Ga naar inhoud


Einde kijken via Oscam vanaf (februari 2022)? (22 september 2023?) December 2023?


Satelliet

Aanbevolen berichten

11 minuten geleden, bellejt zei:

Oplossing is gewoon de kaart te LATEN koppelen op jouw eigen box en opgelost.

Heb je nog meer van die briljante ideeën? Dus al ik naar mijn vakantieadres ga, moet ik ineens heel mijn ontvanger mee gaan slepen i.p.v. alleen de kaart?

Link naar reactie
Delen op andere sites


Kunnen we niet gewoon een verklaring m.b.t. de toekomstplannen vragen aan de directie van Canaldigitaal? Hoe zijn deze lieden te eigenlijk te bereiken?

Via directie@canaldigitaal.nl ? Ik ben benieuwd naar de reactie.

aangepast door Donkeyman

VU+ Ultimo 4K PLI 9.x dual DVB-S2 FBC tuner met 750Gb WD Blue, VU+ Zero 4K PLI 9.x  Visiosat G4 Quadro met 3 Alps quad en 1 Inverto Ultra Black quad, LG G1 Oled Evo 77 inch, Sony Bravia KDL 65-XD7505, , Nvidia Shield TV Pro mediaplayer, Denon AVR-X3500 audioreceiver. Zone 1: 2X Kef IQ90, 2x Kef IQ10, Kef IQ60c, BK XXLS 400 subwoofer. Zone 2: 2X Tangent EVO4. Fritzbox 7590. Synology DS418, Raspberry Pi 3B

Link naar reactie
Delen op andere sites

is dan ook geen vakantie abo hé.Daar was joyne toch voor bedoelt en zie waar ze eindigen.CD speelt op vaste adressen en is dat zo moeilijk de box mee te nemen ? Heb ik jaren gedaan als ik naar lux ging op verlof. HDD groot genoeg en kids konden hun opgenomen of MP4 films bekijken en wij hadden TV .Op vakantie moet je genieten en niet permanent tv kijken.Alhoewel ik dat wel deed op verschillende dagen maar dan de free tv van engeland en duitsland.Stukken beter dan die vlaamse of nederlandse gemaakte prut .Helaas zijn we als belgen nu BVN kwijt omdat onze politici daar geen beheerraad plaatsje kregen wat lekker betaald

  • Like 1

Groetjes,salutations,greetings.
1 x Gibertini 1,10 vast 3 sats + 1 x Triax 88 cm rotor
Vu + Duo2 twin sat tuner  4 X DVB-S2 en 1 x turbo DVB-C + OpenVix + idem dual tuner and vu duo2 fallback tuner

Octagon SF8008 4K  Openvix (via ethernetconnectie/WIFI fallbacktuner)

Link naar reactie
Delen op andere sites

3 uren geleden, Drs. IJzerbout zei:

 

Ehhh...? Die kun je ook op de schop gooien. 😁

Ik heb dat wel geschreven vóór bekend was dat Joyne ging stoppen.

Maar het principe blijft hetzelfde, mensen gaan gewoon vergelijken.

VU+ Duo 4K (originele versie, niet SE!) met VTI v. 15.0.0.2

Link naar reactie
Delen op andere sites

4 uren geleden, Sprietje zei:

Heb je nog meer van die briljante ideeën? Dus al ik naar mijn vakantieadres ga, moet ik ineens heel mijn ontvanger mee gaan slepen i.p.v. alleen de kaart?

Amai , koop toch gewoon een extra vriend. 

Dat lijkt me toch niet zo moeilijk. 

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

Met een extra abonnement?

Wordt een dure grap.

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

22 uren geleden, Bierflesje zei:

Hoe zo ?

Je kon toch niet naar Joyne kijken via een softcam. Moest toch ook met een ci-module met ingebouwde smartcard.

Dat heeft mij dus er van weerhouden om naar Joyne te gaan.

Exact om die reden dus. Niets zou je er meer van weerhouden om naar Joyne te gaan zodra CD ook alleen met een CI module te bekijken is. Dat risico hebben ze niet willen nemen, en nu dat risico weg is kunnen ze hun gang gaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

10 minuten geleden, zeeteefje zei:

Exact om die reden dus. Niets zou je er meer van weerhouden om naar Joyne te gaan zodra CD ook alleen met een CI module te bekijken is. Dat risico hebben ze niet willen nemen, en nu dat risico weg is kunnen ze hun gang gaan.

 

In theorie zou je een punt kunnen hebben, misschien wisten ze bij M7 al langer dat Joyne op instorten stond en hebben ze daarom besloten om seca mode te gaan uitschakelen.  Ik vond het enorm verdacht dat seca mode ineens weer aan ging op Fox Sports 2 toen Joyne goed en wel begon te lopen

 

Aan de andere kant het kan ook toeval zijn, of een vorig jaar al geplande strategie om alle marken waarin ze actief zijn 1 voor 1 strenger te gaan beveiligingen. 

 

 

 

 

SCHOTEL: 1,2 Mtr 50E-55W / 60cm Astra 19/23 / Airspy R2 SDR 24-1800 Mhz
RECEIVERS: Dreambox 920 UHD/DM8000/800SE / VU+ Ultimo 4K Sat & Kabel & T2 / Rpi2 ADS-B FlightFeeder

IPTV:  KPN Glas (AoN) 1 Gbit & IPTV Arris VIP5202 / Android 4K IPTV box / Kodi & Netflix / 100+ TB Storage

Link naar reactie
Delen op andere sites

13 uren geleden, ceesv zei:

Met een extra abonnement?

Wordt een dure grap.

Op zo een 2 de kaart betaald men toch ook abo , of zie ik iets over mijn hoofd.

De aankoop van een 2 de kaart was vroeger ook boven 50 euro .

Nu koop je 2 de hands zo een kasje met ingebouwde kaart ook rond die prijs als je geluk hebt.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Het probleem is dat je hiermee CDS alleen maar in de kaarten speelt! Die willen alleen hun gesloten rommel verpatsen.. Afgezien van de abobinabele kwaliteit (supertraag) geef je ze een excuus om de kaarten nog sneller af te schakelen.. Je moet die gesloten rotzooi juist boycotten..

  • Bedankt 1

Raspberry Pi 3B+ Argolis Triple Reader Kaartserver + Smargo

Vu+ Zero 4K DVB-S2X, Vu+ Zero 4K DVB-C/T2, DM525 Combo, DM920 UHD

VU+Ultimo4K BTE,  DM-Three UHD, Ziggo, HD+, TV-Vlaanderen, ORF, TiVuSAT, Fransat, SRG

5°W, 0.8°W, 4.8°E, 9°E, 13°E,19.2°E, 23.5°E, 28.2°E. Triax 88 en Wavefrontier

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator
34 minuten geleden, chukky2 zei:

Op zo een 2 de kaart betaald men toch ook abo , of zie ik iets over mijn hoofd.

Veel mensen die een vakantie verblijf in het buitenland hebben zijn of in Nederland of op  hun 2e verblijf.

Die hebben genoeg aan èèn abo en nemen alleen de kaart mee naar hun 2e verblijf, die hebben geen 2e kaart a € 9 nodig.

Wanneer je de kaart zoals voorgesteld aan de ontvanger koppelt, moeten ze elke keer, i.p.v. de kaart de hele ontvanger meesjouwen.

  • Bedankt 1

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Net even de up/downlink zitten lezen,  daar is blijkbaar gepraat met een woordvoerder van CDS.  Die zegt dat "medio 2022" de uitschakeling gepland staat, nu is medio natuurlijk wel een ruim begrip. verder wordt er gezegd. 

 

"We weten dat deze afschakeling gevolgen heeft voor klanten, daarom zullen we dit met zorg doen en er de tijd voor nemen. Enige hinder is onvermijdelijk, maar we begrijpen de situatie en impact. We zullen de wijziging pas volledig doorvoeren als we zeker weten dat de impact geminimaliseerd is.”

 

Waarschijnlijk zal het dus wel ruim een jaar gaan duren en mogelijk pas in 2023 voltooid zijn CDS kennende. 

aangepast door Codx

SCHOTEL: 1,2 Mtr 50E-55W / 60cm Astra 19/23 / Airspy R2 SDR 24-1800 Mhz
RECEIVERS: Dreambox 920 UHD/DM8000/800SE / VU+ Ultimo 4K Sat & Kabel & T2 / Rpi2 ADS-B FlightFeeder

IPTV:  KPN Glas (AoN) 1 Gbit & IPTV Arris VIP5202 / Android 4K IPTV box / Kodi & Netflix / 100+ TB Storage

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ervaringen uit het verleden heeft geleerd dat CDS dus eerst begint met de Sportkanalen (ESPN) eerst, later Ziggo Sport, vervolgens de premium kanalen (Film1) en dan later beetje bij beetje de rest (kinderkanalen eerst) met als laatste de 'gewone' commerciëlen.. Heb je een 'Top' abo dan moet je vanaf dag 1 dus al naar een alternatief.. Wat dat aangaat weten ze precies hoe ze de klant moeten dwingen....

Hoop alleen dat CDS beseft dat de oude garde met Sat801, Pace 7141/8141 dat wellicht laten welgevallen en dus niet overstappen, maar gewoon gaan opzeggen. De reputatie van de MZ-101/102 is welbekend.. Andere M7 afnemers (Skylink) blijven er ver van..

Raspberry Pi 3B+ Argolis Triple Reader Kaartserver + Smargo

Vu+ Zero 4K DVB-S2X, Vu+ Zero 4K DVB-C/T2, DM525 Combo, DM920 UHD

VU+Ultimo4K BTE,  DM-Three UHD, Ziggo, HD+, TV-Vlaanderen, ORF, TiVuSAT, Fransat, SRG

5°W, 0.8°W, 4.8°E, 9°E, 13°E,19.2°E, 23.5°E, 28.2°E. Triax 88 en Wavefrontier

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

31 minuten geleden, Mimisiku zei:

Hoop alleen dat CDS beseft dat de oude garde met Sat801, Pace 7141/8141 dat wellicht laten welgevallen en dus niet overstappen, maar gewoon gaan opzeggen.

 

En waarom zouden die gaan opzeggen, voor hun veranderd er toch niks.?

SCHOTEL: 1,2 Mtr 50E-55W / 60cm Astra 19/23 / Airspy R2 SDR 24-1800 Mhz
RECEIVERS: Dreambox 920 UHD/DM8000/800SE / VU+ Ultimo 4K Sat & Kabel & T2 / Rpi2 ADS-B FlightFeeder

IPTV:  KPN Glas (AoN) 1 Gbit & IPTV Arris VIP5202 / Android 4K IPTV box / Kodi & Netflix / 100+ TB Storage

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik bedoel daarmee:

deze ontvangers zijn flink op leeftijd en de kans groot dat ze vandaag of morgen defect gaan. Denk dat CDS dat ook wel weet (het zijn de enige ontvangers waar de losse kaarten officieel in werken. De witte CI niet meegerekend). Mijn onderbuikgevoel zegt me dat de kaarten na 2022 of 2023 gewoon worden uitgezet (niet alleen de Seca tunnel). Waarom zou CDS alleen voor deze klanten de kaarten in dienst houden terwijl de opvolger al jaren in gebruik is? Nieuwe klanten krijgen uitsluitend de CAM701 of de MZ-101/102 geleverd...

Raspberry Pi 3B+ Argolis Triple Reader Kaartserver + Smargo

Vu+ Zero 4K DVB-S2X, Vu+ Zero 4K DVB-C/T2, DM525 Combo, DM920 UHD

VU+Ultimo4K BTE,  DM-Three UHD, Ziggo, HD+, TV-Vlaanderen, ORF, TiVuSAT, Fransat, SRG

5°W, 0.8°W, 4.8°E, 9°E, 13°E,19.2°E, 23.5°E, 28.2°E. Triax 88 en Wavefrontier

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...