Ga naar inhoud


coronavirus, COVID-19 Deel 3


ceesv

Aanbevolen berichten

Als amateur astronoom weet ik wat onze planeet heeft doorstaan en wat haar nog te wachten staat, evolutie je weet wel. De mens gaat met al zijn geld en kennis dit niet kunnen oplossen en daarvoor heb ik geen rattenvanger voor nodig.

aangepast door astro iris
Link naar reactie
Delen op andere sites


19 uren geleden, gerrit B zei:

 

Het is maar hoe je het bekijkt.

Je kunt een auto ongeluk hebben gehad

maar je kunt ook douw van een bumper hebben gehad.

Die bumper is geen auto maar wel een deel ervan, net zoals een stuk genetische code van het virus geen virus is maar wel een deel ervan.

Wat Pfizer en Moderna doen is geen deel van het virus gebruiken maar die kijken hoe/welke eiwitten het virus gebruikt om een menselijke cel binnen te kunnen dringen en ons afweersysteem leren dat zodra die eiwitten ergens gedetecteerd worden dat deze in actie moet komen om dat direct op te gaan ruimen.

Maar in feite doen ze allemaal hetzelfde alleen de een gebruikt een onschuldig verkoudheidsvirus als drager, de ander vetbolletjes omdat rechtstreeks inspuiten van de genetische code weinig zin heeft omdat ons lichaam dat meestal al binnen een uur onschadelijk heeft gemaakt en er geen antistoffen tegen gemaakt worden.

De vraag is dan wel waarom bij de een nevenwerkingen ontstaan (dan wel zeer zeldzaam) en bij de ander niet of veel minder.

Ik kan hier weer een heleboel over zeggen, maar als ik je met een bumper om de oren sla ben je niet tegen een auto aan geknald, Gerrit.😁

3x VU+ met Open Pli , 2 Gregorians, 1 Big bisat en 3 LCD's

Link naar reactie
Delen op andere sites

7 uren geleden, Eduard07 zei:

Dit zijn doorgaans de eerste woorden waarmee kwakzalvers en Rattenvangers van Hamelen zoals Engel, Baudet, Trump en een Wouter R. beginnen om daarmee de wetenschap gebaseerd op harde feiten in diskrediet te brengen.

De praktische gevolgen van deze fantasten kunnen we allemaal om ons heen zien.

 

Wat zei Wouter R. nog maar de afgelopen week?

 https://nos.nl/nieuwsuur/artikel/2386198-veroordeelde-complotdenker-wouter-r-ik-creeer-mijn-eigen-realiteit

 

Wat een heleboel van hun volgelingen niet willen zien, is dat de verborgen agenda van deze mensen regelmatig een verdienmodel lijkt te zijn.

Dus dat ze best wel weten wat de echte realiteit is, maar dat het in stand houden van hun verhaal geld en werkgelegenheid - en soms zelfs bezitsuitbreiding - oplevert:

 

https://www.nu.nl/politiek/6116137/fvd-leider-baudet-gaf-neveninkomsten-van-75000-euro-niet-op-bij-kamer.html

https://www.ad.nl/economie/ing-willem-engel-gebruikte-50-000-euro-aan-viruswaarheid-donaties-voor-stuk-grond-in-spanje~a5ee7fdf/

 

Goedgelovigen of andere al dan niet vermogenden met een verborgen (anarchistische) agenda geven gul aan dit soort raddraaiers.

De ene gelooft oprecht dat het geld goed wordt besteed, de ander zal er kwaadschiks achter komen dat men een rad voor ogen wordt gedraaid met een zwamverhaal:

https://www.volkskrant.nl/nieuws-achtergrond/twitter-schorst-account-willem-engel-na-tweet-over-hartstilstand-eriksen~baa7bc68/?referrer=https%3A%2F%2Fwww.bing.com%2F

 

Natuurlijk heeft WE inmiddels giften genoeg binnen om hiertegen weer een rechtszaak te beginnen.

Hij weet dat hij hem verliest, maar de publiciteit is weer gratis en levert weer meer giften op.

 

Onvoorstelbaar dat veel mensen echt geloven dat deze rattenvangers echt zelf geloven wat ze zelf bedacht hebben. In feite zullen ze in hun vuistje lachen dan zoveel mensen hen wel geloven en oprechte wetenschappers en politici niet. Een kolfje naar de hand van anarchisten die de bestaande orde omver wil werpen. 

Het is idd voor dat genre, ja, hoe moet je ze noemen, in feite zijn het gelegitimeerde criminelen net als veel andere witte-boorders maar ze zijn binnen de regels van de wet bezig dus je mag ze niet zo noemen dus respectabele medeburgers, puur een verdienmodel.

Veel volgers, veel invloed, veel verdienen.

Toename covid positieven inmiddels 35% vergeleken met vorige week en het gaat elke dag harder...

3x VU+ met Open Pli , 2 Gregorians, 1 Big bisat en 3 LCD's

Link naar reactie
Delen op andere sites

Vandaag weer demonstraties van volgers tegen de maatregelen terwijl de besmettingen weer omhoog knallen...

Het is te triest voor woorden.

Maar goed, we hebben inmiddels de internetbubbel maatschappij.

3x VU+ met Open Pli , 2 Gregorians, 1 Big bisat en 3 LCD's

Link naar reactie
Delen op andere sites

6 minuten geleden, minplus zei:

weer demonstraties van volgers tegen de maatregelen

Mochten ze enkel mekaar besmetten , prima , maandje opsluiten

in een lokaal , van zodra iedereen viirusvrij mogen ze weer los !!

C o o kie M o nster

C U L'8'R WEIRDOGAToRS

 

I was born once , as an invasion of the bodysnatchers ,

but the doctor did get a brain-attack !! my name:

 

breedbandwurger 1967

 

casa CM: FTA DVB-S & FTA DVB-S2

Link naar reactie
Delen op andere sites

20 uren geleden, Eduard07 zei:

Goedgelovigen of andere al dan niet vermogenden met een verborgen (anarchistische) agenda geven gul aan dit soort raddraaiers.

De ene gelooft oprecht dat het geld goed wordt besteed, de ander zal er kwaadschiks achter komen dat men een rad voor ogen wordt gedraaid met een zwamverhaal:

https://www.volkskrant.nl/nieuws-achtergrond/twitter-schorst-account-willem-engel-na-tweet-over-hartstilstand-eriksen~baa7bc68/?referrer=https%3A%2F%2Fwww.bing.com%2F

(....)

In feite zullen ze in hun vuistje lachen dan zoveel mensen hen wel geloven en oprechte wetenschappers en politici niet. Een kolfje naar de hand van anarchisten die de bestaande orde omver wil werpen. 

 

11 uren geleden, minplus zei:

Vandaag weer demonstraties van volgers tegen de maatregelen terwijl de besmettingen weer omhoog knallen...

 

https://www.nu.nl/binnenland/6143490/politie-slaags-met-demonstranten-in-binnenstad-van-den-haag.html

https://www.omroepwest.nl/nieuws/4419090/Agenten-gaan-aangifte-doen-van-geweld-bij-onaangekondigde-protesten-in-Den-Haag

 

 en vooral:

https://www.facebook.com/watch/?v=317669513395497

 

Die laatste link toont overduidelijk aan (vooral het promotiefilmpje)  dat het "Viruswaarheid" om heel iets anders gaat dan een onschuldig mondkapje en 1,5 meter en coronamaatregelen. De gebeurtenissen in Den Haag gisteren laten eigenlijk onomstotelijk zien dat het gaat om het streven naar totale anarchie! Te beginnen met het aanvallen en verdacht maken van wetshandhavers (politie, onwelgevallige rechters en burgemeesters).

Duidelijk dat als er geen coronamaatregelen meer zijn, deze onfrisse clubjes wel een andere reden verzinnen. En altijd eentje gebaseerd op hun  eigen "realiteit".

 

Levert allemaal weer nieuw beeldmateriaal op, nieuwe rechtszaken, en vooral: nieuwe giften!

Het enige wat men zoekt, is publiciteit met, zoals hun grote vriend in de TK het noemt: "ophef".

 

Het meest ernstige is, zoals min. De Jonge het dit weekend verwoordde, dat ze tegen vaccineren zijn.

En waarom? Wellicht omdat,  zo lang de pandemie er is en er maatregelen zijn om haar te beteugelen, deze anarchistische groepen er politiek en financieel op moeten teren en er wel bij varen! Met vrije meningsuiting heeft dit allemaal niks te maken. Die wordt alleen misbruikt als drogreden om de anarchistisch motor draaiende te houden.(Trump vergaart op dezelfde wijze zijn potten met geld.)

 

Het gaat om een verdienmodel! En dat doel lijkt alle middelen te heiligen. Zelfs het saboteren van teststraten, vaccinatielocaties en het proces van vaccineren.  

Het doel is immers: de samenleving lam leggen. En dat is mogelijk bij een pandemie waar geen einde aan lijkt te komen en een overheid die maatregelen neemt waartegen protesten en sabotagedaden in betekenisvolle omvang te organiseren zijn.

 

Deze groepen zijn vast dolblij met die d-variant, ook al zullen ze die ook nu weer glashard een "fictief virus" noemen die de overheid heeft bedacht om ons onder de duim te houden. 

aangepast door Eduard07

Vu+ Duo2 + PLi 4.0 + Fuba DAA110 + Stab 120
Vu+Solo2 + Fuba DAA 850 + multifeed met 2 twin Alps + 1 quattro Alps + 1 twin MTI + PLi 4.0

Link naar reactie
Delen op andere sites

11 minuten geleden, Zunigkyk zei:

 

Gelukkig heb je hier je eigen sat4allbubblemaatschappij 😁

Het overgrote deel van de NL-e bevolking geeft er toch blijk van dat vaccineren en testen momenteel noodzakelijk is? Zelfs internationaal staan NL qua bereidheid hoog. De bubbels wordt gevormd door degenen die er eigen feiten op na houden. Oftewel, volgens min. De Jonge, de "feitenvrije praters". 

Ik zie op dit forum geen "bubbel". Waar zie jij die? 

aangepast door Eduard07

Vu+ Duo2 + PLi 4.0 + Fuba DAA110 + Stab 120
Vu+Solo2 + Fuba DAA 850 + multifeed met 2 twin Alps + 1 quattro Alps + 1 twin MTI + PLi 4.0

Link naar reactie
Delen op andere sites

Het is anders wel evident dat de besmettingen weer fors stijgen na het opheffen van meerdere maatregels.

En voetbal samen kijken natuurlijk, of de laatste film.

Evenzo in België en het Verenigd Koninkrijk. De thuiskomers uit het vakantieoord Portugal en Spanje mogen ook meteen naar de teststraat op shithol. En Ja hoor bingo, mijn achternicht heeft Covid en mag 9 dagen niet op straat.

 

Just Around The Corner

Cock Robbin

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Het blijft bijzonder dat er nog zoveel Nl-ers zijn (Best een aanzienlijk deel van de bevolking.) die de basisregels niet (meer) in acht (willen) nemen.

 

Aan de andere kant: we worden nu elke dat met harde bewijzen geconfronteerd dat die regels nodig zijn en het besmettingsrisico nog steeds aanzienlijk is.

 

En dan is er al maandenlang een discussie over het belang van ventilatie, en de discotheken/nachtclubs beweren dat de controles aan de toegangspoort bijna waterdicht zijn (maar controleren geen id-kaarten in combinatie met de QR-code).

Maar over een inspanning richting verbeterde ventilatie hoor ik ze niet.  En ze hebben een jaar de tijd gehad.

https://www.rtvoost.nl/nieuws/1984244/Aantal-besmette-jongeren-na-bezoek-aan-discotheek-Aspen-Valley-opgelopen-naar-165

 

Allemaal hutjemutje binnen. En dan geen besmettingen meer dankzij alleen controle of je (geleende?) QR code een groen vinkje geeft? 

 

Hoe simpel kun je zijn?

 

 

aangepast door Eduard07

Vu+ Duo2 + PLi 4.0 + Fuba DAA110 + Stab 120
Vu+Solo2 + Fuba DAA 850 + multifeed met 2 twin Alps + 1 quattro Alps + 1 twin MTI + PLi 4.0

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ach, ik vind het allemaal niet zo erg. Er wordt volop gevaccineerd. Wie wil is snel aan de beurt en wie niet wil krijgt misschien Corona. Ziekenhuizen kunnen het aan.

Maar het resultaat is dat je nu snel naar de groepsimmuniteit toegaat. Nu is het toch ook belangrijk dat de economische bedrijvigheid goed op gang komt. Eigenlijk vind ik dat men goed bezig is. Ik heb al op diverse terrasjes gezeten, en ik zie alleen maar blije gezichten. En de uitbaters moeten het wel hebben van deze zomermaanden.

Link naar reactie
Delen op andere sites

52 minuten geleden, boudeman zei:

Ach, ik vind het allemaal niet zo erg. Er wordt volop gevaccineerd.

De hoeveelheid mensen op deze aardkloot die nog niet gevaccineerd zijn vormen een petrischaaltje voor nieuwe mutaties van het virus.

Dat kan dus heel snel in een variant wijzigen waartegen onze vaccins niet meer werken.

Je kan dus maar beter geen onderdeel zijn van de voedingsbodem in het petrischaaltje.

  • Bedankt 2

Just Around The Corner

Cock Robbin

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

1 uur terug, boudeman zei:

Ach, ik vind het allemaal niet zo erg.

Ik denk dat onze overheid deze incidenten ook niet erg vindt. Ze spreken een duidelijkere taal dan boetes, want daar wordt doorgaan verongelijkt op gereageerd. Nu wordt dit soort tenten ook gesloten voor langere tijd, maar komen de eigenaren niet verder dan mea culpa verhalen. Ze weten best wel waar het bij hen fout gegaan is. Het is de gok geweest dat het bij hen wel "los zou lopen", een veelvoorkomende Nederlandse karaktereigenschap. Kijk maar om je heen zodra je de deur uit gaat. Loop maar een supermarkt binnen. Alsof er nooit een pandemie is geweest.

 

Die basismaatregelen zijn zo simpel. En toch staan er in de winkels alweer mensen (vaak ouderen, nota bene) zonder mondkapje en afstand te houden in je nek te hijgen terwijl je iets wilt pakken uit een schap.   

 

En dan ook nog zeuren over "de sociale druk" om je te laten testen of te laten vaccineren. Meteen komen de weigeraars weer met de gevleugelde kwalificatie "tweedeling" op de proppen, terwijl ze er zelf de veroorzaker van zijn.

 

Blij dat er per saldo zoveel wordt geprikt en getest, maar met name dankzij de weigeraars blijven de basisregels belangrijk.

Lijkt me zeker in de buitenlucht op terrasjes geen noemenswaardig obstakel.    

aangepast door Eduard07

Vu+ Duo2 + PLi 4.0 + Fuba DAA110 + Stab 120
Vu+Solo2 + Fuba DAA 850 + multifeed met 2 twin Alps + 1 quattro Alps + 1 twin MTI + PLi 4.0

Link naar reactie
Delen op andere sites

7 uren geleden, Eduard07 zei:

Deze groepen zijn vast dolblij met die d-variant, ook al zullen ze die ook nu weer glashard een "fictief virus" noemen die de overheid heeft bedacht om ons onder de duim te houden.

Wij willen ook onze vrijheid terug , maar door die koppigaards ,

zolang die blijven doorgaan .... zolang is de rest de dikke sigaar !!

 

Ik ben blij dat ik mijn 2de vaccin krijg 🙂

aangepast door cookie monster

C o o kie M o nster

C U L'8'R WEIRDOGAToRS

 

I was born once , as an invasion of the bodysnatchers ,

but the doctor did get a brain-attack !! my name:

 

breedbandwurger 1967

 

casa CM: FTA DVB-S & FTA DVB-S2

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...