Ga naar inhoud


Elektriciteits netwerk Amsterdam begint te bezwijken.


ceesv

Aanbevolen berichten

Ook met 1 of 2 kerncentrales of een hele rits aan windmolens erbij gaat dat niet lukken, immers de kabels die de wijk ingaan kunnen niet voldoende verwerken.

En zolang dat niet is aangepast kan de regering of gemeente wel roepen dat elektrisch rijden de toekomst is en al het andere verkeer uit de stad willen bannen maar zal men uiteindelijk toe moeten geven dat de verbrandingsmotor nog steeds nodig is.

En dat investeren in het netwerk?

Daar betaal ik al ruim 30 jaar voor zonder dat men hier ooit ook maar iets heeft moeten doen, dus er moet genoeg geld zijn om dat uit eigen zak te gaan betalen zonder de kosten nog een keer bij de burger neer te leggen.

zondag? nee dan kan ik niet dan ben ik vissen

Link naar reactie
Delen op andere sites


1 uur terug, gerrit B zei:

En zolang dat niet is aangepast kan de regering of gemeente wel roepen dat elektrisch rijden de toekomst is en al het andere verkeer uit de stad willen bannen

Dat is gewoon populistisch gelul van zowel links, midden als rechts.

You know when you've been shagged.

I like receivers who give me pleasure.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maar de partijen die al eerder hebben aangeven dat het allemaal niet kan en nu ook gelijk schijnen te krijgen worden afgespiegeld als milieucriminelen.

Dat krijg je als de kiezers maar half of nog minder geïnformeerd worden zodat men niet op basis van echte feiten een beslissing kan nemen.

zondag? nee dan kan ik niet dan ben ik vissen

Link naar reactie
Delen op andere sites

Krijgen we de discussie weer wie de stront op moet ruimen en waar ze daarmee naar toe moeten want dat zal wel weer super vervuilend zijn met ammoniak uitstoot enz. en dat terwijl diezelfde politieke partijen de veestapel juist in willen krimpen.

zondag? nee dan kan ik niet dan ben ik vissen

Link naar reactie
Delen op andere sites

Da's simpel: zoals bijna altijd de kleine man die zich in dit geval geen EV en aanverwanten kan permitteren.

Maar goed, we wisten echt al heel lang dat het net het niet aan zal kunnen met de richting waar de lobby's het op sturen.

3x VU+ met Open Pli , 2 Gregorians, 1 Big bisat en 3 LCD's

Link naar reactie
Delen op andere sites

10 uren geleden, ceesv zei:

...Ik ben wel van mening dat er niet genoeg gekeken wordt naar waterstof voor mobiliteit toepassingen.

de groene lobby kent maar een woord, batterij auto's...

Eerst batterij-autos is een economische reden. Dat geeft werkgelegenheid.

Als straks de markt "verzadigd" is gaat de regering waterstofauto's

promoten en dus weer opnieuw werkgelegenheid.

En zal de elektrische auto weer onbetaalbaar worden gemaakt om toch

weer de schatkist aan te kunnen vullen. Een blijvende vicieuze cirkel.

Markmywords.

 

 

aangepast door Con

Groet, Con. Gloeiende, gloeiende, een beetje humor moet kunnen, anders ga je maar ergens anders heen..
Sinds maart 2021 glasvezel via KPN.

Internet/PC: modem/router Fritzbox en TP-Link accesspoint, switch (8), switch (4)

Intel Nuc i7 met W10, Gigabyte Brix met Home Assistant, 17 Shelly's en 2 ESP-tjes.

Link naar reactie
Delen op andere sites

10 uren geleden, Con zei:

Eerst batterij-autos is een economische reden. Dat geeft werkgelegenheid.

Als straks de markt "verzadigd" is gaat de regering waterstofauto's

promoten en dus weer opnieuw werkgelegenheid.

uhm werkgelegenheid in Nederland, of bedoel je omscholing van de garagist?

 

Als het platform van de auto slim wordt ontworpen heb je der straks ook een waterstof tank en brandstofcel in opgenomen.

Er is een behoorlijk verschil in het volume voor accu's en E-motoren tov de waterstoftank en brandstofcel met E-motor. Overigens zeer zeker als de naafmotor /rem ook in auto's gebruikt gaat worden.

 

En dat zal dan ook wel moeten om het grondstof tekort voor accu's te compenseren en de doelstellingen te gaan halen voor 2030 en 2045, 2050 als mede het distributienet van waterstof verder uit te bouwen de komende jaren.

 

Sapore di sale

Gino Paoli

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

13 uren geleden, gerrit B zei:

Krijgen we de discussie weer wie de stront op moet ruimen en waar ze daarmee naar toe moeten want dat zal wel weer super vervuilend zijn met ammoniak uitstoot enz. en dat terwijl diezelfde politieke partijen de veestapel juist in willen krimpen.

Texel-Plaza

Groeten Willy

 

 

Luister naar ieders kritiek maar behoud je eigen oordeel (William Shakespeare)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Toch heb ik het idee dat die zak vroeg of laat vol is. En dan?

  • Resistance is futile you will be assimilated
  • Those who would give up essential liberty, to purchase a little temporary safety, deserve neither liberty nor safety. Benjamin Franklin (1706-1790)
  • Mijn vrijheid eindigt niet waar jouw angst begint!

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

37 minuten geleden, Psychosammie zei:

Toch heb ik het idee dat die zak vroeg of laat vol is. En dan?

Die doen we in een doosje en sturen we naar Den Haag want die hebben overal een oplossing voor

Groeten Willy

 

 

Luister naar ieders kritiek maar behoud je eigen oordeel (William Shakespeare)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Waarom we meer "giga storage" nodig hebben. (Het betreffende artikel in het AD kun je alleen lezen met een digitaal abonnement)

De panelen schakelen af omdat ze de energie niet kwijt kunnen. Dat doen ze als de lijn spanning te hoog wordt.

 

AD_Zonnepanelen.jpg.acde943b8bfa53e13b3e3637b7f6ebe9.jpg

Filmpje over opslag van energie

 

https://www.youtube.com/watch?v=i4hOAxMg-2Y

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hoezo alleen met een met een digitaal abonnement? Kun je gewoon lezen op internet.
Heb je al meerdere artikelen in het AD gelezen, dan lees je dat artikel toch gewoon in de Gelderlander of Tubantia online.
https://www.gelderlander.nl/home/felle-zon-dan-gaan-de-zonnepanelen-uit-dat-is-zuur-want-juist-op-dat-moment-kan-de-eigenaar-geld-verdienen~a0970693/?referrer=https%3A%2F%2Fwww.google.com%2F

of
https://www.tubantia.nl/wonen/felle-zon-dan-gaan-de-zonnepanelen-uit-zuur-want-juist-dan-kan-de-eigenaar-geld-verdienen~a0970693/

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...