Ga naar inhoud


coronavirus, COVID-19 Deel 3


ceesv

Aanbevolen berichten

Een paar duizend is wel genoeg om de onbenul iets te laten begrijpen.

Maar gewoon de kosten die hij heeft veroorzaakt + een aardige boete. Met exacte specificatie. Dan snapt hij er mogelijk nog net iets meer van, hoewel ik me dat bij dit soort figuren afvraag.

3x VU+ met Open Pli , 2 Gregorians, 1 Big bisat en 3 LCD's

Link naar reactie
Delen op andere sites


Misschien zou een goede straf zijn voor iemand die de coronaregels overtreedt, iemand helpen bij het uitrichten van een schotel, nu terwijl het buiten toch wel rond het vriespunt is.

In België hebben ze afgelopen dinsdag de maatregeltjes in alle stilte verlengd tot 1 maart 2021, maar dat wil niet zeggen dat er wel versoepelingen kunnen komen, mochten de besmettingen afnemen, de veiligheidsraad komt nog eens samen op vrijdag 22/2 om nog eens wat te bespreken, hopelijk wordt het dan niet 1 april, verlengen kunnen ze goed, ik vraag me af waar de 3e kans blijft voor de café's? Als ze blijkbaar liever steunpremies blijven geven en geven, ze doen maar het is hun geld.

Wanneer kunnen we dan nieuwjaar op café eens vieren, 1 april of 1 mei of 1 juni?

Of de café's enkel in de week van maandag tot vrijdag geopend en niet in het weekend, zo ook al goed zijn, maar ook dat is nog niet mogelijk.

Al zeker 2 maanden kwijt van 2021. Op naar 1 maart dan maar.

PS. Om de 3 weken kom ik eens 1x buiten om naar mijn werk te gaan, en verder is het elke dag thuiswerken, eten en slapen, mooi leven zo.

En hoe komt het nog al die 1.000en besmettingen iedere dag, onbegrijpelijk, wie nu nog besmet raakt houdt zich niet aan de regels, jammer!

Timm1983

aangepast door Timm1983

Admin: Dit account is ontoegankelijk gemaakt vanwege het gebruik van een niet-bestaand email adres met talloze aflever foutmeldingen tot gevolg. Het lid reageerde niet op het verzoek dit te wijzigen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

2 uren geleden, Timm1983 zei:

Wanneer kunnen we dan nieuwjaar op café eens vieren, 1 april of 1 mei of 1 juni?

Of de café's enkel in de week van maandag tot vrijdag geopend en niet in het weekend, zo ook al goed zijn, maar ook dat is nog niet mogelijk.

Timm1983

 

Volgens mij snap je nog niet echt waarom cafés ed. nu juist gesloten zijn.

zondag? nee dan kan ik niet dan ben ik vissen

Link naar reactie
Delen op andere sites

Duitsland verlengt lockdown tot 15 feb.

Daarnaast komt er een strenger beleid voor wat betreft het gebruik van mondmaskers.

In essentiële winkels en in het openbaar vervoer worden zelf gemaakte maskers niet meer toegestaan maar alleen de zgn. chirurgische maskers (de blauwe)  de FFP2 maskers en de KN95 maskers.

Werkgevers moeten hun werknemers de mogelijkheid bieden om thuis te werken en kan dat niet en zijn er meer dan 50 personen in een bedrijf aanwezig terwijl de besmetting van 200 besmettingen per 100.000 inwoners in die streek aanwezig is dan moet het personeel elke week getest worden.

verder blijft de regeling dat je maximaal 1 bezoeker mag ontvangen van kracht, leuk was wel de opmerking van een Duitser dat ze al enige tijd niet meer samen naar hun schoonmoeder mogen en dat daarom de schoonmoeder nu maar alleen naar hun komt.

Alleen in Thuringen is op dit moment een avondklok van toepassing aangezien ze daar in 18 van de 23 steden het aantal besmettingen boven de 200 per 100.000 ligt en daar mag je van 22.00 uur tot 5.00 uur niet meer naar buiten.

(bron Duitsland instituut)

zondag? nee dan kan ik niet dan ben ik vissen

Link naar reactie
Delen op andere sites

2 uren geleden, Tonskidutch zei:

 

en daarom overweegt Duitsland ook haar grenzen te sluiten opdat geen ongewenste extra en onnodige contacten besmetting risico vergroot.

 

 

 

Dat ze dit maar doet, want straks hebben we hier in België weer krokusvakantie en onze brave politici zijn zélf te bang om (plezier)reizen te verbieden.

 

Met de nieuwe varianten is dat nochtans noodzakelijk, dus graag géén skivakanties en dergelijke.

Link naar reactie
Delen op andere sites

De premier moet eerst aan de eu gaan vragen om korte buitenlandse extra maatregelen op te leggen. Indien niet dan België zelf. Zoiets van kaske naar de muur.

Ik richt mijn hoop meer het spuitje(s) gehad hebben. Het hele jaar hoor ik al daar en daar en ginds en ginds zoveel longvirussen met fatale afloop.

Het raarste vind ik dat men niks vind over rouwende  famillies etc, wellicht laat men dat weg uit de media.

1*187;2*110;3*70 schotels-11*twin lnb;2*quad lnb;Sab Sky 4900

Link naar reactie
Delen op andere sites

Nee, de Europese leiders hebben zelf afgesproken dat er geen interne grenzen gesloten zouden gaan worden.

Wel heeft men de mogelijkheid om te gaan controleren of evt. reizen wel essentieel zijn, maar dat gebeurd vrijwel nergens.

zondag? nee dan kan ik niet dan ben ik vissen

Link naar reactie
Delen op andere sites

Op 16-1-2021 om 17:55, Timm1983 zei:

En hoe komt het nog al die 1.000en besmettingen iedere dag, onbegrijpelijk, wie nu nog besmet raakt houdt zich niet aan de regels, jammer!

Beste Timm1983 ik zou toch nog niet durven zeggen dat je enkel besmet kan geraken door je niet aan de regels te houden, kinderen onder 12j gaan hier nog altijd gewoon naar school, dan mag je je als ouder nog zo aan de regels houden, of als leerkracht.... 

Niet iedereen kan (elke dag) thuiswerken en hoe meer contacten je hebt doordat het niet anders kan (zelfs bij volgen van alle regels) heb je nog altijd kans. In kan niet weten wat mijn collega's buiten het werk uitsteken, de mensen die ook in de winkel werken/boodschappen doen....

PS. Ikzelf heb nog het geluk om nog niet besmet te zijn geraakt (of toch alleszins niet dat ik weet)

VU+Uno4KSe(1Gb/2,5"HD/Vti15)/VU+DUO(320GB/2.5"HD-Vti11)/Maxdigital (Openpli7.3)- Triax 88cm(Astra 23,5-19,2E)- Channelmaster 1,2 m draaibaar

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

Kijk naar de avondklok, die moest later omdat men anders niet samen kon sporten.

In Frankrijk had men in 17 departementen een avondklok vanaf 18 uur, daar zakten nieuwe besmettingen veel sneller als in de rest van Frankrijk.

 

Daarop heeft men nu voor heel Frankrijk een avondklok vanaf 18 uur.

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...