Ga naar inhoud


Multytenne onderdelen los te koop ?


Snoopy

Aanbevolen berichten

Net de kop van de Multytenne van een kennis losgemaakt.

 

Deze klotste van het water. Bleek dat een van de schroeven

aan de bovenkant te hard was aangehaald met een barste tot

gevolg. In de schroefgaten kan zich water verzamelen wat

vervolgens door de barst de behuizing binnen kan.

 

Vraagje: zijn deze onderdelen van de Multytenne los te koop

en zo ja waar ???

Link naar reactie
Delen op andere sites


Beste Snoopy

Als het klotste van het water, dan kun je er zeker van zijn dat alle onderdelen in de kop naar de knoppen zijn. Het heeft dan weinig zin om naar al die losse onderdelen te zoeken op internet. Het enigste wat je nog kan doen is een komplete nieuwe kop kopen. Die staan soms op marktplaats. De kop is ook los te bestellen maar dan betaal je bijna net zo veel als voor een nieuwe schotel. Ik zou er in ieder geval geen cent meer in investeren. Met de bandbreedte besparende transpondertechnieken op de Astra 3 is de Multytenne eigenlijk toch al te klein en voor de Astra 2F die begin volgend jaar actief wordt, hangt het sterk van de plaats af waar je zit of die met de multytenne ook goed te ontvangen zal zijn.

Ik zou zeggen, neem een maatje groter, bijv. de Wavefrontier T55, Maximum E85 of de Visiosat Bisat.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 4 weken later...

Alle 4 koppen zijn goed, Diseqc ook. Alleen is het kabeltje wat van de Diseqc naar buiten toe kapot.

Vermoedelijk wat roestwater in gekomen. Is een kort en zeer flexibel kabeltje met aangeknepen

stekkers. Namaken van dikkere kabel kan maar is niet te monteren daar het kabeltje flexibel moet zijn.

 

En TechniSat wil dat niet als los onderdeel leveren. Anders was het in elkaar schoeven,

kitten en klaar. Nu wordt het een dure aangelegenheid.

Link naar reactie
Delen op andere sites

@Snoopy schrijft:

“Alle 4 koppen zijn goed, Diseqc ook. Alleen is het kabeltje wat van de Diseqc naar buiten toe kapot.”

Als de diseqc-switches en de lnb’s met electronica gedurende lange tijd in een zeer vochtige omgeving hebben vertoeft (100% luchtvochtigheid), dan kan ik me niet voorstellen dat die allemaal nog goed werken.

Dat je dat korte flexibele kabeltjes bij Technisat niet kunt kopen, had ik je al wel meteen kunnen vertellen.

Spendeer toch geen geld meer aan een Multytenne. Hij is voor de moeilijke transponders op de Astra 3 al te klein en begin volgend jaar waarschijnlijk ook voor de spotbeam van de Astra 2.

Je kunt beter wat groters aanschaffen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Is dat geschikt voor hoogfrequent ??

 

Zou een oplossing zijn.

 

>>Als de diseqc-switches en de lnb’s met electronica gedurende lange tijd in een zeer vochtige omgeving hebben vertoeft (100% luchtvochtigheid),

dan kan ik me niet voorstellen dat die allemaal nog goed werken

 

Zoals gezegd, alles getest en het werkt prima.

En 75 Euro zo maar weggooien doen niet veel.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb je een privé bericht gestuurd kan je het even zien hoe het er uit ziet

Volgens de wet van Bartjens moet het kunnen

 

En met de vriendelijke groeten Hendrik

 

En Is je Probleem opgelost? Help anderen door te vertellen hoe je dat hebt gedaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 3 jaren later...

Het gaat dus om deze kabeltjes, zie bijlage die in de Multytenne zitten.

heb je ook een foto van de 4 koppen hoever die naar voren moeten zitten, en verder zoek de 4 zwarte plasticklemmen waarmee de koppen vast zitten

 

hoop snel wat te horen

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dan zou dïe van Snoopy misschien naar Ben Klever kunnen?

Die zou er dan misschien een mooie testschotel aan hebben voor allerlei smalle lnb's. ;)

Vu+ Duo2 + PLi 4.0 + Fuba DAA110 + Stab 120
Vu+Solo2 + Fuba DAA 850 + multifeed met 2 twin Alps + 1 quattro Alps + 1 twin MTI + PLi 4.0

Link naar reactie
Delen op andere sites

Alles is welkom ! :)

Ik heb al vele proeven gedaan op een Triax 54  en deze is nog een slagje kleiner.

aangepast door ben klever

TF7700HSCI, HS2100CICD, xTrend et4000
Big Bisat met 9 LNB's, Draaibaar SG3100 met 90 x 98 cm Archsat schotel van 45.0W t/m 57.0E

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
×
×
  • Nieuwe aanmaken...