Ga naar inhoud


Prijsexplosie energierekening


Zunigkyk

Aanbevolen berichten

5 minuten geleden, ceesv zei:

De vloer is een oude stalvloer van beton, die is droog.

50 cm hoger is nu de huiskamer vloer gebouwd.

 

Maar ik ga inderdaad een deskundige vragen hoe te isoleren, ik ben inderdaad bang voor koudebruggen en schimmel/rot.

 

Heb je al aan schelpen isolatie gedacht

Groeten Willy

 

 

Luister naar ieders kritiek maar behoud je eigen oordeel (William Shakespeare)

Link naar reactie
Delen op andere sites


19 minuten geleden, mereltje zei:

Heb je al aan schelpen isolatie gedacht

 

dan vraag jezelf ook maar eens af wat de hygroscopische eigenschap van schelpen / kalk is

waar het dauwpunt ligt is de belangrijkste kwestie bij correct isoleren

of beter nog zo een dauwpunt voorkomen door dampdichte opbouw

While My Guitar Gently Weeps

Goerge Harrison, Rick Wakeman, Guy Protero, the Orion Strings

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator
1 uur terug, mereltje zei:

Heb je al aan schelpen isolatie gedacht

 

In de kruipruimte ligt al een betonnen vloer.

 

 

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

heb ik ook.🥴

Een ramp kan ik je vertellen.

Vorige eigenaar was dus bouwvakker en elke dag nam hij het overgebleven cement mee naar huis om in de kruipruimte te gooien.

Gevolg een laag van zo'n 5 a 6 cm die niet mooi glad is gestreken en waarna men tot overmaat van ramp naderhand ook nog eens doorbraken in de muren heeft gemaakt om onder de andere ruimtes te kunnen komen en waarvan nu elk korreltje pijnlijk te voelen is aan je knieën als je in de kruipruimte moet zijn.

zondag? nee dan kan ik niet dan ben ik vissen

Link naar reactie
Delen op andere sites

5 minuten geleden, gerrit B zei:

Vorige eigenaar was dus bouwvakker en elke dag nam hij het overgebleven cement mee naar huis om in de kruipruimte te gooien.

Dat is zoals mijn inmiddels overleden buurman, heeft jaren met een betonmixer gereden, de restjes zijn in de fundering van zijn 2 grote serres, garage en oprit gegaan, 60 cm beton. Dat is uitgebroken door de nieuwe eigenaar, het leek net of ze een bunker van den Duits uitbraken.

The key to happiness. Stay away from idiots

Link naar reactie
Delen op andere sites

mijn energie leverancier (Budget energy) heeft mij het volgende geadviseerd:

Huidig termijnbedrag: € 117,-

 

Let op: om met uw jaarrekening niet bij te hoeven betalen,
adviseren wij u om het termijnbedrag te verhogen naar

€ 518,-

 

Dit bedrag is gebaseerd op uw daadwerkelijk verbruik van de afgelopen maanden. Wilt u uw termijnbedrag aanpassen, klik dan

 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
   
aangepast door wanderer

Samsung 40D6510WS

Link naar reactie
Delen op andere sites

De nieuwe variabele tarieven worden door veel leveranciers op 1.1.2022 ingevoerd. Deze worden hoe hoog?

 

Ik ben 3 weken geleden overgestapt en heb proforma nog 200 kuub bij de oude leverancier tegen oud tarief gekocht. Die 200 ga ik nu in de toekomst verbruiken.

VU+ Duo 4K SE BT met openpli 8.2

Link naar reactie
Delen op andere sites

De ‘reddende engel’ van de Welkom Energie klanten, Eneco, waartoe ook ik behoor heeft naar verluid in één maand dik € 10.000.000,- verdiend aan deze deal. Dat kan ook best met een doorberekende gasprijs van € 1.89 per m3 en € 0.49 voor 1 kWh. Ik ben druk met het zoeken naar een alternatief en het lijkt erop dat er enig licht aan het eind van de tunnel glooit.

Om eens goed te kijken of ‘stoken’ met mijn airco een optie is heb ik de hele maand November de ketel niet gebruikt. Dat resulteerde in een verbruik van 454 kWh en 8 m3. Vergeleken met de maand november scheelt dat ongeveer + 79 kWh (+ 64 kWh van de zonnepanelen) meer verbruik maar 106 m3 minder gas. Ik neem iedere maand de standen op maar vond het verschil fors. Ik ben dus bijzonder benieuwd naar de maand December. Al is het maar om alle twijfel weg te nemen.

 

Er is uiteraard één nadeel. Mijn werkkamer (geen dagelijkse noodzaak) en badkamer blijven verrekte fris. Daarvoor ben ik op zoek naar snelle IR panelen voor een redelijke prijs. Ik werd nog niet heel enthousiast van de eerste ervaring met een ouder 700 watt IR paneel. Maar ik ga zeker proberen om zoveel mogelijk het gasverbruik te beperken.

  • Like 1

Er is zoveel te vragen dat ik het tóch eerst zelf probeer uit te zoeken. Dat is ook verrekte leerzaam.

 

Mijn boxen zijn allemaal powered by PLi.

Link naar reactie
Delen op andere sites

8 minuten geleden, gerrit B zei:

Vandaag in het nieuws dat de 4e energiemaatschappij, Anode Energie, is ongevallen (zou iets van 14.000 klanten hebben/hebben gehad)

 

Nou dat zouden er via-via wel eens meer kunnen zijn:

Momenteel hebben wij verschillende partijen als tussenpersoon op de markt die toestemming van Anode Energie hebben om een overeenkomst tussen u en Anode Energie af te sluiten.

  • Agem
  • Ampeer
  • Basic Energie
  • Bliq
  • Energie In
  • Green Dutch Energie
  • Gezinsenergie
  • Groenpand
  • Hilverstroom
  • Impulz energie
  • Nedergie
  • Uniek
Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...