Ga naar inhoud


coronavirus, COVID-19 Deel 3


ceesv

Aanbevolen berichten

Nog even een reactie op deze zin

"Volgens mij kan je geen weerstand opbouwen tegen iets waar je niet mee in aanraking komt,"

Dat is nu exact waar een vaccinatie voor is: Wèl weerstand (en vaak een definitieve totale weerstand) opbouwen tegen een gemene ziekteverwekker zonder dat je eerst halfdood hoeft te gaan aan die ziekteverwekker.

Je hebt dus duidelijk ook niet begrepen wat een vaccinatie inhoudt en hoe die werkt.

3x VU+ met Open Pli , 2 Gregorians, 1 Big bisat en 3 LCD's

Link naar reactie
Delen op andere sites


En hoe bouw je die weerstand dan op door een vaccin?

 

Toch ook door in contact te komen met het virus maar dan wel in een verzwakte vorm of met iets wat lijkt op het echte virus waardoor je er niet of veel minder ziek door wordt.

En dat is toch ook wat de huidige vaccins doen of niet?

Ik ken nl. geen andere manier om ergens weerstand door op te kunnen bouwen en moet Zunigkyk toch gelijk geven met wat hij zegt. "je kunt alleen weerstand opbouwen door er mee in aanraking te komen"

zondag? nee dan kan ik niet dan ben ik vissen

Link naar reactie
Delen op andere sites

Sommige vaccins werken via een kapot gemaakt virus of fragmenten van een virus die in een andere constellatie samengevoegd worden, maar daar hebben we hier niet mee te maken.

Sommige werken via fragmenten van het covidvirus die op een onschuldig virus zijn gezet. RNA-vaccins werken totaal anders.

 

Je bouwt in beide gevallen dus afweer op tegen een gemeen virus zonder daarmee in aanraking te zijn gekomen.

Zijn opmerking is dus onzin. Ik ben niet besmet geraakt met het virus maar via de 2 vaccinaties wel vrijwel volledig beschermd.

 

Wat zijn 2e opmerking betreft: "Jouw vorm van afweer (opbouwen?) is wegkruipen, contact vermijden.  (....) ", die slaat ook helemaal nergens op.

 

Mijn afweer tegen covid-19 is opgebouwd via vaccinaties, dus ik heb hem al. Wegkruipen, wat een waanzin.

Dat ik in een winkel nog steeds een kapje opzet is vooral voor de mensen die dolgraag gevaccineerd willen worden maar nog geen vaccinatie hebben kunnen krijgen. Omdat ik nog wel besmet kan raken, ook al zal ik er vrij zeker niet doodziek van worden, en het dan wel door kan geven, ook al is die kans ook erg klein. En ik wil daar niet verantwoordelijk voor zijn. Heb gezien wat het doet bij bv m'n buurman die net van IC en beademing af is.

Ik zou er geen probleem mee hebben Bidet of Engel te besmetten, zou haast zeggen graag zelfs zodat ze wat benul krijgen, maar ik heb ook nog niet-gevaccineerde kleinkinderen.

Ik besef dat mijn inbreng met het kapje en handen en winkelkar ontsmetten klein is aangezien de massa het idee heeft dat er niets meer aan de hand is.

3x VU+ met Open Pli , 2 Gregorians, 1 Big bisat en 3 LCD's

Link naar reactie
Delen op andere sites

6 minuten geleden, minplus zei:

Ik zou er geen probleem mee hebben Bidet of Engel te besmetten, zou haast zeggen graag zelfs zodat ze wat benul krijgen, maar ik heb ook nog niet-gevaccineerde kleinkinderen.

Inderdaad hoog tijd dat het virus hen het zwijgen op gaat leggen, in plaats van andersom!

https://www.rtlnieuws.nl/nieuws/politiek/artikel/5239717/forum-voor-democratie-start-rechtszaak-tegen-youtube-filmpjes

Vu+ Duo2 + PLi 4.0 + Fuba DAA110 + Stab 120
Vu+Solo2 + Fuba DAA 850 + multifeed met 2 twin Alps + 1 quattro Alps + 1 twin MTI + PLi 4.0

Link naar reactie
Delen op andere sites

9 uren geleden, Tonskidutch zei:

Het kan zijn dat de mens het over zich afgekondigd heeft door dat hij de balans in de natuur dramatisch heeft verstoord, maar dat gelooft natuurlijk niemand. Immers zijn er nog genoeg klimaat wappies.

 

Wees gerust die balans is al ingezet, mens of geen mens, daar kunnen we niet tegenop. Dat is de evolutie van onze planeet.

Link naar reactie
Delen op andere sites

1 uur terug, minplus zei:

Je bouwt in beide gevallen dus afweer op tegen een gemeen virus zonder daarmee in aanraking te zijn gekomen.

Zijn opmerking is dus onzin. Ik ben niet besmet geraakt met het virus maar via de 2 vaccinaties wel vrijwel volledig beschermd.

even wat informatie  van het college ter beoordeling van geneesmiddelen.

 

AstraZeneca

Hoe werkt het vaccin?

Vaxzevria is een zogenoemd vectorvaccin. Bij een vectorvaccin wordt gebruikgemaakt van een bestaand, onschuldig verkoudheidsvirus (een adenovirus), waar een klein stukje van de genetische code van het coronavirus aan wordt toegevoegd. De vector, zoals we het dan noemen, wordt zo aangepast dat hij zich niet meer kan vermenigvuldigen en geen ziekte veroorzaakt. Wel stimuleert de vector het afweersysteem om antistoffen aan te maken tegen het spike-eiwit van het coronavirus. Komt het lichaam later nog eens in aanraking met het coronavirus? Dan wordt het virus herkend en maakt het lichaam meteen antistoffen aan.

 

Moderna

Hoe werkt het vaccin?

Het coronavaccin van Spikevax is een mRNA-vaccin, zoals dat heet. Het vaccin brengt hele kleine vetbolletjes in het lichaam met een stukje genetische code (mRNA) als het coronavirus. Dit mRNA wordt in het lichaam omgezet in spikeproteïnen, een eiwit van het virus. De stukjes van dit eiwit worden hiermee zichtbaar voor de afweercellen in het lichaam, waarna het antistoffen aanmaakt die het virus herkennen bij een besmetting. Komt u later in aanraking met het coronavirus? Dan wordt het virus onschadelijk gemaakt.

 

Janssen

Hoe werkt het vaccin?

Het coronavaccin van Janssen is een vectorvaccin dat bestaat uit een bestaand, onschuldig verkoudheidsvirus (een adenovirus). Aan dit verkoudheidsvirus is een klein stukje genetische code zoals aanwezig in het coronavirus toegevoegd. Het verkoudheidsvirus is zo aangepast dat het zich niet meer kan vermenigvuldigen en geen ziekte veroorzaakt. Wel zorgt het ervoor dat het afweersysteem van het lichaam antistoffen en T-cellen aanmaakt tegen het spike-eiwit zoals aanwezig op het coronavirus. Komt het lichaam later nog eens in aanraking met het coronavirus, dan wordt het virus herkend en onschadelijk gemaakt.

 

Pfizer

Hoe werkt het vaccin?

Het coronavaccin van BioNTech/Pfizer is een zogenoemd mRNA-vaccin. Het brengt hele kleine vetbolletjes in het lichaam met een stukje genetische code (mRNA). Dit is dezelfde code die ook aanwezig is in het coronavirus. Dit mRNA wordt in het lichaam omgezet in spikeproteïnen, een eiwit van het virus. De stukjes van dit eiwit worden hiermee zichtbaar voor de afweercellen in het lichaam, die vervolgens antistoffen aanmaakt die het virus herkennen bij een besmetting. Komt u later in aanraking met het coronavirus? Dan wordt het virus onschadelijk gemaakt.

 

 

Dus wat ik 30 jaar geleden heb geleerd over vaccins klopt nog steeds alleen gebruiken ze nu geen eieren meer voor het maken van vaccins maar worden er veel verfijndere technieken toegepast met ook veel betere en stabielere resultaten.

Het principe blijft echter bij Janssen en AstraZeneca hetzelfde nl. gebruik maken van delen van het virus.

Pfizer en Moderna werken met een andere techniek nl. het herkennen van de eiwitten die gebruikt worden door oa. een Coronavirus om een menselijke cel binnen te kunnen dringen maar ook hierbij wordt gebruik gemaakt van dezelfde genetische code die het virus ook gebruikt.

 

zondag? nee dan kan ik niet dan ben ik vissen

Link naar reactie
Delen op andere sites

Op 26-6-2021 om 23:21, astro iris zei:

Vooral dat laatste...of internet, daar zitten miljoenen virologen.

Inderdaad , als je al die anti-vaxx websites leest .... holy merde !!

Ik mag mijn 2de vaccin heel binnenkort ontvangen !!

Mijn mondkapje blijf ik op straat en in de winkels en op het O.V. altijd dragen !!

Ja , sinds kort rijdt soms weer mee met de bus , op tijden dat er weinig volk op zit !!

Enkel voor korte afstanden , ivm mijn slechte rug !!

aangepast door cookie monster

C o o kie M o nster

C U L'8'R WEIRDOGAToRS

 

I was born once , as an invasion of the bodysnatchers ,

but the doctor did get a brain-attack !! my name:

 

breedbandwurger 1967

 

casa CM: FTA DVB-S & FTA DVB-S2

Link naar reactie
Delen op andere sites

1 uur geleden, minplus zei:

Goeie aanvulling van wat ik aangaf.

Maar ook bij Janssen en AstraZeneca hoef je dus niet in aanraking met de ziekteverwekker te komen om immuun te worden.

 

Het is maar hoe je het bekijkt.

Je kunt een auto ongeluk hebben gehad

maar je kunt ook douw van een bumper hebben gehad.

Die bumper is geen auto maar wel een deel ervan, net zoals een stuk genetische code van het virus geen virus is maar wel een deel ervan.

Wat Pfizer en Moderna doen is geen deel van het virus gebruiken maar die kijken hoe/welke eiwitten het virus gebruikt om een menselijke cel binnen te kunnen dringen en ons afweersysteem leren dat zodra die eiwitten ergens gedetecteerd worden dat deze in actie moet komen om dat direct op te gaan ruimen.

Maar in feite doen ze allemaal hetzelfde alleen de een gebruikt een onschuldig verkoudheidsvirus als drager, de ander vetbolletjes omdat rechtstreeks inspuiten van de genetische code weinig zin heeft omdat ons lichaam dat meestal al binnen een uur onschadelijk heeft gemaakt en er geen antistoffen tegen gemaakt worden.

De vraag is dan wel waarom bij de een nevenwerkingen ontstaan (dan wel zeer zeldzaam) en bij de ander niet of veel minder.

zondag? nee dan kan ik niet dan ben ik vissen

Link naar reactie
Delen op andere sites

10 uren geleden, gerrit B zei:

De vraag is dan wel waarom bij de een nevenwerkingen ontstaan (dan wel zeer zeldzaam) en bij de ander niet of veel minder.

Deze vraag doet me een beetje denken aan de waarschuwing van AH deze week:

https://nieuws.ah.nl/belangrijke-veiligheidswaarschuwing-ah-100-notenpasta-amandel/

 

Mensen met een bepaalde notenallergie krijgen een epipen voorgeschreven om de heftige reactie van het lichaam te stoppen.

 

Het volgende was deze week ook in het nieuws te lezen:

https://www.omroepgelderland.nl/nieuws/7149626/Marilijn-mag-geen-tweede-prik-na-allergische-reactie-Ben-op-twee-manieren-de-pineut

 

Het lijkt erop dat deze uitzonderlijke, individuele reacties van het lichaam op een bepaalde stof  ook individuele puzzels zijn met individueel verschillende antwoorden. 

Ik ben ook benieuwd naar wat de oorzaken zijn van deze heftige lichamelijke reacties op bepaalde stoffen bij enkelingen, en - nog meer - of er medische antwoorden/oplossingen voor komen.

aangepast door Eduard07

Vu+ Duo2 + PLi 4.0 + Fuba DAA110 + Stab 120
Vu+Solo2 + Fuba DAA 850 + multifeed met 2 twin Alps + 1 quattro Alps + 1 twin MTI + PLi 4.0

Link naar reactie
Delen op andere sites

Quote

Sommige politici, zoals de Braziliaanse president Jair Bolsonaro, hebben ondoeltreffende middelen zoals chloroquine aangeprezen als Covid-kuren

bron BBC

https://www.bbc.com/future/article/20210629-south-americas-bitter-divide-over-a-toxic-covid-cure

 

Boeiend artikel hoe mensen plots ertoe komen om bleekwater te gaan drinken. Trump? Die het voor de pers uitsprak, clean us from the inside!

 

Quote

The self-styled archbishop of a fake Florida church has been arrested in Colombia on charges of selling bleach as a COVID-19 cure

Mark Grenon

Bron Busines insider

 

In Europa is het Toiletpapier 🤣

 

Pleasant Street

Tim Buckley

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

20 uren geleden, Zunigkyk zei:

Volgens mij kan je geen weerstand opbouwen tegen iets waar je niet mee in aanraking komt, en dat geld ook in de biologie.

 

De mens heeft al van nature een afweersysteem dat we met onze genen meekregen van onze voorouders dus daar is door ons zelf geen contact voor nodig geweest. En dat afweersysteem wordt van baby / kinds af aan ook nog verder uitgebreid door alles in de mond te stoppen, hetgeen waar jij op doelde. Hmm Bacterie lekker.

 

Pleasant Street

Tim Buckley

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

20 uren geleden, Zunigkyk zei:

Volgens mij.....

Dit zijn doorgaans de eerste woorden waarmee kwakzalvers en Rattenvangers van Hamelen zoals Engel, Baudet, Trump en een Wouter R. beginnen om daarmee de wetenschap gebaseerd op harde feiten in diskrediet te brengen.

De praktische gevolgen van deze fantasten kunnen we allemaal om ons heen zien.

 

Wat zei Wouter R. nog maar de afgelopen week?

 https://nos.nl/nieuwsuur/artikel/2386198-veroordeelde-complotdenker-wouter-r-ik-creeer-mijn-eigen-realiteit

 

Wat een heleboel van hun volgelingen niet willen zien, is dat de verborgen agenda van deze mensen regelmatig een verdienmodel lijkt te zijn.

Dus dat ze best wel weten wat de echte realiteit is, maar dat het in stand houden van hun verhaal geld en werkgelegenheid - en soms zelfs bezitsuitbreiding - oplevert:

 

https://www.nu.nl/politiek/6116137/fvd-leider-baudet-gaf-neveninkomsten-van-75000-euro-niet-op-bij-kamer.html

https://www.ad.nl/economie/ing-willem-engel-gebruikte-50-000-euro-aan-viruswaarheid-donaties-voor-stuk-grond-in-spanje~a5ee7fdf/

 

Goedgelovigen of andere al dan niet vermogenden met een verborgen (anarchistische) agenda geven gul aan dit soort raddraaiers.

De ene gelooft oprecht dat het geld goed wordt besteed, de ander zal er kwaadschiks achter komen dat men een rad voor ogen wordt gedraaid met een zwamverhaal:

https://www.volkskrant.nl/nieuws-achtergrond/twitter-schorst-account-willem-engel-na-tweet-over-hartstilstand-eriksen~baa7bc68/?referrer=https%3A%2F%2Fwww.bing.com%2F

 

Natuurlijk heeft WE inmiddels giften genoeg binnen om hiertegen weer een rechtszaak te beginnen.

Hij weet dat hij hem verliest, maar de publiciteit is weer gratis en levert weer meer giften op.

 

Onvoorstelbaar dat veel mensen echt geloven dat deze rattenvangers echt zelf geloven wat ze zelf bedacht hebben. In feite zullen ze in hun vuistje lachen dan zoveel mensen hen wel geloven en oprechte wetenschappers en politici niet. Een kolfje naar de hand van anarchisten die de bestaande orde omver wil werpen. 

  • Bedankt 1

Vu+ Duo2 + PLi 4.0 + Fuba DAA110 + Stab 120
Vu+Solo2 + Fuba DAA 850 + multifeed met 2 twin Alps + 1 quattro Alps + 1 twin MTI + PLi 4.0

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...