Ga naar inhoud


CDS heeft mijn kaart eindelijk uitgezet


D-box

Aanbevolen berichten

  • Moderator

Canaldigitaal valt al sinds 2019 onder Canal+

 

Per 1 februari verandert nu ook de naam.

Je mag ervan uitgaan dat stap voor stap zal het beleid gelijk getrokken zal worden met het moederbedrijf.

  • Like 1

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites


13 minuten geleden, ceesv zei:

Canaldigitaal valt al sinds 2019 onder Canal+

 

Per 1 februari verandert nu ook de naam.

Je mag ervan uitgaan dat stap voor stap zal het beleid gelijk getrokken zal worden met het moederbedrijf.

Ja en ze hebben eind 2023 begin 2024 er voor uitgekozen ermee te beginnen, of de snelheid op te voeren om waarschijnlijk klaar te zijn voor de naam aangepast wordt. Altans daar lijkt het wel op.

 

CDS valt inderdaad sinds 2019 onder Canal+ maar had tot op heden nog een eigen beleid en dat schijnt nu ook geheel over te zijn.

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

47 minuten geleden, Penthe zei:

Ik denk dat CDS juist weer is overgenomen omdat het niet meer haalbaar was, nu onder nieuw beheer zullen de teugels worden aangetrokken want CDS was te mals om geen klanten te verliezen. De Fransen hebben daar stukken minder moeite mee en dat zal iedereen gewoon gaan merken.

 

Ik moet dit even aanpassen: CDS beleid is waarschijnlijk definitief overgenomen door Canal+ omdat het niet meer voldeed aan de belangen(zeg niet meer winstgevend is). CDS is dus nu ondergebracht bij Canal+ zelf inclu hun beleid en gaat onder die regels vanaf 2024 verder. Dat betekend dus dat er een interne overname is geweest die nu van kracht is. Op deze manier kunnen eventuele verliezen beperkt worden.

aangepast door Penthe
  • Like 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

Ach ja, CDS heeft er ook voor gekozen dat bepaalde zenders alleen via internet te zien zijn; dus toen zakte mijn broek ook al af.

Ze zoeken het maar uit; ik heb veel aan CDS gehad, maar al die noviteiten waar ik niet op zat te wachten....

ARRIS VIP 5202 voor KPN, voor satelliet: Ik werk met NanoXX 9800HD met een Lenson Heath 80cm Offset schotel, icm Scorpion Universal Quad Lnbf: Input=10.7-12.75GHz, Output=950-2150MHz, L.o.=9.75/10.6GHz, Conversion Gain: 60dB, Noise Figure: 0.1dB, Alles draaiende dmv USALS met een Stab Italia HH100 rotor.

Link naar reactie
Delen op andere sites

30 minuten geleden, D-box zei:

Ach ja, CDS heeft er ook voor gekozen dat bepaalde zenders alleen via internet te zien zijn; dus toen zakte mijn broek ook al af.

Ze zoeken het maar uit; ik heb veel aan CDS gehad, maar al die noviteiten waar ik niet op zat te wachten....

Ik heb vanaf 2001 tot 2021 bij CDS gezeten, maar van bijna niets per jaar ging de prijs ineens keihard omhoog tot maand bedragen die het content niet meer waard waren. Er werd door CDS ook niets aangedaan als een redelijke zender verdween om daar iets moois voor terug te zetten altijd moest dat goedkoper met minder content dus meer betalen voor minder content werd het motto en dat is daarna nooit veranderd. En dan ook nog de vrijheden van de kijker gaan beperken was voor mij de reden het abonnement per direct op te zeggen.

 

Via Internet werkte het ook niet vlekkeloos bij bijv. voetbal wedstrijden ging de boel toch vaak fout en zat je naar belachelijke lage kwaliteit te kijken bijna niet te volgen.

 

Dat ook het tv aanbod zelf omlaag is gegaan is ook een feit waardoor ik er niet meer zo happig op ben daar nog voor te gaan betalen, het is gewoon een optel sommetje geworden in negatieve zin.

 

De schotel hangt hier nog maar er komt geen Nederlandse TV meer op.

 

  • Like 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

14 uren geleden, ceesv zei:

In Frankrijk heeft Canal+ de F1 rechten, maar of ze dan gaan botsen met rechthebbenden in Nederland wanneer ze die gaan aanbieden?

Viaplay is nu voor 1/3 in handen van Canal+, 1/3 in handen van PPF en 1/3 in handen van de overige aandeelhouders. Maar PPF is slechts een investeringsfonds die samen met Canal+ investeert en vermoedelijk op verzoek van Canal+ de helft van het bedrag voor de redding ophoest. Viaplay heeft dus zelf niks meer te vertellen, Canal+ maakt de dienst uit. Ze hoeven de naam in Nederland maar aan te passen naar Canal+ (sport) en de provider is klaar voor de F1.

Link naar reactie
Delen op andere sites

13 uren geleden, Penthe zei:

De schotel hangt hier nog maar er komt geen Nederlandse TV meer op.

 

Maar hoe kijk jij nu naar de Nederlandse zenders dan?  Want ik ga er vanuit dat je dit niet hebt opgegeven.

SCHOTEL: 1,2 Mtr 50E-55W / 60cm Astra 19/23 / Airspy R2 SDR 24-1800 Mhz
RECEIVERS: Dreambox 920 UHD/DM8000/800SE / VU+ Ultimo 4K Sat & Kabel & T2 / Rpi2 ADS-B FlightFeeder

IPTV:  KPN Glas (AoN) 1 Gbit & IPTV Arris VIP5202 / Android 4K IPTV box / Kodi & Netflix / 100+ TB Storage

Link naar reactie
Delen op andere sites

2 Abbonementen stop gezet op 7 november 2020.

De Canal Digitaal app was op die dag niet meer bruikbaar. 

Mijn eerste abonnement met een geïntegreerde smartcard (M7 MZ 101) is 17 december jl stop gezet.

Mijn oude Mediaguard 3 kaart is afgelopen vrijdag (12 januari) stop gezet. 

 

Ruim 3 jaar voor noppes gekeken. 

aangepast door di-on-air

Ik heb een M7 MZ 101 ontvanger.

Canal Digitaal ik mis, Discovery, Eurosport 1&2, TLC, Animal Planet en ID 

Graag Fox, SBS9, RTL-Z, Comedy Central, Spike, Nickelodeon, 24 Kitchen,  History en MTV NL in HD.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ondanks het feit van 'redelijke tijd voor noppes' kijken, had ik het toch graag anders gezien. Satelliet technologie blijft gewoon iets fraais.

Ben even kwijt hoe lang geleden het is, maar er was een tijd dat het 'standaard' (dus zonder Thema zenders) pakket alle NL zenders betrof en dan was je klaar voor 10,- euro.

 

Ik heb gewoon meer vertrouwen in een signaal via de schotel dan DVB T2 of IPTV. Internet weg, alles weg. GSM mast storing, DVB mogelijk weg. 😉

En daarbij, ik val in herhaling maar voor NPO1 zeker geldt: 'rampenzender', dus die moet je op alle mogelijk manier gewoon vrij kunnen zien.

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

41 minuten geleden, easygoerik zei:

Ik heb gewoon meer vertrouwen in een signaal via de schotel dan DVB T2 of IPTV.

 

Dat kan ik niet bevestigen gezien het feit dat ik onder de aanvliegroute van schiphol vaker storing had, die het gevolg waren van "de aanvlieg radar" van de vliegtuigen.

En als er onweer in de lucht was ook niet.

 

Dus het kan ook verschillen per lokatie.

 

Simply Wonderfull (new)

Kid Creole And The Coconuts

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Op 15-1-2024 om 09:51, easygoerik zei:

 

Ik heb gewoon meer vertrouwen in een signaal via de schotel dan DVB T2 of IPTV. Internet weg, alles weg. GSM mast storing, DVB mogelijk weg. 😉

En daarbij, ik val in herhaling maar voor NPO1 zeker geldt: 'rampenzender', dus die moet je op alle mogelijk manier gewoon vrij kunnen zien.

 

 

 

De NPO-zenders blijven nog heel veel jaren te zien via DVB-T2. Sowieso loopt het contract bij Digitenne nog tot 2030. Maar los van Digitenne zullen de NPO-zenders ook na 2030 ongetwijfeld in de ether blijven. Er zijn best heel veel mensen die via de ether naar de NPO-zenders kijken.

 

Op 15-1-2024 om 10:38, Tonskidutch zei:

 

Dat kan ik niet bevestigen gezien het feit dat ik onder de aanvliegroute van schiphol vaker storing had, die het gevolg waren van "de aanvlieg radar" van de vliegtuigen.

En als er onweer in de lucht was ook niet.

 

Dus het kan ook verschillen per lokatie.

 

 

Ik heb zelden of nooit uitval van de NPO-zenders via DVB-T2. En dat terwijl de zendmast hier meer dan 30 kilometer vandaan staat. De satellietzenders vallen bij bv onweer eerder uit dan de NPO-zenders via DVB-T2.   

 

aangepast door Noordzee

Geregistreerd lid Sat4All sinds : 6-6-2001 (oorspronkelijk 1-12-2000)
Ontvanger : VU+ DUO 4K  (Digitenne via DVB-T2 en FTA-zenders via DVB-S2X en streams) 
Schotel : Visiosat Bisat
Ontvangst van : Astra 1, Astra 2, Astra 3 en Hot Bird

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 2 maanden later...

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...