Ga naar inhoud

CanalDigitaal / TV-Vlaanderen

Alles over CanalDigitaal en TV-Vlaanderen

6.282 onderwerpen in dit forum

• Sat4all vriend

extra smartcard; hoe pakket upgraden? 1 2

• Sat4all vriend
    • 26 reacties
    • 14,4k weergaven
      • Sat4all vriend
    • 62 reacties
    • 34k weergaven
    • 7 reacties
    • 7,6k weergaven
    • Sat4all vriend

Nieuwe geforceerde zenderlijsten

• Sat4all vriend
    • 5 reacties
    • 8,1k weergaven
    • 2 reacties
    • 18k weergaven
    • 120 reacties
    • 66,2k weergaven
    • 38 reacties
    • 17,4k weergaven
  1. storing cd & tvv

• 12 reacties
    • 6,6k weergaven
  2. 2xm7 en 1 kaart

• 2 reacties
    • 3,2k weergaven
    • 2 reacties
    • 5,9k weergaven
    • Sat4all vriend

kaart heraktiveren

• Sat4all vriend
    • 4 reacties
    • 5,4k weergaven
    • 4 reacties
    • 6,8k weergaven
      • Sat4all vriend
    • 7 reacties
    • 12,5k weergaven
    • 5 reacties
    • 10k weergaven
    • Sat4all vriend

Receiver M7 Sat801 werkt niet helemaal lekker. 1 2

• Sat4all vriend
    • 26 reacties
    • 343,4k weergaven
    • Sat4all vriend

NL-Radio6 op Astra 23,5° oost

• Sat4all vriend
    • 9 reacties
    • 10,6k weergaven
    • Sat4all vriend

Maar op enkele posten ontvangst ?

• Sat4all vriend
    • 14 reacties
    • 5,6k weergaven
      • Sat4all vriend
    • 22 reacties
    • 16,5k weergaven
    • 54 reacties
    • 45,4k weergaven
    • 0 reacties
    • 3,4k weergaven

• Op zich niet erg, maar in m'n eBOX is dit mijn identiteitskaart! Hoe deblokkeer ik mijn"smartkaart" of identiteitskaart???
    • Als mensen meer aan hun hoofd zouden hebben zouden ze beslist minder tijd hebben om te demonstreren of tegen~demonstreren, hoe je het wilt kun je het krijgen. Scheele Kwatsch zou men hier zeggen en door met belangrijkere zaken.  
    • De afgelopen week waren er weer condities.   @OFDMHeb je nog wat foto's voor ons?     
    • Mooi verhaal. Toch wel even de feiten op een rij dit werd als eerste door het VTI image ondersteund zelfs met een automatische herkenning van de unicable matrix (nog steeds is er ondersteuning van VTI)   Maar deze oplossing die uit "de vraag" volgt gaat enkel als je de DUAL FBC tuners neemt en dan heb je met unicable Standaard EN50607 heb je 16 (dus DUAL) 32 frequenties, met de oudere standaard EN50494 heb je maar 8 (dus DUAL) 16 frequenties. De naam twin is niet van toepassing bij FBC insteektuners als het Vu+ betreft.  
    • Een FBC tuner heeft twee ingangen die je willekeurig kunt toewijzen aan de beschikbare 8 tuners. Je hoeft dus niet twee kabels te gebruiken maar het kan wel.    Om het maximale uit een FBC tuner te halen, kun je overschakelen naar unicable LNBs. Deze LNBs kunnen tot 32 verschillende transponders over de kabel sturen, die in theorie dus 4 FBC tuners kunnen verzadigen ( 8 x 4 ). (Of 32 losse ontvangers...)   Er zijn allerlei ook allerlei leuke Unicable stackers te koop. Bij voorbeeld een Johanssons 9738. Daar kun je bv twee LNBs op aansluiten en daar dan tegelijk naar kijken over een enkele kabel. Je kunt er zelfs een diseqc switch achter koppelen. Dit wordt volledig ondersteund door OpenPLi en OpenATV.   Het kan nog wilder. Je kunt Inverto LNBs herprogrammeren en aan elkaar knopen met simpele t-splitters.   In mijn installatie met een vuuno4kse gebruikt ik een enkele kabel, met twee Invertos en een 9738. De Invertos op 23E en 28E gebruiken 6 tuners, dus 6 onafhankelijke zenders tegelijk kijken en opnemen.   De 9738 heeft een diseqc switch aan elke ingang, en bedient 19E/13E op ingang/UB1 en 19E/16E op ingang/UB2. De 9738 gebruikt dus de overgebleven 2 tuners.   In jouw geval met twee FBC tuners en vier ingangen zou ik de traditionele LNBs vervangen door Unicable LNBs.  Om het eenvoudig te houden geef je dan elke LNB 4 tuners, en kun je 4 zenders tegelijk kijken of opnemen. Maar je kunt ook 8 tuners delen met 2 unicable LNBs en 8 zenders tegelijk kijken of opnemen maar dat is vrij extreem 🙂   Het vergt even wat uitzoek werk, maar een FBC installatie met unicable LNBs is een fantastische combo met heel veel opties over een enkele kabel                                 
  • Nieuwe aanmaken...