Ga naar inhoud


Einde kijken via Oscam vanaf (februari 2022)? (22 september 2023?) December 2023?


Satelliet

Aanbevolen berichten

Eigenlijk interesseert me de Nederlandse TV helemaal geen lor. Weinig niveau en oud nieuws.

Ik heb destijds Canal+ voor Film1 gekozen om te kunnen kijken zonder reclame naar een paar avondvullende films.

Minstens 2 a 3 per avond als ik doodmoe thuis kwam, op hoofdkaart en twee extra kaarten

Daarnaast had ik ook nog Premiere het huidige Sky Duitsland. Dus samen een dikke 1250€ per jaar aan abonnementen.

Eerst gaan ze van Astra 19,2 naar Astra 23,5 met heel veel leed en investeringen.

En dan>

Absolute kolder dat iemand 4SID's gaat implementeren op een kaart en soms zelfs maar 2SID's.

Dus voor mij was het al snel voorbij met deze provider voor dat geld/jaar.

En uiteindelijk hebben jullie niks extra's of meer aan zenders t.o.v. van de overige providers die al jaren met een gesloten systeem werken.

 

voor de expats en pensionado's zullen jullie naar Joyne moeten overstappen

 

 

Space Cowboy

Jamiroquai

 

Link naar reactie
Delen op andere sites


1 uur geleden, greydutch zei:

Het lijkt mij nogal vreemd als ze hun eigen gecertificeerde product een paar jaar later opeens voor ongeldig zouden verklaren.

Of zie ik dit te simpel?

 

Die module is minstens 12 jaar oud.  Ze blijven hun gecertificeerde apparatuur ook ondersteunen, dwz de pace/philips boxen en M7 801 en hun Nagra CI+ module. Als er ergens Nagravision op staat zit je goed.

 

Overigens ESPN UHD komt binnenkort beschikbaar voor distributeurs en ik verwacht dat M7 die ook gaat  doorgeven, vermoedelijk zal die wel gelijk streng beveiligd worden.

aangepast door Codx

SCHOTEL: 1,2 Mtr 50E-55W / 60cm Astra 19/23 / Airspy R2 SDR 24-1800 Mhz
RECEIVERS: Dreambox 920 UHD/DM8000/800SE / VU+ Ultimo 4K Sat & Kabel & T2 / Rpi2 ADS-B FlightFeeder

IPTV:  KPN Glas (AoN) 1 Gbit & IPTV Arris VIP5202 / Android 4K IPTV box / Kodi & Netflix / 100+ TB Storage

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hallo Sprietje,

Bedankt voor je reactie. Ik heb het net even uitgeprobeerd: mijn CI-module werkt nog wel. Aan mijn Windows computer is namelijk nog een TechnoTrend S2 3650 CI met Asta Cam aangesloten voor mijn tweede CD kaart en ik zie nu dat deze ook werkt met de MediaGuard CAM die ik ooit bij Canal Digitaal heb gekocht (inderdaad: flink wat jaartjes geleden!).

Is er voor mij dan misschien toch nog hoop?

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb momenteel al Joyne erbij staan met een klein abonnement. Niet helemaal fijn in het gebruik vanwege de beperkingen van de ci-module. Maar als canal digitaal ook alleen nog met modules werkt, dan is volledig over op Joyne zeker een optie. Die ook nog eens redelijk voordelig is.

Visiosat Big Bisat (0.8W, 9, 13,19.2,23.5,28.2) 3 x Inverto quad, 2 x Alps quad, 1 x Venton rocket 2 x Disecq 1/8 1 x Diseqc 1/10

VU+ Ultimo 4k DVB-S FBC/DVB-C FBC,WD AV GP WD20EURS, 2TB @ Panasonic tx-50exw784 + Logitech Harmony 665
Qviart Lunix 4K @ Panasonic TX-L42E5 + Logitech Harmony 700

Ziggo start CI+

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

Je kan een cam slot gebruiken, je zal alleen een nieuw cam moeten aanschaffen.

Verder wordt de funktie van je ontvanger door de cam beperkt tot 1 zender tegelijk kijken of opnemen.

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Iemand heeft eens getoond dat die huidge kaarten ook op nagra draaien op oscam.

dan niet publiek gegeven door key's die hier niet mogen staan en ook per kaart verschillend zijn.

Mogelijks komt er toch nog een oplossing, of zie ik het te simpel?

Ik decodeer nu 2 verschillende nagra providers, dus komt misschien m7 erbij????

Ontvangst van de astra 3 satelliet met een selfsat h50D via de vu zero 4K.cd multiroom  pakket met mz 102 en een vu uno 4k dvb-c fbc tuner met ci+ tv met een kaartje( telenet ). Gigablue bijgekomen voor sat en kabel.Informatie die ik geef, gaat over de Belgische situatie, tenzij anders vermeld|

Link naar reactie
Delen op andere sites

Vorige week heb ik de vraag betreffende dit onderwerp aan de klantenservice van CD gesteld en het vandaag verkregen voor de hand liggende antwoord was dat dit bij hen nog niet bekend was. zij schreven eveneens dat als er iets van bekend zou worden wij tijdig geïnformeerd zullen worden.

Dit alleen is al een dubieus antwoord want de ervaring leert ons dat het soms maar enkele weken ervoor wordt bekend gemaakt.

 

  • Haha 1

Mac Mini M2 2023 - iPad Air 2021 - Iphone XR - Apple TV 4 2021

Link naar reactie
Delen op andere sites

8 minuten geleden, Jürgen zei:

Dit alleen is al een dubieus antwoord want de ervaring leert ons dat het soms maar enkele weken ervoor wordt bekend gemaakt.

 

Dat is inderdaad waar Jürgen want zeker gepensioneerde mensen met campers en caravans gaan vaak maanden van huis en mensen met een tweede huis wel een half jaar en dan zit je daar in het buitenland met problemen zonder dat je gebruik kunt maken van een aanbod of oplossing van Canal Digitaal.

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

1 minuut geleden, Sprietje zei:

en dan zit je daar in het buitenland met problemen zonder dat je gebruik kunt maken van een aanbod of oplossing van Canal Digitaal.

Oplossing is simpel, je vinkt aan bij CD dat je de nieuwsbrief wilt ontvangen...

Samsung 40D6510WS

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

Wanneer je in het buitenland zit, en Canaldigitaal alleen een nieuw CI module of nieuwe CD ontvanger naar je Nederlandse adres stuurt, zal het aanvinken dat je de nieuwsbrief wilt ontvangen niet de oplossing zijn.

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

11 minuten geleden, ceesv zei:

Wanneer je in het buitenland zit, en Canaldigitaal alleen een nieuw CI module of nieuwe CD ontvanger naar je Nederlandse adres stuurt, zal het aanvinken dat je de nieuwsbrief wilt ontvangen niet de oplossing zijn.

Ik heb zoals zovelen iemand die de post en kranten 2x per week verwijdert van de brievenbus en eventueel belangrijke post meldt, je krijgt altijd een mail als je dat aangevinkt hebt en dan kun je vanuit het buitenland actie ondernemen richting je "huis" oppasser...ik heb dit zo geregeld ivm met eventuele buitenlandse boetes die op de mat vallen bij doorreis door Frankrijk en Spanje...

aangepast door wanderer

Samsung 40D6510WS

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ja wanderer, dat is leuk als het om administratieve handelingen gaat maar als je pakketjes op wilt sturen naar bijv. Spanje waar veel straten geen naam hebben en huizen geen nummers, dan mag je blij zijn dat de post aan komt maar bezorgbodes weten niet waar ze het af moeten leveren en het pakketje gaat meteen retour afzender in Nederland. Het is dus geen oplossing wat je oppert.

Je coördinaten opgeven helpt ook niet want die mogelijkheid is niet aanwezig in de voorbestemde vakjes van adressering.

En postcodes in Spanje bestrijken soms een gebied van 40 km dus daar heb je ook weinig aan.

 

aangepast door Sprietje
Link naar reactie
Delen op andere sites

Kan je niet laten bezorgen bij een afhaalpunt in de buurt... Dat kan in erg veel landen, vaak is het een klein winkeltje... Ik weet niet of je daar pakketten uit het buitenland kan laten bezorgen...

Maar, ik ga er wel vanuit als je een officiele brievenbus hebt die ook aangemeld is (in Zweden heb je huizen waar je eigenlijk geen post kan ontvangen omdat die geen brievenbus hebben die officieel bestaat, ik weet niet hoe dit elders is) je daar ook post kan ontvangen... ik zeg maar post van het energiebedrijf of zo... die zullen ze toch misschien willen versturen naar jouw adres, of een krant of tijdschrift waarop je je abonneert.

Maar heb je geen officiele aangemelde brievenbus, heb je meestal wel de optie om te laten leveren op zo een afhaalpunt...

Maar het kan in Spanje wel anders geregeld zijn, dat weet ik niet.... maar ik ga er vanuit dat de overheid je toch zal willen kunnen bereiken als ze je om geld vragen....

- VU+ Ultimo 4K met 1x DVB-S2 FBC Twin + 1x DVB-C/T2 Dual tuner met VTI icm 2x een CityCom 2000 CCA850 voor Thor 1W en Astra 19.2Ost
 

 

Missachtet wird, was es umsonst gibt  (Else Pannek)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dat zeg ik, post is al moeilijk maar een pakketje past niet in de brievenbus en vaak moet er voor een pakketje afgetekend worden. Vaak zie je dat de brievenbussen van soms wel 100 huizen bij elkaar staan dus even aanbellen is er niet bij.  Je kunt eventueel het adres opgeven van het plaatselijk café maar die zijn vaak ook weer op bepaalde dagen van de week dicht. Ik ken iemand op de camping een paar kilometer verderop en dan kunnen ze het bij de receptie afgeven die 24 uur per dag open is.

Nee, Canal Digitaal moet gewoon veranderingen op tijd bekend maken.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...