Ga naar inhoud


coronavirus, COVID-19 Deel 3


ceesv

Aanbevolen berichten

ik zou het persoonlijk niet eens in mijn hoofd halen om direct na de vacinatie al aan het nachtleven deel te gaan nemen.

Zo onderhand weet iedereen wel hoe dit virus toeslaat en welke risico's je neemt. 

Dat de jeugd er vanuit gaat dat ze niet zwaar getroffen zullen worden igv besmetting is een eigen verzinsel. 

De meesten hebben nog nooit enige beperking of ongemak in hun leven gekent en waant zich nog steeds lichamelijk kogelvrij.

Wat zal dat sommigen smerig tegenvallen als ze na een besmetting merken dat concentratievermogen niet meer is wat het was en ze sneller fysiek uitgeput zijn. 

Als het mis gaat ben je zelf en je dierbaren de sjaak en niet een of andere bestuurder in Den Haag.

 

Link naar reactie
Delen op andere sites


Heb niet de indruk dat het deel van de horeca (kroegen, discotheken/clubs) waar veel jongeren komen tijdens de sluiting vanwege de pandemie hun kans hebben gegrepen om hun ventilatie een flinke upgrade te geven.

Wel om hun grieven te ventileren over hun misgelopen inkomsten.

 

Daarnaast is onze overheid in veel opzichten laks, dus ook hierin. Als men al geld ergens aan uitgeeft, is er geen controle op. Controles heeft dit kabinet een broertje aan dood. De Rekenkamer wijst er al jaren op maar dit kabinet is ook in dit opzicht horende doof.

Vu+ Duo2 + PLi 4.0 + Fuba DAA110 + Stab 120
Vu+Solo2 + Fuba DAA 850 + multifeed met 2 twin Alps + 1 quattro Alps + 1 twin MTI + PLi 4.0

Link naar reactie
Delen op andere sites

9 minuten geleden, theparasol zei:

Dat de jeugd er vanuit gaat dat ze niet zwaar getroffen zullen worden igv besmetting is een eigen verzinsel. 

Dit is toch vanaf maart vorig jaar altijd door het RIVM en het kabinet verkondigd?

Jongeren hebben daar goed nota van genomen. De rest hebben ze niet gehoord. Zo werkt dat in de brein van jongeren.

Vu+ Duo2 + PLi 4.0 + Fuba DAA110 + Stab 120
Vu+Solo2 + Fuba DAA 850 + multifeed met 2 twin Alps + 1 quattro Alps + 1 twin MTI + PLi 4.0

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maart vorig jaar... toen wist niemand nog wat en werd er nog volop onderzocht en gespeculeerd.

Daarnaast is dat originele virus al lang en breed verdrongen door de besmettelijkere mutanten.

We zijn inmiddels ruim een jaar verder en hebben al een klein beetje meer duidelijkheid over wat het kan aanrichten dan neem je toch je verantwoordelijkheid!

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Veel jongeren - zorgeloos en overmoedig als soms kunnen zijn - volgen een andere logica. In alles. Ook in dit.

Vu+ Duo2 + PLi 4.0 + Fuba DAA110 + Stab 120
Vu+Solo2 + Fuba DAA 850 + multifeed met 2 twin Alps + 1 quattro Alps + 1 twin MTI + PLi 4.0

Link naar reactie
Delen op andere sites

11 uren geleden, boudeman zei:

Geen idee hoe dat in NL werkt. Ik ben naar een openlucht concert in Berlijn geweest. Normaal 20000 man, nu 5000 man. Elke QR code (volledig gevaccineerd of genezen) werd zorgvuldig vergeleken met je identiteitsbewijs. Niks geen "bewegende"  QR code.

 

Hier dus wel beweging juist om sjoemelen te voorkomen.

Bovenin zie je de QR code en onderin moet er beweging te zien zijn zodat de controleur kan zien dat het geen screenshot is.

Maar ja, ben je een beetje handig met gif bestandjes dan lijkt het me niet zo moeilijk om zoiets na te maken.

Veel moeilijker is om de gegevens van de QR code te laten kloppen met je eigen persoonsgegevens.

Met dat in het achterhoofd lijkt het mij sterk dat de controle, zoals deze uitgaansgelegenheid beweerd, wel zo goed is geweest.

 

Vanavond stond de teller inmiddels op 186 besmette personen en men twijfelt er zelfs aan dat 1 besmet persoon zoveel anderen kan besmetten en verwachten dat er dus meerdere besmette personen binnen zijn geweest.

zondag? nee dan kan ik niet dan ben ik vissen

Link naar reactie
Delen op andere sites

13 uren geleden, Eduard07 zei:

(En je kunt mij haast niet wijsmaken, dat zoveel besmettingen -180 inmiddels- allemaal door (een aantal) valse testuitslagen zijn veroorzaakt.)

 

8 uren geleden, gerrit B zei:

Met dat in het achterhoofd lijkt het mij sterk dat de controle, zoals deze uitgaansgelegenheid beweerd, wel zo goed is geweest.

 

Vanavond stond de teller inmiddels op 186 besmette personen en men twijfelt er zelfs aan dat 1 besmet persoon zoveel anderen kan besmetten en verwachten dat er dus meerdere besmette personen binnen zijn geweest.

Hoe aannemelijk is het, dat dit allemaal valse negatieven zijn geweest?

Zoals ik al eerder zei: de bezoekers van Aspen Valley kennen de waarheid, maar zullen het riskant vinden om die openbaar te maken.

Vu+ Duo2 + PLi 4.0 + Fuba DAA110 + Stab 120
Vu+Solo2 + Fuba DAA 850 + multifeed met 2 twin Alps + 1 quattro Alps + 1 twin MTI + PLi 4.0

Link naar reactie
Delen op andere sites

49 minuten geleden, Eduard07 zei:

Zoals ik al eerder zei: de bezoekers van Aspen Valley kennen de waarheid, maar zullen het riskant vinden om die openbaar te maken.

Met alle respect dat zijn toch jonge kinderen die daar gingen dansen, die kennen geen waarheid.

The Piper S Call

David Gilmour

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

56 minuten geleden, Eduard07 zei:

 

Hoe aannemelijk is het, dat dit allemaal valse negatieven zijn geweest?

Zoals ik al eerder zei: de bezoekers van Aspen Valley kennen de waarheid, maar zullen het riskant vinden om die openbaar te maken.

Ik denk dat het meerdere factoren samen zijn geweest dus met een ongeldige QR code(s) naar binnen maar ook vals negatief(ven). Het is niet erg waarschijnlijk dat bijna 200 mensen door één persoon besmet zijn geraakt en als dat wel zo is dan is de voortdurende bagatellisering van het aerosolen standpunt van Maurice de Hond nog veel ernstiger.

 

In de bergen corona nieuws kwam ik al ergens tegen dat de geldigheidsduur van de test vooraf flink wordt ingekort (niet NL).

Link naar reactie
Delen op andere sites

35 minuten geleden, Tonskidutch zei:

Met alle respect dat zijn toch jonge kinderen die daar gingen dansen, die kennen geen waarheid.

Zij weten prima wat hun testuitslag was en  op welke wijze ze bij de ingang zijn gecontroleerd.

Met "jonge kinderen"  onderschat je - denk ik - zowel hun leeftijd als hun besef wat ze moesten doen om - legaal of illegaal - ergens binnen te komen.

Ze weten dus ook vast nog wel hoe consequent de toelating aan de poort bij deze uitgaansgelegenheid heeft plaatsgevonden. 

Vu+ Duo2 + PLi 4.0 + Fuba DAA110 + Stab 120
Vu+Solo2 + Fuba DAA 850 + multifeed met 2 twin Alps + 1 quattro Alps + 1 twin MTI + PLi 4.0

Link naar reactie
Delen op andere sites

15 minuten geleden, Eduard07 zei:

onderschat je - denk ik

neen hoor

maar het staat je vrij om dergelijke commentaren te plaatsen

 

ik weet nog hoe ik zelf onder het loket raampje bij het zwembad naar binnen kroop om gratis te gaan zwemmen in de zomervakantie.

Totdat m'n vader mij daarover eens toesprak. "Dat wat je daar doet is fout" Pas dan weet je het verschil tussen goed en fout en is er een begin m.b.t. de waarheid leren kennen.

Als ze nu alle disco fraudeurs zouden oppakken en voorleiden aan de snel rechter wegens valsheid in geschriften (6 jaar cel) komt er een ander beeld over het "hippe, vette truukje" dat we in de app hebben gedeeld.

 

Het is overigens niet zo moeilijk om te achterhalen wie er binnenkwam en op welke grondige reden ze toegang hadden gekregen. En dus ook die niet mochten binnen komen.

Tiktok en whatsapp filmpjes en de opnames van alle veiligheidscamera's samen leveren tegenwoordig zoveel op met betrekking tot gezichtsherkenning dat aan dat gezicht een naam toekennen een poepje is. Dat vergeten die multimediale kinderen altijd als ze hun vrienden en kennissen filmen.

aangepast door Tonskidutch

The Piper S Call

David Gilmour

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

1 minuut geleden, Tonskidutch zei:

ik weet nog hoe ik zelf onder het loket raampje bij het zwembad naar binnen kroop om gratis te gaan zwemmen in de zomervakantie.

Ik denk dat deze discobezoekers die leeftijd al lang gepasseerd zijn, en dat was mijn punt. De kwalificatie "jonge kinderen" lijkt me hier niet meer van toepassing. Het zou me niet verbazen als de meeste discobezoekers in het geval van Aspen Valley wel 20+ zijn/waren.

https://aspenvalley.nl/tickets-enschede/

Vu+ Duo2 + PLi 4.0 + Fuba DAA110 + Stab 120
Vu+Solo2 + Fuba DAA 850 + multifeed met 2 twin Alps + 1 quattro Alps + 1 twin MTI + PLi 4.0

Link naar reactie
Delen op andere sites

12 minuten geleden, Tonskidutch zei:

Het is overigens niet zo moeilijk om te achterhalen wie er binnenkwam en op welke grondige reden ze toegang hadden gekregen. En dus ook die niet mochten binnen komen.

Tiktok en whatsapp filmpjes en de opnames van alle veiligheidscamera's samen leveren tegenwoordig zoveel op met betrekking tot gezichtsherkenning dat aan dat gezicht een naam toekennen een poepje is. Dat vergeten die multimediale kinderen altijd als ze hun vrienden en kennissen filmen.

Dat klopt inderdaad! 😁

 

Maar uiteindelijk zijn zij niet in de eerste plaats de schuldigen.

Het is - in dit geval - eerder de uitgaansgelegenheid die de verantwoording draagt en daarover zelfs adverteert.

 

Echter, de "straffen" zijn lik-op-stuk al uitgedeeld:  de besmettingen zijn inmiddels uitgedeeld, en de tent is voorlopig gesloten. 

En de hele branche heeft last van wat er gebeurd is. Helaas ook de gelegenheden die de boel wel goed op orde hadden (en die zijn er zat). 

Vu+ Duo2 + PLi 4.0 + Fuba DAA110 + Stab 120
Vu+Solo2 + Fuba DAA 850 + multifeed met 2 twin Alps + 1 quattro Alps + 1 twin MTI + PLi 4.0

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...