Ga naar inhoud


blikjes statiegeld, 15 cent.


Tonskidutch

Aanbevolen berichten

In Spanje heb je helemaal geen statiegeld helemaal op niets. Alles moet in de afval container. Kratten bier bestaan niet het is allemaal los of in karton of hergebruikt plastic.

 

En al zou dat wel zo zijn dan worden de blikjes toch gewoon op straat gedump zodat de zwerver er nog wat aan kan verdienen voor een broodje met beleg, enkel krijg je onder dat volkje dan een geweldadig probleem.

 

Statiegeld of hoge belastingen lossen het sociale probleem niet op het vult enkel de zakken van de regering en veroorzaakt eigenlijk nog meer problemen.

  • Like 1
Link naar reactie
Delen op andere sites


10 uren geleden, Penthe zei:

Statiegeld of hoge belastingen lossen het sociale probleem niet op

 

is er sprake van een sociaal probleem?

bij bepaalde a-sociale wel ja.

 

Het gaat over recycling van grondstoffen die daarmee 10 maal goedkoper en 20 maal duurzamer zijn dan "nieuw geproduceerd" uit de grond gedolven.

Dat is heel simpel en te begrijpen voor elke "Jan doedel" met een geweten.

 

Voor de a-socialen, die zeggen na mij de zondvloed, is dat natuurlijk geen boodschap.

 

https://www.spanjevandaag.com/16/05/2021/recycling-afvalscheiding-en-uitleg-over-containers-in-spanje/

 

 

Eisenhower Blues

J.B. Lenoir
:grin:

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

1 uur terug, Tonskidutch zei:

Voor de a-socialen, die zeggen na mij de zondvloed, is dat natuurlijk geen boodschap.

Ik gaat niet zeggen dat elke zwerver a-sociaal is. Velen hebben hier niet voor gekozen en het is keihard om je hoofd bovenwater te houden als je zo op straat leeft. Dus elke cent telt en leid dan tot conflicten onderelkaar. in Spanje heb je enorm veel zwervers, veels te veel iin mijn ogen.

 

Hoe het afval systeem in Spanje werkt hoef je mij niet uit te leggen hoor ik gooi mijn afval keurig in de juiste containers, dat doet ik al ruim 20 jaar.

 

Daarnaast valt het me elk jaar weer op dat speciaal de buitenlandse vakantie gangers Duitsers, Fransen, Nederlanders en Belgen gewoon hele afval zakken in de plastic container dumpen terwijl de Spaanse bewoners hier de boel wel juist in de containers proberen te gooien. Het is hier vooral de Spaanse jeugd die veel op straat neergooit.

 

Geen statiegeld hier dus en voor zoverre dat ik heb begrepen gaat dat er de komende jaren ook niet komen omdat het zogenaamd politiek nog onmogelijk is, en momenteel hebben we hier ook helemaal geen regering, dat zal nog wel een tijdje gaan duren.

 

Toen ik nog in Nederland woonachtig was vond ik het best wel vervelend om continu met lege flessen en kratjes rond te zeulen om ze terug te brengen, soms stond je op dat punt ook veels te lang te wachten voor je de boel kon inleveren. Toen stond er ook al een aardig bedragje aan statiegeld op een leeg kratje bier.

 

Statiegeld op blikjes vind ik eigenlijk zware overkill want plastic geeft een veel groter probleem. 

  • Bedankt 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

1 uur terug, Penthe zei:

Ik gaat niet zeggen dat elke zwerver a-sociaal is.

over de dakloze had ik het in z'n geheel niet, noch dat ik zulks suggereerde...

 

eerder die buitenlandse vakantieganger die je noemt en nog veel eerder of vaker "onze eigen binnenlandse vakantiegangers"

 

ben je al eens op een muziek festival geweest?

wadende door de bergen afval?

 

 

aangepast door Tonskidutch

Eisenhower Blues

J.B. Lenoir
:grin:

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

58 minuten geleden, Tonskidutch zei:

over de dakloze had ik het in z'n geheel niet, noch dat ik zulks suggereerde...

 

eerder die buitenlandse vakantieganger die je noemt en nog veel eerder of vaker "onze eigen binnenlandse vakantiegangers"

 

ben je al eens op een muziek festival geweest?

wadende door de bergen afval?

 

 

Ik had het al van den beginne over de Spaanse zwerver, jij reageerde erop :) Maar je hebt gelijk die zogenaamde vakantie gangers van waar dan ook maken er een echte puinhoop van.

 

Op muziek festivals kom ik al 30 jaar niet meer dus zou niet weten hoe dat er nu naderhand allemaal uitziet, vroeger viel dat nog wel mee.

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

20 uren geleden, D-box zei:

Ben ik met je eens.

Tabak is een verslaving.

Maar niemand heeft er last van (ik rook nooit in restaurants of in kroegen ivm het rookverbod), het zou anders zijn als je verslaafd bent aan heroïne en of cocaïne, dan wordt je ook nog een dief of een tasjesrover van een oude invalide vrouw achter haar rollator.

 

Nee, laat mij maar gewoon van mijn shaggie zware shag genieten.

Ik doe niemand kwaad.

Lang gedaan, zware Van Nelle. Eeuwig spijt van om het zo maar te zeggen.

3x VU+ met Open Pli , 2 Gregorians, 1 Big bisat en 3 LCD's

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

Zat dat spul ook in statiegeld blikjes?

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

4 uren geleden, minplus zei:

Lang gedaan, zware Van Nelle. Eeuwig spijt van om het zo maar te zeggen.

Dat is de beste!

Maar ook de duurste €18,90 voor 50gram momenteel; zal ongetwijfeld duurder worden.

Den Haag heeft zelfs de prijs van de vloe verhoogd.

 

Die lullebijterss in Den Haag maken de gewone man het leven gewoon onmogelijk.

Straks gaan ze nog tellen hoevaak je aan je lul trekt, dat kost je dan €0,10 per ruk.

ARRIS VIP 5202 voor KPN, voor satelliet: Ik werk met NanoXX 9800HD met een Lenson Heath 80cm Offset schotel, icm Scorpion Universal Quad Lnbf: Input=10.7-12.75GHz, Output=950-2150MHz, L.o.=9.75/10.6GHz, Conversion Gain: 60dB, Noise Figure: 0.1dB, Alles draaiende dmv USALS met een Stab Italia HH100 rotor.

Link naar reactie
Delen op andere sites

12 uren geleden, Tonskidutch zei:

 

is er sprake van een sociaal probleem?

bij bepaalde a-sociale wel ja.

 

Het gaat over recycling van grondstoffen die daarmee 10 maal goedkoper en 20 maal duurzamer zijn dan "nieuw geproduceerd" uit de grond gedolven.

Dat is heel simpel en te begrijpen voor elke "Jan doedel" met een geweten.

 

Voor de a-socialen, die zeggen na mij de zondvloed, is dat natuurlijk geen boodschap.

 

https://www.spanjevandaag.com/16/05/2021/recycling-afvalscheiding-en-uitleg-over-containers-in-spanje/

 

 

Volgens mij is het statiegeld ingevoerd om de vervuiling in de bermen en zo een halt toe te roepen en heeft imo niets met recycling van doen.

  • Bedankt 1

Groet, Con. Gloeiende, gloeiende, een beetje humor moet kunnen, anders ga je maar ergens anders heen..
Sinds maart 2021 glasvezel via KPN.

Internet/PC: modem/router Fritzbox en TP-Link accesspoint, switch (8), switch (4)

Intel Nuc i7 met W10, Gigabyte Brix met Home Assistant, 17 Shelly's en 2 ESP-tjes.

Link naar reactie
Delen op andere sites

44 minuten geleden, D-box zei:

Dat is de beste!

Maar ook de duurste €18,90 voor 50gram momenteel; zal ongetwijfeld duurder worden.

Den Haag heeft zelfs de prijs van de vloe verhoogd.

 

Die lullebijterss in Den Haag maken de gewone man het leven gewoon onmogelijk.

Straks gaan ze nog tellen hoevaak je aan je lul trekt, dat kost je dan €0,10 per ruk.

Ik heb bijna 26 jaar flink gerookt en rookte de laatste 10 jaar ervan zware van nelle, in Juni 2007 heb ik mijn laatste pakje in de vuilnisbak gegooid en besloten nooit meer te roken. Je moet het verschil eens ervaren tussen niet roken en wel roken een wereld van verschil. Toen ik nog rookte voelde ik mezelf niet altijd even goed maar na 3 jaren na gestopt te zijn ging ik mezelf met de week beter voelen en heden dagen heb ik nooit geen rotte dag meer en voel mezelf op en top. Dus nu kan ik mijzelf echt niet meer voorstellen om 18,90 neer te tellen voor iets wat me klote laat voelen en waarschijnlijk mijn leven flink verkort.

 

Kortom de persoonlijke ervaringen van een gestopte roker.

 

  • Bedankt 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...