Ga naar inhoud


telesat verlaat hotbird (2012) en keert terug naar Hotbird (2017)


de vrije fries

Aanbevolen berichten

Menigeen word dit wel zat, of ze daarmee in eigen vlees gaan snijden is een open vraag, maar hun visie bevat toch wel rare kronkels, ondertussen communiceren ze hierover naar goede gewoonte niet, en er word wel een nieuw beleid belooft.

 

Word dit nog slechter, kan bijna niet.

Gods wegen zijn ondoorgrondelijk, zegt een spreekwoord.

Link naar reactie
Delen op andere sites


Helaas wordt de kwaliteit nog verder naar beneden gedrukt. 

Voor La Une HD & RTL-TVI HD: slechts CBR 4,2 Mb/s !!! 

Voor de rest: CBR aan 1,7 Mb/s

 

Kortom: helaas nog meer een wazige boel.

- VU+ Duo met OpenPli, TVV Basic+ abo --> Basic Light

- Triax 78 met multiblock 13-19,1-23-28,2

- Panasonic TX-P46G10 full HD.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 2 weken later...

Op 6/12 heeft telesat de nieuwe zenderlijst gepubliceerd , al mijn waalse vrienden aan de klaagmuur , of ik effe hun schoteltje kan aanpassen , ben zeker tot eind januari bezig met plaatsen van lnb,s want de meesten kijken nu enkel via astra 1&3

M7 Sat 801-Technomate 5600 ci-usb - Pace dsr8141/22 - Smartwi=rip - 1x disc triax 88 thuis - 1x disc hirsman 64 camping - duo lnb's astra1-3 + nog een hoop antiek

Lokatie's hoevenen & blier (belgië)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Op 6/12 heeft telesat de nieuwe zenderlijst gepubliceerd , al mijn waalse vrienden aan de klaagmuur , of ik effe hun schoteltje kan aanpassen , ben zeker tot eind januari bezig met plaatsen van lnb,s want de meesten kijken nu enkel via astra 1&3

Raar, want vele zenders waaronder de Franse zaten hiervoor reeds op Hotbird. Op Astra 3 zat er voor uw Waalse vrienden geen enkele zender.

Het Telesat pakket zat altijd al op Hotbird/Aastra1 dus deze verandering is voor hen van geen enkel belang. Integendeel ze zijn eindelijk verlost van de probleem frequentie 12722.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik denk dat de grootste groep gedupeerden de tv vlaanderen klanten met het basic + abonnement zijn. Een bekende van mij heeft pas zijn pakket

uitgebreid naar dit pakket, tv vlaanderen heeft hem niet gewaarschuwd dat hij binnenkort de zenders gaat verliezen. Is er al duidenlijk wat er met france 2 gaat gebeuren? blijft die op astra 1 of gaat die ook naar hotbird.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dat kan hier alvast niet via Live TV van TVV, bij de Franse zenders verkrijg je de normale melding "(A006) Deze zender kan niet worden afgespeeld via Live TV".
Eveneens Basic+ pakket.
Kan jij of iemand anders nog even controleren dat deze nu al dan niet via de app beschikbaar zijn?
Via Hotbird idd geen probleem, gaat gewoon open...

 

Update: lukt dus wel via app maar enkel via tabblad 'Beschikbaar', niet via 'Alle zenders'. Blijkbaar een bug in de app...

aangepast door Saterke

Groeten,

Saterke

Link naar reactie
Delen op andere sites

Via mail meld TVV het volgende:

 

Je Live TV zenderaanbod is zojuist uitgebreid! Voortaan kan je overal live kijken naar de 6 Waalse tv-zenders. Vanaf 1 januari zijn de zenders wel exclusief via de app te bekijken, omdat de satellietpositie van deze zenders verhuist naar een andere satelliet.

 

O ja, ik heb geen LIve TV

GIGABLUE UHD QUAD 4K  :D  XTREND ET8500 / ET7500  ;)  VU+ Duo2 / VU+ Solo SE  :)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hopelijk gaat de codering van TVV op deze 6 zenders op Hotbird er niet van af! Het zou enkelen toch nog gelukkig maken.

Streamen via de app geeft een verbruik op je internet...

Wel, eerlijk gezegd, ik begin het na al die jaren trouwe klant gehad te hebben met TVV.

Groeten,

Saterke

Link naar reactie
Delen op andere sites

Nagevraagd en antwoord van TVV gekregen: deze zenders zullen na 1 januari op HB ter beschikking blijven voor TVV-klanten...

Vanavond zullen we met een geruster hart naar La Une - Agathie Christie kijken, en na 1 januari ook zonder de app.

Groeten,

Saterke

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
×
×
  • Nieuwe aanmaken...