Ga naar inhoud

Aanbevolen berichten

Geplaatst:

Vanavond viel de ontvangst op zpwel de Astra 1 als 2 als 3 plotseling weg. Kop in schotel defect? Sneeuw in schotel? (heeft laatste dagen hier flink gesneeuwd maar ik waag me niet op besneeuwd dak van flatgebouw...) Meer mensen met ontvangstproblemen?

• Moderator
Geplaatst:

Meest voor de hand liggend is dat je schotel vol sneeuw zit.

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Geplaatst:
46 minuten geleden, ceesv zei:

Meest voor de hand liggend is dat je schotel vol sneeuw zit.

Sommige radiozenders komen door en zonet tv Sky News ook weer. Was even bang dat de Canal Digital kop (Astra 1, 2, 3 dubbel uitgevoerd) bezweken was. Is al tijd uit de handel. Maar je hebt gelijk: vermoedelijk sneeuw... Laat het snel dooien...

Geplaatst:

Lijkt me sterk dat alle zenders plotseling wegvallen. Er zit zoveel verschil in signaal, dat bij sneeuw eerst de moeilijk te ontvangen zenders wegvallen en als laatste de hele makkelijk te ontvangen zenders verdeeld over de drie satellieten.

sneeuw op de schotel.jpg

Geplaatst:

Zo zag mijn schotel er gisteren ook uit. 

Veel signalen kwamen toch nog door.

Echter op Astra 19.2°E blijft 12285 V wil maar niet binnen komen, ook na het schoonmaken van schotel en LNB's.

Terwijl 12207 V en 12324 V wel met heel veel signaal binnenkomen (dus met dezelfde parameters).

Iemand enig idee waarom 12285 V niet?

Dreambox DM920: 2x Triple tuner (2x DVB-S2X multistream + DVB-C/T2) OpenPLi 9

Xtrend ET10000: 1x DVB-S2, 2x DVB-C/T2, IPTV OpenPLi 9
VU+ Duo
/ Dreambox DM800 / TBS 5925
Channel Master 180cm offset: 39.0°E-37.6°W, Channel Master 120cm offset: 23.5°E-8°W  SAB 97 schotel 45.1°E-60°E, 80cm vast: 28.2°E/23.5°E/19.2°E/13°E | DVB-T/DAB: VHFIII/UHF combi-antenne op zolder.

Geplaatst:

heb die hier full ontvangst

Groetjes,salutations,greetings.
1 x Gibertini 1,10 vast 3 sats + 1 x Triax 88 cm rotor + Triax fixed 5W
Vu + Duo4K SE  sat tuner 4 X DVB-S2X en 1 x turbo DVB-C + OpenVix + idem dual tuner and vu duo2 fallback tuner

Octagon SF8008 4K  Openvix (via ethernetconnectie/WIFI fallbacktuner)

Geplaatst:
6 uren geleden, Sprietje zei:

Lijkt me sterk dat alle zenders plotseling wegvallen. Er zit zoveel verschil in signaal, dat bij sneeuw eerst de moeilijk te ontvangen zenders wegvallen en als laatste de hele makkelijk te ontvangen zenders verdeeld over de drie satellieten.

sneeuw op de schotel.jpg

6 uren geleden, Sprietje zei:

sneeuw op de schotel.jpg

• Moderator
Geplaatst:

Met die sneeuwvorming op je schotel zal je nog slechts "sneeuw" ontvangen.

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Geplaatst:
7 uren geleden, Sprietje zei:

sneeuw op de schotel.jpg

Zojuist, pel zei:

Geplaatst:

Eerst blokten een paar zenders, toen vielen ze allemaal weg. Later ontdekte ik dat nog 1 radiozender keihard doorkwam. Tijdje daarna was Sky News weer terug en langzamerhand kwamen ze allemaal terug. Grote bui tussen Luxemburg (daar staat station?) en astra's of tussen Astra's en diverse schotels? Of toch gewoon sneeuw? (Komt weer bak sneeuw aan vrijdag hier in hier in het noorden)

Geplaatst:

Nogmaals uit het verleden de feiten toegelicht.

Sneeuw doet "bijna" niets aan de signaalkwaliteit. IJs wel. We hebben het getest en gemeten destijds in Amsterdam.

Ook anderen in de sneeuw gebieden / Alpen etc hebben dezelfde ervaringen.

Dus het zal eerder het gewicht zijn bij een zwakke LNB mount - arm die doorzakt en het LNB niet meer in de focus staat.

Of

Het zal het smeltwater zijn dat weer bevriest.

Bovenop de flat 12 hoog waar mijn wok destijds stond was er genoeg wind en warme lucht opdat de sneeuw niet smolt maar gelijk in gasvorm overging.

Zie je ook wel vaker op een trottoir dat eerder nog sneeuw vertoonde.

Hush

Atrica, Frida Darko, Oliver Koletzki

• Moderator
Geplaatst:

Vooral sneeuw op / voor je lnb dempt het signaal.

Geplaatst:
1 uur terug, Spotvogel zei:

Nou, een dikke laag verse sneeuw op de schotel brengt toch ECHT de signaalsterkte naar nul hoor! 😂

Vervolgens pak je een stoffertje, veegt de meeste sneeuw weg en, BINGO, beeld.....

Is plat dak bovenop flat: ladder aanslepen naar boven: dakluik open: glad besneeuwd dak op. Waag ik er niet meer op met 80 jaar... Signaal inmiddels terug. Er komt in noorden nog een bak sneeuw aan. We zien het wel... Allang blij dat het niet lag aan de kop in de schotel of de ontvanger zelf.

Geplaatst:

Het was een interessante test dit pak sneeuw! Tot mijn verbazing had ik alleen thuis op de Triax een kleine afname in kwaliteit meting op de TV. Ik heb talloze Kathrein en een paar Cahors installaties gemeten, kris kras door het land en meerdere in het noorden, nergens duidelijke kwaliteit afname. Jammer dat ik dan geen foto heb van de situaties, dat had misschien wat duidelijk gemaakt.

Mijn vermoeden is dat het in veel gevallen weg waaide maar ik denk ook dat het geen natte plaksneeuw was.

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Nieuwe aanmaken...