Ga naar inhoud


VU+ Duo rode led


minplus

Aanbevolen berichten

Ik kijk met verbazing naar het soldeer werk. Waarom niet even het plaatje los halen en aan de achterkant even met een tin zuiger het netjes te doen. Dit kan door de meer verhitting meer schade toe brengen. En mocht u geen tin zuiger hebben, neem dan even een stukje buitenmantel van coaxkabel ja juist al die gevlochten draadjes. je maakt daar een plat strookje van en legt dit op de plaats om het tin in dat strookje te zuigen...en zie de gaatje zijn keurig open. nieuwe elcootje erin en vast zetten en draadjes afknippen.

 

Als ik eerlijk mag zijn, wat ik zie is prutswerk. Maar als jullie er tevreden mee zijn. En als jullie het zo zouden terug krijgen van de fabriek, was hemel en aarde te klein.

 

 

Let wel, dit is mijn mening, die van u kan anders zijn.

Cerveaux, je hebt uiteraard gelijk, toch heb ik hem ook op die manier vervangen, ik heb op de "goede" manier al printbanen van het moederbord weten loskomen en dat is pas prutswerk dan, als je die printbanen terug moet gaan herstellen met draadjes.

En wat is het probleem? maak de pootjes niet te lang en oké.

Ik heb vroeger nog projecten gezien van prototypes, de ene prachtig mooi bedraad en de andere losse draden kriskras door elkaar, waarbij iedereen, ik inclusief voor de mooie bedrade zou kiezen.

Alleen, die werkte niet, de slordige als een tierelier.

geholpen worden is leuk, iemand anders kunnen helpen leuker.

Link naar reactie
Delen op andere sites


Nog een keer dan....beetje te lang de soldeerbout in je klauwtjes. Kom op zeg een goede tin-zuiger of zo'n stukje draad en dat doet wonderen en ja als je je bout er te lang op zet, dan schrompelen alles banen kapot, Dit zijn nog banen die jij kunt zien met het blote oog. Ik soldeer banen onder de loep van een moederbord van een laptop. Kan niet ligt op het kerkhof en wil niet ligt er naast. Waar een wil is, is een weg.

 

Nogmaals het is gewoonweg een ramp als je het zo doet, PRUTSWERK.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maar het belangrijkste is toch dat het werkt?

 

Je moet inderdaad proberen je werk zo netjes mogelijk te doen, maar om eerlijk te zijn zou ik ook al blij zijn als ik mijn receiver op de "slordige" manier kon repareren... voor mij is het belangrijk dat hij het dan weer doet... niet of dat ene component wat in het donker onder de kap zit, niet helemaal volgens de regels gesoldeerd is.

 

sorry hoor... maar wat een ophef over zoiets onbenulligs.

  • Like 1

- VU+ Ultimo 4K met 1x DVB-S2 FBC Twin + 1x DVB-C/T2 Dual tuner met VTI icm 2x een CityCom 2000 CCA850 voor Thor 1W en Astra 19.2Ost
 

 

Missachtet wird, was es umsonst gibt  (Else Pannek)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Iedereen moet het doen op de manier waarop hij het wil/kan doen, niet iedereen heeft dezelfde kennis/mogelijkheden/vaardigheden.

Het is inderdaad leuker als je het mooier kunt doen, maar als dat niet lukt is het leuk dat je het toch nog zelf repareren kan, ook al is die manier niet zo mooi.

 

Ik heb nog wat meer lectuur doorgenomen over de "rode led" toestand.

En wat ik nog niet wist is dat er mogelijk nog andere schade aan de box wordt toegebracht als je die te lang aan de spanning laat met de kapotte elco!

Dan ben je wel verder van huis natuurlijk.

 

Daarom denk ik er nu toch serieus over na om preventief de oude elco weg te nemen en sowieso te vervangen door een zwaarder exemplaar.

Dreambox 7000S - VU+ Duo - Triax 64cm - Inverto Duo Quad LNB

Link naar reactie
Delen op andere sites

Solderen op de oude pinnetjes bespaart de moeite van het los-/vastschroeven van het moederbord, de moeite van het lossolderen van de elco en de risico's van schade aanrichten. Wat is er mis op de oude pootjes solderen? Ja, het ziet er niet als nieuw uit, maar technisch zie ik weinig bewaren.

 

Daarmee is de reparatie snel, eenvoudig, goedkoop en door leken uit te voeren. Daarmee is het wat mij betreft de aanbevolen reparatiewijze.

aangepast door Zuppelan
Link naar reactie
Delen op andere sites

citaat: Ik soldeer banen onder de loep van een moederbord van een laptop

 

Inderdaad zuppelan, niet iedereen is een supersoldeerder zoals Cerveaux, ik herstel zelf mijn eigen auto's, ook de versnellingsbakken inclusief automaten, dus da's waar ik sterk in ben.

Maar zoals je zegt, moederbord niet losschroeven, een klein kind kan het EN je neemt geen risico, en slechter werken omdat de elco aan de pootjes van de vorige gesoldeerd zijn is ook al niet waar.

Dus ieder zijn eigen zin laten doen zou ik zeggen, ik zeg toch ook niet dat iedereen nu zijn eigen auto moet gaan onderhouden en dat nog professioneel moet doen ook?

Wat is het probleem?

geholpen worden is leuk, iemand anders kunnen helpen leuker.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Neen. Op zich valt dat wel mee. Maar meestal soldeert men met een te grove bout. Als je soldeert met een boutje van 10 a 15 wat, valt het echt wel mee. De onderdelen goed schoon en goede tin gebruiken. elektronica-tin. niet te lang branden en dan valt het best mee. 

 

Voor de auto monteur: ik maak deze ook zelf en haal een versnellingsbak, ook rustig uit elkaar. en ja dit kun je niet met elkaar vergelijken. Maar begin eerst eens bij het begin te lezen. Het is mijn mening. En ja IK  Vind het prutswerk.  Nogmaals als u zoiets op deze wijze iets terug zou krijgen van wie dan ook, dan waren de rapen gaar. en als u de versnellingspook er op zijn kop inzet en het werkt, nou dan doet u het er maar mee.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Nou, ik zou dan wel graag weten HOE je die versnellingspook er op zijn kop inzet, dat kan ik niet.

 

Bij die vu+ duo zie je er helemaal niets van als het deksel er weer opstaat, en bye the way een automatische versnellingsbak zoals ik zei is nog iets anders als een handgeschakelde.

 

En nu stop ik er mee, te gek voor woorden!

geholpen worden is leuk, iemand anders kunnen helpen leuker.

Link naar reactie
Delen op andere sites

ik draai hier al 6 maanden met een vu duo met een herstelde elco c807.ook zoals menigen hier schrijven.met een schaar losgeknipt tot tegen de elco en de andere aan elkaar gesoldeerd.zag het eerlijk gezegd niet zitten om geheel dit moederbord eruit te halen.

blijkbaar heeft de box er geen last van,want hij speelt zoals het moet.

ps.zo terugkrijgen,ik heb al defecte herstellingen gehad,wat het soldeerwerk er niet naar uitzag.en zoals anderen zeggen,als er door geklungel baantjes loskomen,dan heb je wel echt prutswerk.

Ontvangst van de astra 3 satelliet met een selfsat h50D via de vu zero 4K.cd multiroom  pakket met mz 102 en een vu uno 4k dvb-c fbc tuner met ci+ tv met een kaartje( telenet ). Gigablue bijgekomen voor sat en kabel.Informatie die ik geef, gaat over de Belgische situatie, tenzij anders vermeld|

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 6 maanden later...

Gisteren ook slachtoffer geworden van de "rode LED". Gelukkig was ik dat al eerder op dit forum het probleem tegengekomen en dus vandaag als een gekko naar de lokale electroboer gegaan om een nieuwe elco te halen maar dan van het 25V type. Direct na thuis komst erin gesoldeerd (via de afgeknipte pootjes manier) en hij draait weer als een zonnetje.

Twee keer rechts, is ook terug

VU+ Duo + Triax 80cm schotel + SG-2100 rotor

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
×
×
  • Nieuwe aanmaken...