Ga naar inhoud


TV Vlaanderen misbruikt derde net VRT om dure decoder op te dringen


Bangkok By Night

Aanbevolen berichten


  • Reacties 33
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Nieuwe zenders worden vaak in Mpeg4 opgeschakeld uit kostengronden... dat doet Canaldigital Zweden ook... heb je niet zo een ontvanger dan kijk je gewoon niet... zo belangrijk zijn die zenders meestal niet, en er zijn er nog genoeg die je wel kan zien. Vind je het zelf echter wel zó vreselijk belangrijk, zijn de kosten gerechtvaardigd.

 

Ik gebruik zelf ook altijd mijn apparatuur totdat die het niet meer doet. Het is gewoon zonde om oude spullen werkend weg te gooien, daar weiger ik gewoon aan mee te doen, en bovendien kost het gewoon veel te veel geld om aan dit soort hypes mee te doen.

- VU+ Ultimo 4K met 1x DVB-S2 FBC Twin + 1x DVB-C/T2 Dual tuner met VTI icm 2x een CityCom 2000 CCA850 voor Thor 1W en Astra 19.2Ost
 

 

Missachtet wird, was es umsonst gibt  (Else Pannek)

Link naar reactie
Delen op andere sites

@Sverige

 

Ik heb nog een prima werkende buizenversterker uit 1934. Die is inmiddels 78 jaar oud. Volgens jou beredenering hoef ik dus niet met de tijd mee te gaan want zolang iets nog goed werkt????. Ook het bankstel zit nog prima maar mijn vrouw wil toch een nieuwe.

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

[off topic] Ik blijf inderdaad op mijn bankstel zitten totdat het echt niet goed meer is... Momenteel is mijn bankstel 21 jaar oud, en begint aan zijn einde te komen... wat de buizenversterker betreft, je hebt die waarschijnlijk een hele tijd niet gebruikt, anders was hij waarschijnblijk al kapot geweest ;)

Ook heb ik mijn beeldbuis tv pas verwisseld voor een lcd exemplaar toen hij het niet meer deed... Maar, keuzes kunnen verschillen. Ik geef gewoon niet graag geld uit als het niet echt 'moet'.

- VU+ Ultimo 4K met 1x DVB-S2 FBC Twin + 1x DVB-C/T2 Dual tuner met VTI icm 2x een CityCom 2000 CCA850 voor Thor 1W en Astra 19.2Ost
 

 

Missachtet wird, was es umsonst gibt  (Else Pannek)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Kijk ook eens naar het stroomverbruik. nieuwe apparaten zijn vaak veel zuiniger. Zo pakt mijn max digital 225 rond de 25 a 30 watt als hij in standby staat. En dat moest wel om iets te kunnen opnemen. M'n nieuwe ET-9000 verbruikt minder dan 1 watt in standby. Dat scheelt dus meer dan 50 euro per jaar!

Visiosat Big Bisat (0.8W, 9, 13,19.2,23.5,28.2) 3 x Inverto quad, 2 x Alps quad, 1 x Venton rocket 2 x Disecq 1/8 1 x Diseqc 1/10

VU+ Ultimo 4k DVB-S FBC/DVB-C FBC,WD AV GP WD20EURS, 2TB @ Panasonic tx-50exw784 + Logitech Harmony 665
Qviart Lunix 4K @ Panasonic TX-L42E5 + Logitech Harmony 700

Ziggo start CI+

Link naar reactie
Delen op andere sites

Cheapwatcher , je slaat de nagel op de kop , het stroomverbruik alleen al is de overstap soms waard , ik ben ondertussen ook overgestapt op HD en eerlijk gezegd het bevalt mij bijzonder goed , ps de decoder heeft mij maar een kleine € 60. gekost mist de verlenging van mijn contract met 2 jaar ,

M7 Sat 801-Technomate 5600 ci-usb - Pace dsr8141/22 - Smartwi=rip - 1x disc triax 88 thuis - 1x disc hirsman 64 camping - duo lnb's astra1-3 + nog een hoop antiek

Lokatie's hoevenen & blier (belgië)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Daarom is het ook verstandig om hierop te letten bij de aanschaf van producten. En meestal zijn de laatste modellen zuiniger dan een aanbieding van een apparaat wat al een jaar op de markt is.

Visiosat Big Bisat (0.8W, 9, 13,19.2,23.5,28.2) 3 x Inverto quad, 2 x Alps quad, 1 x Venton rocket 2 x Disecq 1/8 1 x Diseqc 1/10

VU+ Ultimo 4k DVB-S FBC/DVB-C FBC,WD AV GP WD20EURS, 2TB @ Panasonic tx-50exw784 + Logitech Harmony 665
Qviart Lunix 4K @ Panasonic TX-L42E5 + Logitech Harmony 700

Ziggo start CI+

Link naar reactie
Delen op andere sites

Testaankoop vergeet nog iets. Je MOET de activatie van Ketnet op z'n nieuwe frequentie aanvragen bij TVV waardoor ze meteen ook weten dat je een HD-ontvanger hebt en op deze manier kunnen ze eenvoudig uitfilteren wie een HD-ontvanger heeft en wie niet. Dan kunnen ze ook weten of je die bij hun gekocht hebt of niet. Een smerig trucje naar mijn mening.

 

Tussen haakjes:

 

Hier lukte het wel zonder "nieuwe" activatie.

Groeten van dvbs,        

 

             UFS9101W met TitanNit + DM7020HDv1 met OpenATV 6.3 + DM920 UHD met Merlin OE2.5 + Gemini 4

Link naar reactie
Delen op andere sites

Recyclen heet het Toverwoord,dus her gebruik van grondstoffen.

En weg gooien doen we liever niet, nou dan kun je de oude spullen ook bij een kringloop winkel afgeven.

aangepast door columbo
Link naar reactie
Delen op andere sites

Tof dat iedereen het erover eens is dat iemand een nieuw toestel moet kopen omwille van het verbruik. Spijtig genoeg is dit helemaal niet de essentie van deze topic. Het gaat erover dat TVV iedereen verplicht een nieuwe HD ontvanger te kopen wanneer zij dat willen. Ik heb een living met HD ontvanger en een kinderkamer met een gewone. Mijn kinderen kunnen niet meer naar ketnet kijken. Dit is de vaststelling, thans betaal ik nog steeds evenveel aan TVV.

Naast de vaststelling, wie doet er wat aan???

aangepast door kritzsz
Link naar reactie
Delen op andere sites

Als niemand er wat aan doet, zal er ook niets veranderen. Als iedere abonnee gewoon abonnee blijft denken ze dat ze 'alles' kunnen maken... het enige wat je kan doen is die handel opzeggen. Het klinkt waarschijnlijk drastisch in de oren van veel mensen, maar het is echt het enige wat helpt. Verandert er niets met de handelswijze van het bedrijf, dan is het zo... als erg veel mensen om die reden hun abo beeinigen, zullen ze er heus wel wat aan veranderen.

Momenteel denken kabelbedrijven dat ze het middelpunt van het universum zijn... ook in NL, waar je blijkbaar geen internetabo bij een kabelaar kan nemen zonder het volledige tv pakket te abonneren.... nou, niet dan voor mij... maar omdat veel te weinig mensen stappen ondernemen, blijft alles bij het oude. Jammer, toch?

aangepast door Sverige

- VU+ Ultimo 4K met 1x DVB-S2 FBC Twin + 1x DVB-C/T2 Dual tuner met VTI icm 2x een CityCom 2000 CCA850 voor Thor 1W en Astra 19.2Ost
 

 

Missachtet wird, was es umsonst gibt  (Else Pannek)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Tja, ik zit met hetzelfde probleem.

Meerdere ontvangers en meerdere schotels met een motor.

 

Dit is zo gegroeid met de tijd, en nu zal ik moeten de keuze maken.

Of ik vernieuw de ontvangers door hd ontvangers die een motor kunnen aansturen, of ik ga over op een andere provider.

Voor heel weinig geld kan ik me een paar belgacom decoders aanschaffen. De internet aansluiting heb ik al, evenals de bbox2.

 

Had onlangs nog een extra kaart aangekocht via kapaza voor TVV, maar zelfs deze geraakt niet geaktiveerd na een week.

Bellen naar TVV heeft weinig zin, na een twintigtal minuten kreeg ik een dame aan de lijn, die me zei dat ze alleen de kaart kon op mijn naam zetten met een pas copie van de verkoper, en deze van mij.

Verleden week alle papieren verstuurd, kaart werkt nog steeds niet.

 

Weten ze dan niet dat iedereen met de hulp van adobe, zomaar een copie kan genereren van een pas ????

Daar zit niets van beveiliging op een copie.

 

Beseffen ze daar bij TVV niet dat ze ons maar blijven op kosten jagen.

Indertijd heb ik overgestapt van telenet analoog naar TVV, en heb veel kosten gemaakt.

Schotels, decoders, smartwi Wireless. Maar nu is er anti share, dus de boel loopt geregeld vast.

Dus extra card gekocht, die maar niet aktief wordt.

Nu moet ik blijkbaar nieuwe decoders kopen voor mpeg4.

In april heb ik een faktuur gekregen voor een extra jaar.

Tot op heden niet betaald, want in juni is mijn contrakt ten einde.

 

TVV het is nu aan jullie.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
×
×
  • Nieuwe aanmaken...