Ga naar inhoud


Prijsexplosie energierekening


Zunigkyk

Aanbevolen berichten


Zijn de energieprijzen werkelijk zoveel omhoog gegaan? Ik merk er weinig van. Mijn voorschot was €248,- en is nu €256,- geworden, een verhoging van slechts 3% en alles is hetzelfde gebleven, dus dezelfde CV-ketel en geen warmtepomp of zonnepanelen er bij.

aangepast door Sprietje
Link naar reactie
Delen op andere sites

5 uren geleden, Drs. IJzerbout zei:

Ik geloof dat ik van de prijzen die jullie in NL/B betalen alleen maar kan dromen. 😅


Ik ga ervan uit dat jij daar geen gas nodig hebt om mee te verwarmen en de prijs van een kWh is nog wel te doen lijkt mij. ;) 
En zonnepanelen leveren bij jou ook redelijk veel op. Mits het niet heel heet is, dan neemt de opbrengst weer af.

Er is zoveel te vragen dat ik het tóch eerst zelf probeer uit te zoeken. Dat is ook verrekte leerzaam.

 

Mijn boxen zijn allemaal powered by PLi.

Link naar reactie
Delen op andere sites

13 minuten geleden, John van Dreumel zei:

En zonnepanelen leveren bij jou ook redelijk veel op. Mits het niet heel heet is, dan neemt de opbrengst weer af.

Bij de zomerse temperaturen daar zou het mij niet verbazen als die zonnepanelen zelfs 's nachts niet tot rust kwamen.😁 

Vu+ Duo2 + PLi 4.0 + Fuba DAA110 + Stab 120
Vu+Solo2 + Fuba DAA 850 + multifeed met 2 twin Alps + 1 quattro Alps + 1 twin MTI + PLi 4.0

Link naar reactie
Delen op andere sites

19 uren geleden, Sprietje zei:

Zijn de energieprijzen werkelijk zoveel omhoog gegaan? Ik merk er weinig van. Mijn voorschot was €248,- en is nu €256,- geworden, een verhoging van slechts 3% en alles is hetzelfde gebleven, dus dezelfde CV-ketel en geen warmtepomp of zonnepanelen er bij.

Tot wanneer duurt je contract?

3x VU+ met Open Pli , 2 Gregorians, 1 Big bisat en 3 LCD's

Link naar reactie
Delen op andere sites

22 hours ago, Eduard07 said:

De toezichthouder doet wat die volgens de wet moet doen. Als je wilt dat die meer doet, moet je bij de Tweede Kamer zijn.

De curator die onderzoek heeft gedaan naar de ondergang van Flexenergie is het toch niet met je eens

 

https://www.rtlnieuws.nl/economie/artikel/5269350/curator-faillissement-flexenergie-gebrekkig-toezicht-acm

 

Maar ach, het is maar het geld van de burgers toch.

  • Like 1

VU+ Duo 4K SE BT met openpli 8.2

Link naar reactie
Delen op andere sites

7 minuten geleden, moonchild zei:

De curator die onderzoek heeft gedaan naar de ondergang van Flexenergie is het toch niet met je eens

 

https://www.rtlnieuws.nl/economie/artikel/5269350/curator-faillissement-flexenergie-gebrekkig-toezicht-acm

 

Maar ach, het is maar het geld van de burgers toch.

Ik heb het over de huidige faillissementen, niet over eentje van 3 jaar geleden. Niet aan de haal gaan met mijn post.  

 

Verder lees ik ook in het door jou aangehaalde artikel:

In een reactie zegt een woordvoerder van de ACM dat de toezichthouder 'het maximale heeft gedaan binnen de bevoegdheden die de wet ons geeft’.

 

En dat is precies wat ik ook beweer.

 

De komende tijd zal moeten leren hoe de feiten in elkaar steken.

aangepast door Eduard07

Vu+ Duo2 + PLi 4.0 + Fuba DAA110 + Stab 120
Vu+Solo2 + Fuba DAA 850 + multifeed met 2 twin Alps + 1 quattro Alps + 1 twin MTI + PLi 4.0

Link naar reactie
Delen op andere sites

Er wordt door de Curator weinig tot niets aan informatie gegeven en dientengevolge heb ik dit gedoe met het faillissement van Welkom Energie nu tóch maar eens bij mijn rechtsbijstandsverzekeraar neergelegd. Voor mij is namelijk een bedrag van zo’n € 500,- + nogal wat geld. En de gemiddelde consument kan nauwelijks druk zetten. En dat Welkom Energie zélf hun faillissement heeft aangevraagd is helemaal bizar. En volgende maand zeker voor de derde keer dit kunstje uithalen. 

aangepast door John van Dreumel

Er is zoveel te vragen dat ik het tóch eerst zelf probeer uit te zoeken. Dat is ook verrekte leerzaam.

 

Mijn boxen zijn allemaal powered by PLi.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dat een bedrijf zijn eigen faillissement aanvraagt, is niet ongebruikelijk, en van alle tijden.

 

Dat jij jouw eigen, specifieke geval bij je Rechtsbijstand hebt neergelegd, vind ik heel verstandig. Ik heb zelf ook zo mijn twijfels bij de harde, wettelijke status van het voorschottensysteem.

Vu+ Duo2 + PLi 4.0 + Fuba DAA110 + Stab 120
Vu+Solo2 + Fuba DAA 850 + multifeed met 2 twin Alps + 1 quattro Alps + 1 twin MTI + PLi 4.0

Link naar reactie
Delen op andere sites

Achteraf is het altijd makkelijker praten. Als ik had geweten dat Welkom Energie geen buffer had en áls de energieprijs niet was gestegen en áls ….. Nogal veel ‘alsen’. Ik focus mij nu op een betaalbaar voorstel van één van de grotere maatschappijen, maar Eneco hoort daar niet bij. Die hebben enkel zichzelf geholpen.

Er is zoveel te vragen dat ik het tóch eerst zelf probeer uit te zoeken. Dat is ook verrekte leerzaam.

 

Mijn boxen zijn allemaal powered by PLi.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...