Ga naar inhoud


Einde kijken via Oscam vanaf (februari 2022)? (22 september 2023?) December 2023?


Satelliet

Aanbevolen berichten

Alleen als dat de witte CI 3.5 aangaat. De andere (Aston 1.07/2.26/Pro) gaan op zwart. En uiteraard met alle beperkingen die een CI je oplegt...

Raspberry Pi 3B+ Argolis Triple Reader Kaartserver + Smargo

Vu+ Zero 4K DVB-S2X, Vu+ Zero 4K DVB-C/T2, DM525 Combo, DM920 UHD

VU+Ultimo4K BTE,  DM-Three UHD, Ziggo, HD+, TV-Vlaanderen, ORF, TiVuSAT, Fransat, SRG

5°W, 0.8°W, 4.8°E, 9°E, 13°E,19.2°E, 23.5°E, 28.2°E. Triax 88 en Wavefrontier

 

Link naar reactie
Delen op andere sites


On 4/8/2021 at 3:27 PM, Satelliet said:
OUDERE  MEDIAGUARD-CODERINGEN
 
Canal Digitaal maakt al geruime tijd gebruik van nieuwere versies van decoderen. Daarom worden met ingang van februari 2022 aan aantal oudere versies niet meer ondersteund.

Het gaat om de volgende coderingen:
 
 
  De CI-module versie 2.0 (zwarte sticker met wereldbol).
  Alle decoders waarbij gebruik wordt gemaakt van een directe kaartinlay (bv. VU+, een aantal modellen van Reebox en Dreambox, maar met uitzondering van apparatuur die direct door Canal Digitaal geleverd is zoals de SAT801 én de Philips 71- en 81-serie).
  Aston- en PowerCam-modules.

Dit is wat Canaldigitaal bekend maakte aan de dealers begin April.

Dus of Canaldigitaal liegt of Jarco is het uit zijn duim aan het zuigen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

36 minuten geleden, ceesv zei:

Jarco heeft doorgaans directe lijntjes met het hoger echelon van Canaldigitaal.

 

Hij schrijft:

Als de smartcard verdwijnt dan lijkt bij Canal Digitaal de Viaccess CI+ module met geïntegreerde smartchip als vervanging naar voren geschoven te worden.

 

Het zou zo maar kunnen zijn, dat de nieuwe CI modulen met ingebouwde kaart de bestaande losse kaarten gaan uitfaseren.

 

Dan moeten ze iedereen nieuwe ontvangers geven, dat loopt in de miljoenen.   

 

Bovendien zou de eerste informatie dan ineens niet  kloppen en die kwam direct van CDS.  Daarnaast waarom hebben ze dan een nieuwe agreement met Nagra afgesloten. En ik weet niet of Jarco het door heeft maar die viaccess boxen hebben ook een losse simchip (de smartcard)  En ik meen dat de modules een ingelijmd kaartje hebben maar dat laatste weet ik niet zeker, daar zou een nieuwere versie van kunnen zijn.   

 

Tevens zegt de woordvoerder in de up/link toch duidelijk dat de cam 3.5 (witte) modules blijven werken, dat zijn de nagra capable  modules en uiteraard de provider boxen waar ook de smartcard in gaat.  Gewoon pure misinformatie van Jarco dus.  

aangepast door Codx

SCHOTEL: 1,2 Mtr 50E-55W / 60cm Astra 19/23 / Airspy R2 SDR 24-1800 Mhz
RECEIVERS: Dreambox 920 UHD/DM8000/800SE / VU+ Ultimo 4K Sat & Kabel & T2 / Rpi2 ADS-B FlightFeeder

IPTV:  KPN Glas (AoN) 1 Gbit & IPTV Arris VIP5202 / Android 4K IPTV box / Kodi & Netflix / 100+ TB Storage

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

Wat ik zeg, de bestaande witte cams blijven werken, maar blijven ze te koop voor degenen die er straks een nodig hebben, of krijgen die de nieuwe cam met ingebouwde chip.

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

16 minuten geleden, ceesv zei:

Wat ik zeg, de bestaande witte cams blijven werken, maar blijven ze te koop voor degenen die er straks een nodig hebben, of krijgen die de nieuwe cam met ingebouwde chip.

 

Zwerven er genoeg van rond en ze zijn nog volop te koop in de handel. De meeste klanten hebben een ouderwetse Nagra geschikte box en een deel kijkt via enigma2 ontvangers, de viaccess boxen zijn juist in de minderheid.  

SCHOTEL: 1,2 Mtr 50E-55W / 60cm Astra 19/23 / Airspy R2 SDR 24-1800 Mhz
RECEIVERS: Dreambox 920 UHD/DM8000/800SE / VU+ Ultimo 4K Sat & Kabel & T2 / Rpi2 ADS-B FlightFeeder

IPTV:  KPN Glas (AoN) 1 Gbit & IPTV Arris VIP5202 / Android 4K IPTV box / Kodi & Netflix / 100+ TB Storage

Link naar reactie
Delen op andere sites

Het lijkt me voor de bedrijfsvoering ook niet handig om je als provider aan één codering op te hangen. Slecht voor de prijs en betrouwbaarheid. Met twee concurrerende coderingen kun je beide bedrijven tegen elkaar uitspelen. Moederbedrijf Canal+ doet dat ook, dus het lijkt me raar als CD/M7 Nagra wel de deur uit doet. Tenzij C+ een codering opkoopt, dan gaan ze natuurlijk geheel over op de eigen codering.  De Mediaguard codering die volgend jaar wordt uitgeschakeld was oorspronkelijk van C+. De huidige Nagra kaart biedt ook nog ruim voldoende mogelijkheden voor extra beveiliging, dus ook daar zit geen probleem, en het kost de provider niks extra. Omruilen kost altijd tijd, geld en klanten bovenop de risico's van klantverlies die uitschakelen van Mediaguard al met zich meebrengt.

Link naar reactie
Delen op andere sites

De informatie van Up-/Downlink klinkt betrouwbaarder dan die van TotaalTV en ik ga er vanuit dat Up-/Downlink het dan ook juist heeft. Seca wordt dus uitgeschakeld, Nagravision blijft. Het ligt dan feitelijk op de schouders van de softcamprogrammeurs of het mogelijk blijft met vrije hardware te kijken. CAK7 is al aanwezig in Oscam, maar dat is voor HD+, best kans dat nog extra wijzigingen nodig zijn voor Canal Digitaal, en er zijn sleutels nodig. Daarmee is niet te zeggen wat de toekomst wordt, kans is dat ik volgend jaar met tegenzin naar Ziggo overstap, kan zijn dat ik nog jaren bij Canal Digitaal blijf.

aangepast door Zuppelan
Link naar reactie
Delen op andere sites

21 uren geleden, sattv4iedereen zei:

iedereen zegt, dat de M7 kaarten niet meer werken in NAGRA mode in oscam.

Maar waarom gaat HD+,TIVUSAT en bij kameraden heb ik ook polen zien passeren in een softcam, waar duidelijk een N staat onder de coderingen.

Ik heb gelezen, dat een tivusat kaart, voor rai4k, niet draait op een softcam.

deze  ontvangt mijn kameraad in nagra mode.

Ik denk dat bepaalden meer weten of dat het publiek weet.

zal het weer voor de illegale zakkenvullers zijn, dat M7 toch in nagra mode zal draaien.

Waarschijnlijk dat niemand wil/.kan/mag reageren.

 

En dan mag er niet over gesproken worden.  Want het is illegaal.  Het lijkt wel de oude discussie over het gebruik van een softcam (CCCam indertijd)

De illegale zakkenvullers zullen het wel het eerste weten.  Waarbij allen dan de lippen stijf op elkaar houden.

En dan zullen we wel weer reacties zien verschijnen in de trant van:  Ik weet het, maar vertel het niet.  Je moet het zelf maar uitzoeken.

Flauw hoor.

~~Rytec Team~~
Mutant HD-2400 /  OpenPli en Maxytec-Multibox SE / OpenPli (mediaspeler)
VU+ Duo / OpenPli en Synology NAS
*All Rytec EPG POWERED*

Link naar reactie
Delen op andere sites

3 uren geleden, Zuppelan zei:

CAK7 is al aanwezig in Oscam, maar dat is voor HD+, best kans dat nog extra wijzigingen nodig zijn voor Canal Digitaal

 

Die implementatie is een slechte hack, bovendien lijkt de kaart niet te schakelen dus zijn er wijzigingen nodig.  We moeten afwachten of het systeem blijft zoals het nu is. 

 

1 uur terug, Kabeltje87 zei:

De illegale zakkenvullers zullen het wel het eerste weten.  Waarbij allen dan de lippen stijf op elkaar houden.

En dan zullen we wel weer reacties zien verschijnen in de trant van:  Ik weet het, maar vertel het niet.  Je moet het zelf maar uitzoeken.

Flauw hoor.

 

Ik geloof niet dat je begrijpt wat er bij komt kijken en ik denk dat de meeste hobbyisten niet de kennis of middelen hebben om uit te zoeken hoe eea werkt.  Dus is wel makkelijk praten, jij wil alleen gratis een oplossing. 

  • Like 2

SCHOTEL: 1,2 Mtr 50E-55W / 60cm Astra 19/23 / Airspy R2 SDR 24-1800 Mhz
RECEIVERS: Dreambox 920 UHD/DM8000/800SE / VU+ Ultimo 4K Sat & Kabel & T2 / Rpi2 ADS-B FlightFeeder

IPTV:  KPN Glas (AoN) 1 Gbit & IPTV Arris VIP5202 / Android 4K IPTV box / Kodi & Netflix / 100+ TB Storage

Link naar reactie
Delen op andere sites

13 minuten geleden, Kabeltje87 zei:

Daar heb ik niet lang op moeten wachten.....

 

Dat kun je toch ook verwachten als je zoiets roept. Overigens is er technisch gezien best wat informatie te vinden, alleen daar is het nog niet mee opgelost.  Ik denk dat je samen meer kunt bereiken.

aangepast door Codx

SCHOTEL: 1,2 Mtr 50E-55W / 60cm Astra 19/23 / Airspy R2 SDR 24-1800 Mhz
RECEIVERS: Dreambox 920 UHD/DM8000/800SE / VU+ Ultimo 4K Sat & Kabel & T2 / Rpi2 ADS-B FlightFeeder

IPTV:  KPN Glas (AoN) 1 Gbit & IPTV Arris VIP5202 / Android 4K IPTV box / Kodi & Netflix / 100+ TB Storage

Link naar reactie
Delen op andere sites

19 minuten geleden, Codx zei:

Ik geloof niet dat je begrijpt wat er bij komt kijken en ik denk dat de meeste hobbyisten niet de kennis of middelen hebben om uit te zoeken hoe eea werkt.  Dus is wel makkelijk praten, jij wil alleen gratis een oplossing. 

 

Hoeveel wil je voor de oplossing?

~~Rytec Team~~
Mutant HD-2400 /  OpenPli en Maxytec-Multibox SE / OpenPli (mediaspeler)
VU+ Duo / OpenPli en Synology NAS
*All Rytec EPG POWERED*

Link naar reactie
Delen op andere sites

13 minuten geleden, Kabeltje87 zei:

 

Hoeveel wil je voor de oplossing?

 

Kijk jij toont exact aan wat er mis is met de hedendaagse "hobbyisten", het zijn vaak geen echte hobbyisten. Een oplossing kost hoe dan ook geld, tijd en moeite ook als het uiteindelijk lukt.  Maar de meeste hebben dat er niet voor over en dat snap ik wel. Maar dan kun je beter dat lijntje nemen dan heeft een ander het geregeld voor je. Of je neemt genoegen met de module.  

aangepast door Codx

SCHOTEL: 1,2 Mtr 50E-55W / 60cm Astra 19/23 / Airspy R2 SDR 24-1800 Mhz
RECEIVERS: Dreambox 920 UHD/DM8000/800SE / VU+ Ultimo 4K Sat & Kabel & T2 / Rpi2 ADS-B FlightFeeder

IPTV:  KPN Glas (AoN) 1 Gbit & IPTV Arris VIP5202 / Android 4K IPTV box / Kodi & Netflix / 100+ TB Storage

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...