kosten in deze hotels om zo de quarantaine af te dwingen. Hotels weer blij dat ze weer wat te doen hebben en een belangrijke bron van besmetting ingedamd.

Verwacht eerlijk gezegd dat de noodzaak om dan nog even deze kant op te komen dan plots ook een heeeeeeel stuk minder gaat worden.

zondag? nee dan kan ik niet dan ben ik vissen

Link naar reactie
Delen op andere sites

7 uren geleden, gerrit B zei:

Verwacht eerlijk gezegd dat de noodzaak om dan nog even deze kant op te komen dan plots ook een heeeeeeel stuk minder gaat worden.

Zeker die van bedrijven en banken zullen wel moeten. Mijn nicht haar collega's worden gewoon verplicht om te reizen. Zal de firma maar niet noemen hier anders krijgt ze nog een stamp.

Carolina Carol Bela

Rosalia De Souza

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Vandaag de laatste puntjes op de i gezet voor de test locatie's in de gemeente Lansingerland.

Kreeg daar te horen dat de Britse variant in die omgeving waarschijnlijk is opgedoken doordat iemand die werkt in Engeland begin december even naar huis is geweest.

Gevolg op dit moment al 30 geregistreerde besmettingen en 63.000 bewoners die vandaag of morgen een brief in de bus krijgen en zich moeten gaan laten testen.

zondag? nee dan kan ik niet dan ben ik vissen

Link naar reactie
Delen op andere sites

Quote

De vaccinatie van gezonde mensen tussen de 18 en 60 jaar start volgens de aangepaste planning in mei.

 

Vijf maanden minimaal nog en tien maanden realistischer voor een groot aantal mensen dus.

 

 

Niet te vergeten dat voor kinderen onder 18 een vaccin ontbreekt als het blijkt dat de kinderen beduidend meetellen

Carolina Carol Bela

Rosalia De Souza

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Je gaat je dan toch afvragen wat de belangen zijn en hoeveel van de 1,5 Miljard omzet aan de strijkstok van de overheid blijft hangen.

Maar ook hoe diep "Schiphol" verweven is met de politiek en hoeveel invloed een vliegveld uit kan oefenen op de politici.

zondag? nee dan kan ik niet dan ben ik vissen

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...