Ga naar inhoud


coronavirus, COVID-19 Deel 3


ceesv

Aanbevolen berichten


Een domme versoepeling voor België, vanaf maandag 11/1 de rijscholen weer open, daar zat ik nou echt op te wachten.

Rijscholen kunnen mij gestolen worden.

Op 22/1 komt het overlegcomité dan nog eens samen om verder te bespreken wat er op 1 februari zal gebeuren.

Ik hoop dan eens wat goed nieuws voor de café's. Wat mij betreft moeten ze niet open zijn tussen 8u en 2u, maar van 10u tot 22u of 10u tot 20u zou ik al goed vinden.

Hopelijk zeggen ze op 22/1 niet dat ze terug steunpremies gaan uitdelen, ook de horeca moet een 3e kans krijgen net zoals die niet-essentiële winkels, alhoewel mij dat minder interesseert terwijl er toch geen café open is.

Ik had wel wat betere versoepelingen verwacht.

Timm1983

aangepast door Timm1983

Admin: Dit account is ontoegankelijk gemaakt vanwege het gebruik van een niet-bestaand email adres met talloze aflever foutmeldingen tot gevolg. Het lid reageerde niet op het verzoek dit te wijzigen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

1 uur terug, gerrit B zei:

Als jezelf uitbater bent dan denk je er waarschijnlijk anders over maar persoonlijk heb ik dan nog liever dat de kapper weer mag gaan werken dan dat het café open gaat.

Van lang haar ga je niet dood , wel van de dorst 😂

Groeten Willy

 

 

Luister naar ieders kritiek maar behoud je eigen oordeel (William Shakespeare)

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

Maar je mist wel de leestafel bij de kapper.😄

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Daar hebben ze hier in het oosten gewoon een kraan voor uitgevonden en ik heb wel eens geprobeerd om hem leeg te drinken, nou kan te garanderen dat gaat je niet lukken. :D

Van lang haar krijg je het trouwens wel flink warm en om nu meteen de tondeuse te pakken en te gaan millimeteren.🥴

Die leestafel kan me gestolen worden hier is alles op afspraak, je hebt een afspraak om 10.05 je bent er om 10.05 en meestal zit je binnen een minuut in de stoel en je kunt 10-15 min later 14,50 afrekenen.

zondag? nee dan kan ik niet dan ben ik vissen

Link naar reactie
Delen op andere sites

Mijn maat gaat elke week naar het rusthuis om zijn ouders te bezoeken. Omdat het telkens veranderd die maatregelen + de maatregelen van het rusthuis heeft hij zich al moeten laten testen(staafje in neus).

Ik heb zelfs al onze Belgische Corona telefoonlijn  gebeld gehad ( 0800 14689) , en toch heb je ook nog extra plaatselijke restricties .  Maat mag mee in de auto achteraan in de auto, ik & hem gemaskerd.

 

1*187;2*110;3*70 schotels-11*twin lnb;2*quad lnb;Sab Sky 4900

Link naar reactie
Delen op andere sites

2 uren geleden, mereltje zei:

Van lang haar ga je niet dood , wel van de dorst 😂

Voorstel; kroegbazen nemen dan een kapper in dienst, alles opgelost.

Groet, Con. Gloeiende, gloeiende, een beetje humor moet kunnen, anders ga je maar ergens anders heen..
Sinds maart 2021 glasvezel via KPN.

Internet/PC: modem/router Fritzbox en TP-Link accesspoint, switch (8), switch (4)

Intel Nuc i7 met W10, Gigabyte Brix met Home Assistant, 17 Shelly's en 2 ESP-tjes.

Link naar reactie
Delen op andere sites

13 uren geleden, paardengek zei:

`Wanneer je dan de rekening betaald aan de kroegbaas, ben je geknipt en geschoren  😁

 

En in mijn kroeg hebben ze ook een stamtafel met leesvoer

dus komt @ceesv  ook niets tekort.

 

"Maar je mist wel de leestafel bij de kapper".😄

 

Groet, Con. Gloeiende, gloeiende, een beetje humor moet kunnen, anders ga je maar ergens anders heen..
Sinds maart 2021 glasvezel via KPN.

Internet/PC: modem/router Fritzbox en TP-Link accesspoint, switch (8), switch (4)

Intel Nuc i7 met W10, Gigabyte Brix met Home Assistant, 17 Shelly's en 2 ESP-tjes.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Kratje bier naast de toonbank bij de kapper?

 

Maar laten we nu wel even eerlijk wezen de overheid wil dat samenkomen zoveel mogelijk wordt voorkomen en wat doen we in een café?

Denk dat er weinig zullen komen als je daar in je uppie van je biertje mag gaan zitten genieten.

 

Daarnaast mag je wel naar de fysio, iemand die je van dichtbij moet benaderen om je te kunnen behandelen, mag je wel naar de tandarts  enz.

De kapper die alleen maar aan je haren zit en die (bij ons dan) ruim 2m tussen elke stoel heeft en waar je binnen een kwartier weer weg bent dat kan niet?

 

Dus ik snap best dat men het samenkomen wil beperken maar er zijn ook bedrijven/winkels die ook prima kunnen functioneren als er maar 1 klant gelijktijdig in het pand aanwezig is.

 

Mijn broer heeft een meubelzaak bijna 5000m2 maar mag niemand naar binnen laten. Gevolg hij loopt samen met 3 collega's virtueel met klanten door de winkel om te laten zien wat er te koop is en om advies te kunnen geven. Lijkt de klant het wat dan wordt het in de bezorgauto gepakt en door 2 man thuis bezorgd past het niet of zit het niet lekker dan wordt er weer wat anders bezorgd. Zou hij 1 klant gelijktijdig naar binnen mogen laten dan kan er direct het juiste worden uitgezocht en wordt nutteloos heen en weer sjouwen met meubels voorkomen en ook het aantal bewegingen beperkt.

 

Kijk ik naar mijn eigen branche dan is er geen enkele beperking, wil ik 20 klanten op een dag bezoeken er wordt geen strobreed in de weg gelegd en als ik begin in het oosten, doorrij naar Drenthe, naar Groningen, naar Friesland, Noordoostpolder, Flevoland en over Amsterdam en Utrecht terug kom dan kom ik op een dag tig verschillende personen tegen waarmee moet worden overlegd en kan overal wat oplopen of juist anderen besmetten zonder enige regeling (we hebben onszelf max 3 verschillende bezoeken op een dag opgelegd)

Ik stond afgelopen week zelfs gewoon weer om 6.30 uur in de file bij Barneveld zo druk is het op de weg.

 

Dus als er een versoepeling of juist verlenging komt dan zijn er best mogelijkheden om bepaalde bedrijven wat extra ruimte te geven en kunnen die bedrijven zelf beslissen of het haalbaar is of niet.

zondag? nee dan kan ik niet dan ben ik vissen

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...