Ga naar inhoud


coronavirus, COVID-19 Deel 3


ceesv

Aanbevolen berichten

2 uren geleden, Tonskidutch zei:

bron Frankfurter Algemeine Zeitung

 

er zijn maar 56% volledig gevaccineerden in Israël, daarom is die Delta variant die de overhand neemt zo gevaarlijk.

Is ook in de Volkskrant te lezen, zie: https://www.volkskrant.nl/nieuws-achtergrond/zorgen-in-israel-deltavariant-begint-door-krachtveld-pfizer-vaccin-heen-te-lekken~bdc8b7ca/

 

Vaccinatiegraad Israël: https://www.google.com/search?client=firefox-b-d&q=vaccinatiegraad+covid+israel

 

Link naar reactie
Delen op andere sites


Ach, ik zag net nog een interview met Grapperhouse, (NPO Politiek) die vindt dat het systeem werkt met de QR code.

En hij wentelt het nemen van acties ook meteen af op de Burgemeester(s).

 

 

aangepast door Tonskidutch

Running Up That Hill

Kate Bush

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik zit in de vaccinatie groep 65-80 jaar 92% volledig gevaccineerd.   Echter na ons komen de groepen die alles beter weten dan wij, want wij zijn schaapjes en dom.  Als dit leest, wie zijn dan dom en schaapjes? Ze zijn wel slim genoeg om te sjoemelen met QR codes.

  • Bedankt 2
Link naar reactie
Delen op andere sites

Het is in Nederland per saldo steeds hetzelfde probleem: handhaving.

https://www.nu.nl/coronavirus/6143788/gemeenten-zouden-maatregelen-in-uitgaansgelegenheden-amper-handhaven.html

 

Maar dat is geen lokaal probleem.

Het is een nationaal probleem. Onder een kabinet dat geen cent te veel wil uitgeven voor handhaving, maar wel steeds stoer doet met nieuwe "regels".

 

2 minuten geleden, astro iris zei:

Ze zijn wel slim genoeg om te sjoemelen met QR codes.

Maar dan wel weer zo dom dat ze denken dat ze niks oplopen. 

Vu+ Duo2 + PLi 4.0 + Fuba DAA110 + Stab 120
Vu+Solo2 + Fuba DAA 850 + multifeed met 2 twin Alps + 1 quattro Alps + 1 twin MTI + PLi 4.0

Link naar reactie
Delen op andere sites

10 uren geleden, gerrit B zei:

Vandaag hier in het nieuws dat van de 600 bezoekers van een discotheek in Enschede er nu al 185 besmet bleken te zijn.

Iedereen moest een negatieve test kunnen laten zien voordat men naar binnen mocht.

Er wordt beweerd dat sommigen de verkregen QR code simpel als screenshot hebben doorgestuurd naar personen die zich niet hebben laten testen en achteraf toch besmet bleken te zijn.

Het bedrijf zelf beweerd dat dit niet kan omdat in een screenshot geen bewegingen te zien zijn zoals die er wel zijn in de App zelf, maar of daar ook op gecontroleerd is?

 

Volgens de GGD zijn al deze besmettingen terug te leiden naar het bezoek aan de discotheek en zal het aantal zich nog verder uitbreiden doordat sommigen ook nog weer familie en bekenden besmet hebben buiten de discotheek.

Geen idee hoe dat in NL werkt. Ik ben naar een openlucht concert in Berlijn geweest. Normaal 20000 man, nu 5000 man. Elke QR code (volledig gevaccineerd of genezen) werd zorgvuldig vergeleken met je identiteitsbewijs. Niks geen "bewegende"  QR code.

Link naar reactie
Delen op andere sites

5 minuten geleden, boudeman zei:

Geen idee hoe dat in NL werkt. Ik ben naar een openlucht concert in Berlijn geweest. Normaal 20000 man, nu 5000 man. Elke QR code (volledig gevaccineerd of genezen) werd zorgvuldig vergeleken met je identiteitsbewijs. Niks geen "bewegende"  QR code.

Ze betrappen er hier om de haverklap op de luchthaven.  Ik dacht dat alleen Belgen de kantjes er van af liepen.  Blijkbaar de Nederlanders ook.  Dan toch meer gemeen,  dan de taal alleen. ;)

Link naar reactie
Delen op andere sites

1 minuut geleden, boudeman zei:

Geen idee hoe dat in NL werkt. Ik ben naar een openlucht concert in Berlijn geweest. Normaal 20000 man, nu 5000 man. Elke QR code (volledig gevaccineerd of genezen) werd zorgvuldig vergeleken met je identiteitsbewijs. Niks geen "bewegende"  QR code.

Die (vaak terechte) gedegenheid van de Duitsers wordt in Nederland snel afgedaan als "betutteling".

Degenen die dit argument gebruiken, weten vaak wel beter, maar dit gelegenheidsargument doet meestal wat het moet doen: ruimte creëren voor misbruik.

 

Nu kunnen we zien hoe de Nederlandse onverschilligheid kan uitpakken.

En niet alleen in Enschede:

https://www.omroepbrabant.nl/nieuws/3415341/coronanieuws-besmettingen-na-studentenfeesten

https://www.sikkom.nl/corona-uitbraak-bij-albertus-na-feest-met-900-man-onduidelijk-of-het-om-delta-variant-gaat/

 

Maar wat was in februari nog het verhaal van de horeca?

https://www.rtvnoord.nl/nieuws/791862/door-meer-zaken-te-openen-zullen-besmettingen-afnemen

Vu+ Duo2 + PLi 4.0 + Fuba DAA110 + Stab 120
Vu+Solo2 + Fuba DAA 850 + multifeed met 2 twin Alps + 1 quattro Alps + 1 twin MTI + PLi 4.0

Link naar reactie
Delen op andere sites

C o o kie M o nster

C U L'8'R WEIRDOGAToRS

 

I was born once , as an invasion of the bodysnatchers ,

but the doctor did get a brain-attack !! my name:

 

breedbandwurger 1967

 

casa CM: FTA DVB-S & FTA DVB-S2

Link naar reactie
Delen op andere sites

17 uren geleden, ceesv zei:

Verdachten riskeren, afhankelijk van de inbreuk, celstraffen tot 5 jaar (of zelfs 20 jaar) en boetes tot 4.000 euro.

20 jaar , zonder vervroegd vrijkomen , is ok voor zulke onnozelaars !!!!

C o o kie M o nster

C U L'8'R WEIRDOGAToRS

 

I was born once , as an invasion of the bodysnatchers ,

but the doctor did get a brain-attack !! my name:

 

breedbandwurger 1967

 

casa CM: FTA DVB-S & FTA DVB-S2

Link naar reactie
Delen op andere sites

17 minuten geleden, cookie monster zei:

Wie zegt dat het testen niet deugde? Hij weet toch niet hoe consequent de controle bij de toegang tot Aspen Valley was? 

Vu+ Duo2 + PLi 4.0 + Fuba DAA110 + Stab 120
Vu+Solo2 + Fuba DAA 850 + multifeed met 2 twin Alps + 1 quattro Alps + 1 twin MTI + PLi 4.0

Link naar reactie
Delen op andere sites

4 minuten geleden, Eduard07 zei:

Wie zegt dat het testen niet deugde

Ik weet helaas niet hoe die testen marcheren !!

Volgens de krant: "Pim" " las woensdagavond een bericht op RTV Oost

dat er nog veel meer jongeren besmet waren !!

C o o kie M o nster

C U L'8'R WEIRDOGAToRS

 

I was born once , as an invasion of the bodysnatchers ,

but the doctor did get a brain-attack !! my name:

 

breedbandwurger 1967

 

casa CM: FTA DVB-S & FTA DVB-S2

Link naar reactie
Delen op andere sites

1 minuut geleden, cookie monster zei:

Ik weet helaas niet hoe die testen marcheren !!

Volgens de krant: "Pim" " las woensdagavond een bericht op RTV Oost

dat er nog veel meer jongeren besmet waren !!

Tja, als er gesjoemeld wordt door zowel de jongeren als de club zelf (slap controleren aan de poort), lijkt me het sterk dat je zomaar kunt beweren dat de testen niet deugen! Lijkt me bijna een mooi, anti-testen propagandaverhaal voor complotdenkers en politici a la Van Haga.

 

Voorlopig ga ik er van uit dat de test prima was, maar de toegang tot Aspen Valley - al dan niet opzettelijk - zo lek als een mandje. 

 

Lijkt me eerder aanleiding voor deze :"Pim" zijn twijfel ergens anders over te hebben. 

Vu+ Duo2 + PLi 4.0 + Fuba DAA110 + Stab 120
Vu+Solo2 + Fuba DAA 850 + multifeed met 2 twin Alps + 1 quattro Alps + 1 twin MTI + PLi 4.0

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...