Ga naar inhoud


Prijsexplosie energierekening


Zunigkyk

Aanbevolen berichten

Wil je echt besparen op explosieve energieonkosten ??

Binnenkort kunnen we misschien op vakantie naar de zon of er gaan wonen:

https://www.hln.be/wetenschap/historische-primeur-ruimtevaartuig-raakt-voor-het-eerst-de-zon~aba50de6 🤔😉

Het kan wel zo zijn dat het TE warm wordt onder je voeten !! 😁

IJsblokjes zijn aldaar heel moeilijk te verkrijgen !!🥶

  • Like 1

C o o kie M o nster

C U L'8'R WEIRDOGAToRS

 

I was born once , as an invasion of the bodysnatchers ,

but the doctor did get a brain-attack !! my name:

 

breedbandwurger 1967

 

casa CM: FTA DVB-S & FTA DVB-S2

Link naar reactie
Delen op andere sites


Op 10-12-2021 om 21:40, Psychosammie zei:

Vraag me af of een paneel in de badkamer lekker is. Het verwarmt je lichaam maar de lucht blijft koud. Werd mij afgeraden in de badkamer. 

Stralingswarmte verwarmt objecten aan de oppervlakte. Achter een douchegordijn wordt het al lastig. Ook als je aangestraald wordt dan geldt dat meestal maar aan één zijde. 

 

Ik las net iets over een stralingswand.

Dan ligt het even anders je krijgt dan immers ook convectie omdat het luchtlaagje aan de stralingswand wordt verwarmd. Zeg maar het omgekeerde van koudeval bij bijvoorbeeld glas.

aangepast door Con

Groet, Con. Gloeiende, gloeiende, een beetje humor moet kunnen, anders ga je maar ergens anders heen..
Sinds maart 2021 glasvezel via KPN.

Internet/PC: modem/router Fritzbox en TP-Link accesspoint, switch (8), switch (4)

Intel Nuc i7 met W10, Gigabyte Brix met Home Assistant, 17 Shelly's en 2 ESP-tjes.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ach, onder de warme douche is het sowieso niet koud, maar zodra ik er onderuit komt dan is de grootte van mijn tepels omgekeerd evenredig aan mijn mannelijkheid. 🤭 En dán is dat IR paneel verrekte lekker. Ik overweeg ook nog zo’n zelfde paneel boven mijn werkplek aan te schaffen en deze (ook) te laten aanschakelen middels een bewegingsmelder voor X minuten. Zolang ik nog enigszins beweeg zal het paneel aan blijven en zodra ik de werkkamer verlaat gaat het paneel vanzelf uit na de eerdere X minuten. Uiteraard ga ik dat nog finetunen. En mogelijk ook een voor de zolder waar de kleinkinderen slapen en spelen. Voor het slapen is dat niet nodig maar wel voor het spelen. Die zal ik dan ook via een Zigbee switch schakelen. En daarmee hoop ik het voor- en najaar door te komen. Dat zou mij naar verwachting zo’n dikke 100 m3 / maand aan gas schelen en vooralsnog kost het 75-100 hWh / maand meer stroom. De zonnepanelen mogen dat ondervangen. Slim stoken blijft het devies.

aangepast door John van Dreumel

Er is zoveel te vragen dat ik het tóch eerst zelf probeer uit te zoeken. Dat is ook verrekte leerzaam.

 

Mijn boxen zijn allemaal powered by PLi.

Link naar reactie
Delen op andere sites

6 minuten geleden, boudeman zei:

Het 6e energiebedrijf is inmiddels failliet. De dominostenen zullen nog wel even blijven vallen.

Dat domino-effect zie ik niet helemaal. Hoe bedoel je dat?

Vu+ Duo2 + PLi 4.0 + Fuba DAA110 + Stab 120
Vu+Solo2 + Fuba DAA 850 + multifeed met 2 twin Alps + 1 quattro Alps + 1 twin MTI + PLi 4.0

Link naar reactie
Delen op andere sites

1 uur geleden, boudeman zei:

Als er een valt, vallen ze allemaal.

https://nl.wikipedia.org/wiki/Domino_Day

De ene veroorzaakt niet de val van de ander. Er is geen causaal verband. Eerder het tegenovergestelde: als er een valt, gaan de klanten naar een van de andere tegen variabel, veel hoger tarief en dat zou eerder een versterking kunnen zijn voor de andere.

aangepast door Eduard07

Vu+ Duo2 + PLi 4.0 + Fuba DAA110 + Stab 120
Vu+Solo2 + Fuba DAA 850 + multifeed met 2 twin Alps + 1 quattro Alps + 1 twin MTI + PLi 4.0

Link naar reactie
Delen op andere sites

hoge energie prijs bepaald door de grootwinst van de grote spelers om de kleintjes eruit te halen en weer het monopolie te krijgen.Als europa gewoon de energiemarkt nationaliseert is het probleem opgelost.Enkel zo hoog in europa en gemanipuleerd.Of mss al die graaiende politici uit beheerraden gooien.

Groetjes,salutations,greetings.
1 x Gibertini 1,10 vast 3 sats + 1 x Triax 88 cm rotor
Vu + Duo2 twin sat tuner  4 X DVB-S2 en 1 x turbo DVB-C + OpenVix + idem dual tuner and vu duo2 fallback tuner

Octagon SF8008 4K  Openvix (via ethernetconnectie/WIFI fallbacktuner)

Link naar reactie
Delen op andere sites

1 minuut geleden, bellejt zei:

hoge energie prijs bepaald door de grootwinst van de grote spelers om de kleintjes eruit te halen en weer het monopolie te krijgen.Als europa gewoon de energiemarkt nationaliseert is het probleem opgelost.Enkel zo hoog in europa en gemanipuleerd.Of mss al die graaiende politici uit beheerraden gooien.

Complot redenatie is totaal niet aan de orde. We zitten in een wereldwijde energiecrisis die sowieso zou gaan plaatsvinden. Fossiele delfstoffen zijn schaars en worden steeds schaarser. 

Energiemarkt nationaliseren gaat niets helpen. Oude oplossingen werken niet voor nieuwe situaties. En simpele oplossingen bestaan niet.

 

We moeten nieuwe energiebronnen creëren of "aanboren" en geen "energie"  steken in achterhoedegevechten. 

Vu+ Duo2 + PLi 4.0 + Fuba DAA110 + Stab 120
Vu+Solo2 + Fuba DAA 850 + multifeed met 2 twin Alps + 1 quattro Alps + 1 twin MTI + PLi 4.0

Link naar reactie
Delen op andere sites

Die energiecrisis hadden we ook in de jaren 70 met benzine op de bon, autoloze zondagen en wat al niet meer omdat de bronnen uitgeput zouden zijn.

Natuurlijk zijn die bronnen op een gegeven moment ook leeg en vooral als er steeds meer gebruik van wordt gemaakt maar op dit moment zijn de voorraden groter dan wat ze in de jaren 70 waren.

Van 1 soort brandstof is er nog enorm veel op voorraad en dat is steen/bruinkool en daar is voor de komende 100 jaar nog ruim voldoende van op voorraad.

Mij lijkt het dan vrij simpel, bedenk een methode dat die steenkool gebruikt kan worden zonder de nadelige uitstoot van CO2 en het probleem van geen fossiele grondstoffen wordt 3 generaties vooruit geschoven en heb je 3 generaties knappe koppen die een goede oplossing kunnen bedenken.

zondag? nee dan kan ik niet dan ben ik vissen

Link naar reactie
Delen op andere sites

Zojuist, gerrit B zei:

Die energiecrisis hadden we ook in de jaren 70 met benzine op de bon, autoloze zondagen en wat al niet meer omdat de bronnen uitgeput zouden zijn.

Er was in feite geen echte energie/oliecrisis. Dat was puur politiek spel/chantage. Politiek en energiebronnen zijn immers onlosmakelijk met elkaar verbonden.

Maar de energiewereld en -voorraad  zijn 50 jaar later natuurlijk wel ingrijpend veranderd. We kunnen alleen al in Nederland de vraag immers amper aan.

 

 

Vu+ Duo2 + PLi 4.0 + Fuba DAA110 + Stab 120
Vu+Solo2 + Fuba DAA 850 + multifeed met 2 twin Alps + 1 quattro Alps + 1 twin MTI + PLi 4.0

Link naar reactie
Delen op andere sites

We kunnen de vraag wel aan maar we kunnen niet zelf meer aan de kraan draaien om deze verder open en dicht te draaien.

Op dit moment zijn er dus de nodige die de kraan een eind dicht gedraaid hebben en daardoor is er krapte op de markt ontstaan.

Op zich begrijpelijk want als jij zelf 1000 artikelen hebt om te verkopen en als die op zijn dan zijn ze op.

Als je dan de keuze hebt om die 1000 artikelen voor 10 euro te verkopen maar, door ze maar beperkt beschikbaar te stellen, ook voor 50 euro kunt verkopen wat zou jij dan doen?

 

zondag? nee dan kan ik niet dan ben ik vissen

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...