Ga naar inhoud


Elektriciteits netwerk Amsterdam begint te bezwijken.


ceesv

Aanbevolen berichten

Wij hebben met ons wagenpark altijd op diesel gereden en de actieradius was bij een V6 gewoon 1250 kilometer. We rijden nu benzine omdat de afschrijving van sommige diesels enorm was (na 3 a 4 jaar gaan ze over de 200.000 km) en de auto met benzine gaat terug bij 140 a 160.000 km, we hebben nu minder afschrijving en wegenbelasting en betalen wel meer aan de benzine maar klagen ze nu over de actieradius. De benzine motoren zijn best zuinig (6,7 liter /100km) maar als je onder de streep de uitstoot neemt zit er veel verschil in, benzine zorgt voor meer uitstoot. Probleem zit dus in de wegenbelasting voor diesel, die is zo extreem veel duurder dat particulier rijden met een diesel prive onbetaalbaar is vanwege de wegenbelasting waardoor de afschrijving op een diesel auto veel duurder is omdat hij bijna onverkoopbaar is.

Rijden met accu bakken is geen oplossing omdat mensen hier wel meer dan 800 km op 1 dag rijden en bij bedrijven waar we komen veelal de laadpaaltjes bezet zijn door hun eigen personeel accu bakken.

Dus diesel en benzine is nog steeds een betere optie voor veel bedrijven, Waterstof zou een optie kunnen worden wanneer je dit op veel meer plaatsen in heel Europa zou kunnen tanken. Het draagt ook bij aan het energienetwerk dat zo niet overbelast raakt doordat iedereen iedere avond de auto aan de laadpaal hangt.

VU Duo 4K se pli 8.1 dvb-c + s / ET 8000 pli 8.1 dvb-c + s / Vu+ Uno 4k se pli 8.1 

Link naar reactie
Delen op andere sites


9 minuten geleden, hugogertie zei:

Het draagt ook bij aan het energienetwerk dat zo niet overbelast raakt doordat iedereen iedere avond de auto aan de laadpaal hangt.

 

En hoe wordt de meeste waterstof gemaakt....?

 

Veelal met elektriciteit. Soms met aardgas.

Af en toe met overschot van groene energie.

 

En dan ga je bv elektriciteit omzetten in waterstof om later in je auto de waterstof terug om te zetten in elektriciteit.

 

Ik werk in een bedrijf waar waterstof een bijproduct is dat dan voor een gedeelte gebruikt wordt in de stoomketels.

De rest gaat gewoon de lucht in.

Wij behoren dan ook de de grootste verbruikers van elektriciteit in België.

 

mvg

aangepast door jeevanhoof

dreambox two ,  BigBisat met Smart Titanium, Alps, en 2 X Inverto Black Ultra

VU+ solo2 met defecte tuners

Link naar reactie
Delen op andere sites

Aangezien we in deze wijk van het gas af moeten, ga ik me ook inzetten om het probleem hier op te lossen.

  1. Ik ga met de andere 3 voorzitters van de VVE's van de buurflats om de tafel zitten om onze daken vol te plempen met zonnepanelen. 
  2. In plaats van met gas koken ga ik over op inductie koken. Maar ik laat ze wel op 400 volt aansluiten volgens de methode Ijzerbout, waarmee ik dus zo'n 42% stroom ga besparen.
  3.  Ik steek al mijn geld in de hier nog te bouwen gigastorage.

 

Zo, probleem opgelost. Volgende probleem graag.

Link naar reactie
Delen op andere sites

15 minuten geleden, jeevanhoof zei:

 

En hoe wordt de meeste waterstof gemaakt....?

 

Veelal met elektriciteit. Soms met aardgas.

Af en toe met overschot van groene energie.

 

 

Klopt natuurlijk maar als ik met een gevulde auto waterstof door Nederland rij en steden bezoek stoot ik alleen maar water uit op dat moment dus blijft het in de stad schoner voor de mensen.

De productie is nu juist het punt waar ontwikkeling nodig is om dit zo schoon mogelijk voor elkaar te krijgen en ik denk dat de productie van waterstof mogelijk is door gebruik te maken van innovatieve oplossingen en dat daar nu geld in gestoken moet worden door de overheden.

aangepast door hugogertie

VU Duo 4K se pli 8.1 dvb-c + s / ET 8000 pli 8.1 dvb-c + s / Vu+ Uno 4k se pli 8.1 

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

Bij de omzetting van elektriciteit naar waterstof treden verliezen op.

Bij de opslag van waterstof treden verliezen op.

bij de omzetting van waterstof naar elektriciteit treden verliezen op.

 

Onder de streep is waterstof alleen interessant als opslag/ en energie transport drager.

Milieu effect is er alleen wanneer je het maakt met het overschot van elektriciteit op enig moment van het etmaal.

 

Blijven we weer terug koen bij het oorspronkelijke probleem, onvoorspelbare zon en wind energie en het transport daarvan naar je huis aansluiting.

 

Ik ben wel van mening dat er niet genoeg gekeken wordt naar waterstof voor mobiliteit toepassingen.

de groene lobby kent maar een woord, batterij auto's.

Zijn zogenaamd in hun beeld schoon omdat er geen uitlaat op de auto zit.

De werkelijkheid is helaas anders, aan het einde van het batterij leven komt er nog een probleem om de hoek kijken.

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik dacht dat dit topic ging over het elektriciteitsnet van Amsterdam? (Ik neem aan ook andere steden met verouderde elektrische infrastructuur...)

Het probleem van de opwekking kan m.i. nog worden opgelost op relatief korte termijn, maar de infrastructuur in de (dichtbebouwde) steden wordt een hele uitdaging.

En om "milieubewust" bezig te zijn laten veel mensen zonnepanelen plaatsen, en rijden, al dan niet volledig, elektrisch. Dat geeft grote problemen op de elektrische distributie netwerken, beginnend bij de infrastructuur net buiten de deur.... En dat is het probleem waar steden als Amsterdam nu tegenaan lopen.

 

In Buenos Aires is er een soortgelijk probleem, maar meer vanwege de toegenomen installaties van airconditioning units. Dat heeft ervoor gezorgt dat jarenlang er een "rolling blackout" was tijdens de zomer. De wijken waar de lagere inkomens wonen werden daarbij het hardste getroffen.... Ongeveer 5 jaar geleden zijn ze begonnen met de verzwaring van de infrastructuur, en dat gaat daar nog "relatief" eenvoudig... Want op sommige plekken zijn kabeltracés in tunnels waardoor de straat niet open hoeft. Echter verwacht ik niet dat dit binnen 10 jaar klaar is.....

 

In Amsterdam mag de straat open, en dat wordt nog leuk met alle noodzakelijke vergunningen en overlast....

“Success is not final, failure is not fatal: it is the courage to continue that counts.” ~ Winston Churchill

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

Artikel over hoe men de problemen in Amsterdam wil oplossen.

 

Groei van de stad vraagt om uitbreiding elektriciteitsnetwerk

 

Quote: “Komend jaar gaan we op zoek naar ruim 200 technici, die ons kunnen helpen om de energietransitie ook fysiek mogelijk te maken.”

Quote: De komende vijf jaar gaan we onder meer zes tot acht nieuwe, grote transformatorstations bouwen. Het zijn er nu 25, dus het gaat om significante uitbreiding. Zo’n station is zo groot als een half voetbalveld, dus het vinden van de juiste locaties is een uitdaging.

 

En dan vergeten ze nog dat door het afkoppelen van het gas er substantieel meer elektriciteit nodig is.

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

51 minuten geleden, jeevanhoof zei:

Wij behoren dan ook de de grootste verbruikers van elektriciteit in België.

Verbluffend maar dat is al 50 jaar zo.

Autoweg verlichting van west tot oost we wisten niet wat we meemaakten op terugreis van de kust met de renault 4.

 

3 minuten geleden, ceesv zei:

Quote: “Komend jaar gaan we op zoek naar ruim 200 technici, die ons kunnen helpen om de energietransitie ook fysiek mogelijk te maken.”

Het klopt dus wel dat er werkgelegenheid in de energie transitie te vinden is.

 

Wat denk je van energie op de bon? Totdat we het verbruik eerlijk kunnen regelen en delen. We kunnen al auto's delen nu nog een wasmachine en een keuken.

 

Misschien komt er nog een doorbraak de komende 9 jaar.

 

 

The Piper S Call

David Gilmour

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

Bij onze loodgieter/installatie installateur is de eerstvolgende vrije termijn voor installatie werk in november.

 

Is een goed, sociaal bedrijf met 150 medewerkers.

Op hun website staan rond de 50 vacatures.....

En het is een leerbedrijf, wat ook zelf opleidingen verzorgt voor school verlaters.

 

Technisch personeel is schaars, voor de komende energie transitie zijn er niet genoeg technici.

Maar ook materiaal begint schaars te worden, probeer maar eens hout te kopen.

 

Probleem met de energie transitie is dat die door politici en actie groepen bedacht is, niet door technici.

 

En minder elektriciteit gaan verbruiken, terwijl je van gasverwarming naar warmte pompen gedwongen wordt en van benzine en diesel naar batterij wagens?

Hoe dan?

 

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

26 minuten geleden, Old Satterhand zei:

Klopt inderdaad maar het gaat erom dat accu auto's het energie netwerk als we met allen tegelijk gaan laden het nog een zwaardere belasting wordt.

Waterstof maken geeft verliezen maar koperen leidingen ook en het afbreken van defecte accu's is ook nog wel een dingetje.

Als we een vloeistof zouden hebben wat een vervanger voor benzine zou zijn dat groen geproduceerd kan worden zou dat een oplossing zijn.

Er zijn bedrijven mee bezig : https://topgear.nl/autonieuws/synthetische-brandstof-porsche/

Ik heb nu het idee dat groen zo snel mogelijk moet worden doorgevoerd en dat totaal niet wordt gekeken wat uitvoerbaar is binnen een bepaald tijdsbestek en ze nu ook tegen een verouderd energie netwerk aanlopen. Dit is niet zomaar even op te lossen met een zooitje meer kabels in de grond want mensen die het beleid bepalen (gemeente, provincie en Denhaag) weten totaal niet hoe ze dit uit moeten voeren en maken wetjes waar totaal niet aan kan worden voldaan. Mooi een groene binnenstad maar moet een leverancier eerst nieuwe bestel / vracht auto's kopen en kan dan pas leveren...... dan levert die wel in de steden waar hij nog wel kan leveren dan houd hij het meeste winst over. Bovendien zijn die vracht en bestel auto's met accu met hun lage actieradius totaal niet geschikt maar ze hebben wel een dikke voedingskabel nodig om de boel op te laden. We zijn nog lang niet zover als de politiek ons wil opleggen omdat ze te laat begonnen zijn en omdat het technisch nog niet haalbaar is.

VU Duo 4K se pli 8.1 dvb-c + s / ET 8000 pli 8.1 dvb-c + s / Vu+ Uno 4k se pli 8.1 

Link naar reactie
Delen op andere sites

1 uur terug, Tonskidutch zei:

Autoweg verlichting van west tot oost we wisten niet wat we meemaakten op terugreis van de kust met de renault 4.

 

Die verlichting had tot doel dat de kerncentrales konden blijven draaien in de nacht.

Eigenlijk was dit nog positief en gaf het minder vervuiling want de andere centrales konden gedurende de nacht op lagere capaciteit draaien wat minder uitstoot gaf..

 

mvg

dreambox two ,  BigBisat met Smart Titanium, Alps, en 2 X Inverto Black Ultra

VU+ solo2 met defecte tuners

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...