Ga naar inhoud


Triax TDS 80A uitrichten met triax multiblock


Janssen11

Aanbevolen berichten

Beste Sprietje ,

 

Ik heb een Triax TDS 80A aangeschaft met een multifeed (4 lnb) rail.

Ik zie in diverse draadjes berekeningen van je langskomen, waarbij het dus goed te doen moet zijn om de schotel af te stellen.
Waaronder ook bijvoorbeeld Venlo wat weer dicht in de buurt ligt, maar daar waren de schotel afmetingen weer wat anders.

 

Wilt u berekening maken voor de multifeed rail? Ik hoor dan ook graag van waaruit de graden berekening moet worden geteld van de rail en de afstand tussen de lnb's.

 

Locatie: Offenbeek
Schotel: Triax TDS 80A

LNB merk: 4x - Inverto BLACK Ultra Single
Rail: Multiblock triax/asat 40 cm

Satellieten: Hotbird 13E, Astra 19.2E, Astra23.5E en 28.2E

 

Alvast bedankt.

aangepast door Janssen11
Link naar reactie
Delen op andere sites


Zag in verschillende draadjes nog wat verschil tussen multiblock.

De vrouw even gevraagd een foto te maken ter verduidelijking:
1327657727_multiblock4lnb.jpg.3eb8bae4dc759c38b2d69207765c927a.jpg2141611711_multiblock4lnb2.jpg.a566bffe6758f353b8d4f79bad6a7a29.jpg

Mocht dit niet de juiste zijn, dan kan ik 'm ook omruilen. 

aangepast door Janssen11
Link naar reactie
Delen op andere sites

Op een Triax 80 kun je niet met lnb's met koppen van 59,5mm werken. Ze kunnen dan minimaal op 58mm afstand staat terwijl ze op 44,6mm moeten staan. Ze staan dan minimaal 13mm verkeerd. Op een Triax 80 gaat het wel met de nieuwe Inverto Ultra PLL die binnenkort te koop zijn.

 

Ja, je hebt een SAB-rail en dan komen de lnb's een stuk hoger te staan dan met een Triax-rail.

verschil Triax en SAB-rail.png

Link naar reactie
Delen op andere sites

Alright, bedankt voor je reactie. Dan ga ik eens even op onderzoek uit voor deze lnb's.

Je hebt het dan over deze?

https://inverto.tv/lnb/445/single-high-gain-low-noise-40mm-pll-lnb

Wat zouden voor nu mijn sateliet opties zijn op deze rail met deze lnb's?

Zou je aanraden om toch te kijken voor de triax multifeed rail of zeg je, de SAB multifeed rail voldoet ook?

aangepast door Janssen11
Link naar reactie
Delen op andere sites

Er zijn eerder al diverse leden van dit forum die problemen hadden met het monteren van de SAB-rail op een Triax, veel te veel ruimte) maar anderen hadden dit probleem niet.
De lnb's komen met een SAB-rail hoger te staan waardoor ze verder van het brandpunt komen. Dat is niet goed.
Ik zou zelf voor een Triax-rail gaan. Als de site waar jij hem gekocht heeft deze aanprijst als een Triax-rail, moet hij ook een Triax-rail leveren en geen SAB-rail.

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Sprietjes,

 

Bedankt voor de informatie. Ik ga de rail gewoon omruilen.  

 

Zouden deze lnb's ook een optie zijn of kan zijn er andere leverbare opties? 

 

***LINKS NAAR WEBSHOPS VERWIJDERD!****

 

Of zou een duo lnb en 2 losse single lnb's een optie zijn als dit te monteren van op een dergelijke rail? 

 

Sorry voor de vele vragen..

 

Gr. Janssen

 

 

aangepast door ceesv
Let op onze huisregels, geen reclame door links naar webshops te plaatsen!
Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik weet niet hoe lang jij kunt wachten en ik weet ook niet wanneer de lnb's precies binnen komen. Misschien dat de importeur inmiddels iets meer weet wanneer de Inverto Ultra PLL binnen komen en of ook het model meekomt wat jij wilt hebben. Ik zou zeggen, bel maandag even naar Bombeeck Digital in Eindhoven. Ze leveren niet aan particulieren dus je zult ze elders moeten kopen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Quote

Beste Janssen,

 

Helaas komt deze LNB in ieder geval voor dit jaar niet meer in ons assortiment .

 

Met vriendelijke groet, / Best regards,

Barry van der Kruijsen

Sales
Bombeeck Digital

 
Bovenstaande reactie heb ik gekregen op het verzoek wanneer lnb: https://inverto.tv/lnb/445/single-high-gain-low-noise-40mm-pll-lnb leverbaar komt / is.


Inmiddels heb ik de SAB-rail teruggebracht en een Triax rail besteld welke ik morgen naar verwachting geleverd krijg.
De LNB's heb ik ingeruild voor 4 single LNB's van megasat welke smallere koppen hebben en dus zouden moeten werken.

Originele site: https://www.megasat.tv/en/produkt/multifeed-single-lnb/

Zou jij een berekening kunnen doen voor deze afstelling?

aangepast door Janssen11
Link naar reactie
Delen op andere sites

Vreemd dat ze nu een heel ander bericht geven dan wat ik vorige maand gekregen heb. Lijkt me een vreemde zaak. Inverto geeft al geruime tijd aan dat de Inverto Black Ultra vervangen is voor de Inverto Ultra PLL en die zou het komende half jaar niet te leveren zijn?
Ik denk dat als je straks op internet zoekt, je deze lnb zeker ergens kunt kopen.

Ik ga de afstelling vanavond voor je uitrekenen.

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

32 minutes ago, Sprietje said:

Vreemd dat ze nu een heel ander bericht geven dan wat ik vorige maand gekregen heb. Lijkt me een vreemde zaak. Inverto geeft al geruime tijd aan dat de Inverto Black Ultra vervangen is voor de Inverto Ultra PLL en die zou het komende half jaar niet te leveren zijn?
Ik denk dat als je straks op internet zoekt, je deze lnb zeker ergens kunt kopen.

Ik ga de afstelling vanavond voor je uitrekenen.

 


 Ja inderdaad, ik heb hier ook sterk mijn twijfels over. Zeker gezien de afbeeldingen / filmpjes die je al voorbij ziet komen. Daarnaast natuurlijk de ook al complete support / gebruikshandleiding / specificaties op de officiële site.

Wellicht dat deze informatie niet overal bekend is, maar verwacht het inderdaad wel komende tijd ergens te koop.

Alvast bedankt!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
×
×
  • Nieuwe aanmaken...