Ga naar inhoud


Elektriciteits netwerk Amsterdam begint te bezwijken.


ceesv

Aanbevolen berichten


2 uren geleden, trust zei:

Lijkt me een "egoistisch" apparaat , om secundair de spanning op peil te houden moet je primair meer uit het net halen en dus een zwaardere belasting , waardoor anderen een nog lagere netspanning krijgen .

 

Inderdaad, die apparaten geven dan de ultimative doodsklap aan het stroom-net. 

"On ne voit bien qu'avec le coeur. L'essentiel est invisible pour les yeux."

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

Is een beproefd systeem in Afrika, wachten tot het net bezwijkt en de belasting de geest geeft , waarna degene met de meeste net beveiliging overblijft.

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dat zijn toch gewoon no-break systemen met ingebouwde stabilisator?

Niets egoïstisch aan gewoon wat accu's die opgeladen worden als er spanning is en weer ontladen als de spanning er niet is en ik neem niet aan dat die meteen met 35A oid. opgeladen worden.

Verder zit er een stabilisator in omdat veel no-breaks bij volledige uitval of pas op een lager voltage de stroomvoorziening overnemen en sommige apparatuur het toch minder leuk vindt als ze op 190V moeten draaien en tussendoor soms flinke spanningspieken te verwerken krijgen.

zondag? nee dan kan ik niet dan ben ik vissen

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

Het zijn alleen stabilisatoren zonder de no-break accu's.

 

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dan stelt het toch helemaal weinig voor, die zitten ook gewoon achter een 16A zekering.

Gewoon wat elektronica met een paar dikke elko's die de rimpel van het net halen en dipjes opvangen.

Zoiets gebruikten wij toen we nog siemens telefooncentrales monteerden op industriegebieden waar het ook niet helemaal jofel in orde was met de spanning. Die centrales gingen ook in de fout bij spanningen onder de 200V en met zo'n stabilisator had je dat probleem niet.

Klapte de spanning echter volledig weg dan ging dat ding ook zo door z'n knieën.

zondag? nee dan kan ik niet dan ben ik vissen

Link naar reactie
Delen op andere sites

17 uren geleden, ceesv zei:

Tja,en dan wil TimmerFrans in 2030 alleen nog maar elektrische batterij auto's op de weg toelaten.

Volgens wat hij in Buitenhof zei afgelopen zondag "niet de verbrandingsmotoren" maar emissie vrije auto's. Dat is van ... tot en met ... !

Zoals waterstof met brandstofcel.

 

natuurlijk is dat ook niet helemaal mogelijk, want de productie levert al emissies en die rubber banden en de remschijven laat ook iedereen buiten beschouwing.

 

 

aangepast door Tonskidutch
aanvulling

Eternal Alexander

Vangelis

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Zoiets hoorde ik ook van een klant die met een Tesla rond rijdt (remschijven heb ik hem niet horen noemen) en ik stond daar een beetje vreemd van te kijken.

Die gaf ook aan dat dat ding gewoon banden vrat en toen ik aangaf dat ik zo ongeveer 80.000 km met een set banden doe viel hij bijna helemaal van zijn stoel en hij gaf aan dat hij dan al 2 a 3 setjes had versleten.

Trappen die Tesla rijders dan allemaal zoveel met hun auto of is er iets anders aan de hand dat die banden zo snel slijten?

zondag? nee dan kan ik niet dan ben ik vissen

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator
8 minuten geleden, gerrit B zei:

Zoiets hoorde ik ook van een klant die met een Tesla rond rijdt (remschijven heb ik hem niet horen noemen) en ik stond daar een beetje vreemd van te kijken.

Remmen gebeurt hoofdzakelijk op de elektro motoren, waarmee de rem energie terug gewonnen wordt in elektriciteit waarmee de accu's opgeladen worden.

Remschijven in een Tesla worden bijna niet gebruikt.

 

Door het hoge gewicht van een Tesla, model X weegt 2.500 kg. en het hoge koppel van de aandrijving vreten die dingen banden.

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Op 27-6-2021 om 12:57, ceesv zei:

Waterstof is geen energie bron, maar een energie opslag medium.

Je zal eerst waterstof moeten "maken" door bijvoorbeeld water te ontleden in waterstof en zuurstof.

Voor dat proces is elektriciteit nodig.

 

Je kan waterstof ook uit aardgas "halen"

 

Ook kan je waterstof direct met een windmolen produceren d.m.v elektrolyse, en of er auto's mee tanken, of in het lokale gasnet aan het aardgas toevoegen.

 

Waterstof zelf is schoon, bij verbranding van waterstof ontstaat water als afval product.

Maar net als bij zogenaamde "emissieloze" elektrische auto's, staat de uitlaat van die auto's aan de rand van de stad naast de conventionele elektriciteit centrale.

 

Mijn Cat6D diesel met ad-blue is voor mij nog steeds de schoonste oplossing.

Ik rijd een Ford Mondeo 1.5TDCI station diesel met euro 6 label en met de huidige max van 100kpu, rijdt die 1:23, hetgeen extreem zuinig en schoon is voor zo'n forse auto. De actieradius is dan ook minimaal 1200 km en menige electrische rijder kan daar alleen maar van dromen. Deze auto uit 2015 kon ik 2 jaar geleden voor 30% van de nieuwprijs kopen dankzij de anti diesel psychose onder de bevolking.

VU+ Ultimo 4K PLI 9.x dual DVB-S2 FBC tuner met 750Gb WD Blue, VU+ Zero 4K PLI 9.x  Visiosat G4 Quadro met 3 Alps quad en 1 Inverto Ultra Black quad, LG G1 Oled Evo 77 inch, Sony Bravia KDL 65-XD7505, , Nvidia Shield TV Pro mediaplayer, Denon AVR-X3500 audioreceiver. Zone 1: 2X Kef IQ90, 2x Kef IQ10, Kef IQ60c, BK XXLS 400 subwoofer. Zone 2: 2X Tangent EVO4. Fritzbox 7590. Synology DS418, Raspberry Pi 3B

Link naar reactie
Delen op andere sites

Had ik ook naar gekeken maar daar passen mijn spullen niet allemaal in, stap je over naar de C-max of Galaxy dan ligt het verbruik plots heel anders.

 

Maar het zal mij benieuwen wanneer de politiek een antwoord heeft op het gebrek aan stroom in sommigen wijken en schoorvoetend toe moet geven dat we toch weer gebruik moeten maken van dit soort auto's om het gebrek aan stroom te compenseren.

zondag? nee dan kan ik niet dan ben ik vissen

Link naar reactie
Delen op andere sites

Jongens , het gaat toch helemaal niet over het merk auto! Of die diesel psychose!

Het is het netwerk ZELF dat onvoldoende capaciteit aankan en niet tijdig uitgebouwd kan worden.

Verzin er maar een oplossing op.

De een zegt een of twee Kernenergie Centrales erbij die pas klaar zijn als we het energie infarct hebben in Europa en de ander zegt de grootverbruikers van energie meer laten betalen om investeringen in het netwerk te kunnen doen. We moeten minder energie gaan consumeren dat staat als een paal boven water en de enkele windmolen in het grid opnemen.

 

Eternal Alexander

Vangelis

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...