Ga naar inhoud


Valt de nieuwe spotbeam van de nieuwe Astra 2F dan toch nog mee?


Sprietje

Aanbevolen berichten

Toch een probleem met de sat boxen Snr:77% zegt niets

hoeveel % van wat

ik heb 99% signaal (op de nieuwe 2f en ook op de oude satelliet) ik kan ook geen db zien op de vu duo....wel kan ik je zeggen dat ik met 99% signaal geen uitval heb ook niet met een regenbui of het moet een stortbui zijn en onweer natuurlijk dat is ook een boosdoener en hoe meer signaal hoe beter lijkt mij want het is nog altijd zo als je 30% (met hd zenders 40% a 50%) of minder signaal hebt dat je dan niet eens beeld hebt dus het zegt zeker iets het zegt namelijk dat je je geen zorgen hoeft te maken en daar draait het om, hier in nederland is het wel duidelijk dat ook de 2f goed te ontvangen is met een normale schotel van een 60cm ,met een multytenne word het misschien lastiger,in het westen zullen de waardes misschien iets stijgen in het oosten iets afnemen.

ps:je hebt gelijk als je zegt van dat een signaal in % niet heel veel zegt maar is het heel belangrijk om te weten wat je precies verloren bent in db ik denk het niet omdat het signaal in Nederland nog meer dan voldoende is voor het overgrote deel van ons,ik woon trouwens in de buurt van Eindhoven en maak gebruik van een E85 waarop ik de 19.2 in het midden heb zitten dus de 28.2 staat niet eens in het midden.

aangepast door stevie-v

VU solo 4k ,twin satelliet tuner en 1 kabel tuner en VU solo se v2 ,dual kabel tuner...E85 Maximum multi focus schotel en een Triax 88cm schotel met een 2 way Triax lnb rail....5.0w 0.8w 4.8e 9.0e 13e 19.2e 23.5e 28.2e....VTI 14.0.5 - 6 Inverto black ultra twin lnb's en 2 Alps twin lnb's, Nvidia shield tv.

Link naar reactie
Delen op andere sites


11053

Ik kwam op het web nog een andere test freq tegen: 11053 H 23000 8/9 ook HD, dus zal wel DVB-S2 8PSK wezen

 

SR is niet 23000, maar 22000 en de FEC is 5/6. Verder is het gewoon in QPSK en DVB-S. De zenders:

2 lokale ITV 1 zenders (SD)

3 lokale ITV 1 +1 zenders (SD)

ITV 1 HD London (HD)

 

Ik heb nog geen meldingen gelezen van een switch naar de 2F voor deze transponder en hier is ook geen verschil van sterkte. Deze is nog op de 1N en ook nog in Spanje te ontvangen.

aangepast door C0re

VU+ Solo SE

TechniSat Multytenne 28E/23E/19E/13E

Link naar reactie
Delen op andere sites

ik met 99% signaal geen uitval heb ook niet met een regenbui of het moet een stortbui zijn en onweer natuurlijk dat is ook een

 

Inderdaad meetresultaten van in woon in xxxx met een xxxcm schotel en kan

de nieuwe sat goed zonder blokken ontvangen is duidelijk

bij de meetwaarde die de boxen aangeven kan je niets.

Maar wat ik wel al merk dat de vootprint niet zoveel veranderd is ,ja ok in zuid duitsland

lukt het niet meer maar dat gebied vooral oostenrijk kon alleen kijken in de avond

Link naar reactie
Delen op andere sites

Er is wel degelijk wat veranderd in de ontvangst. In Duitsland en Oost-Europa diverse meldingen van geen signaal, dat er met de 1N of 2D wel was.

dat is toch al 24 uur duidelijk ik heb het dan ook alleen over Nederland

VU solo 4k ,twin satelliet tuner en 1 kabel tuner en VU solo se v2 ,dual kabel tuner...E85 Maximum multi focus schotel en een Triax 88cm schotel met een 2 way Triax lnb rail....5.0w 0.8w 4.8e 9.0e 13e 19.2e 23.5e 28.2e....VTI 14.0.5 - 6 Inverto black ultra twin lnb's en 2 Alps twin lnb's, Nvidia shield tv.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Er is wel degelijk wat veranderd in de ontvangst. In Duitsland en Oost-Europa diverse meldingen van geen signaal, dat er met de 1N of 2D wel was.

Had ook gelezen van diverse meldingen uit polen, Duitsland en Denemarken dat signaal weg is of slecht signaal. Waarschijnlijk hebben we in Nederland nog geluk maar zal rest van Europa toch pech hebben.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Interessante visie:

 

There have been many rumours doing their rounds on the Internet, that overseas viewers will lose all their channels once these changes are complete. For viewers in some areas of Europe, this may be true, this depends on which spotbeam Sky deciide to use for their channels. There is no reason for Sky to opt for the UK spotbeam, their channels are encrypted and there are no copyrigh issues. There are many expats who have legal subscriptions registered to a UK address, there are many British or Irish pubs and bars that have Sky Sports, these are all income for Sky.

It seems unlikely that Sky would want to lose this income, at this time there are no answers and no guarentees of future reception.

 

http://www.astra2.org/astra2.html

Link naar reactie
Delen op andere sites

Interessante visie:

 

 

 

http://www.astra2.org/astra2.html

dit gaat toch over de 2G die in 2014 toch pas de lucht in gaat,er gaan toch bijna geen sky zenders over op de 2F aangepast door stevie-v

VU solo 4k ,twin satelliet tuner en 1 kabel tuner en VU solo se v2 ,dual kabel tuner...E85 Maximum multi focus schotel en een Triax 88cm schotel met een 2 way Triax lnb rail....5.0w 0.8w 4.8e 9.0e 13e 19.2e 23.5e 28.2e....VTI 14.0.5 - 6 Inverto black ultra twin lnb's en 2 Alps twin lnb's, Nvidia shield tv.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Als ik het zo lees kruipen we echt door het oog van naald hier in Holland.

90cm in Duitsland en geen signaal heb ik mazzel met me 45cm schoteltje...

 

Denk hier in Twente en in de rest van Nederland valt het ook mee gelukkig.

Astra 1 zit bij mij op  31,5°E,  28.2°E, 19.2°E
Astra 2 zit bij mij op 19.2°E, 28.2°E
Astra 3 zit bij mij op 23.3°E,23.5°E

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Het signaal in Vlaanderen en westen/zuidwesten van Nederland lijkt op het eerste gezicht zelfs verbeterd te zijn. In het midden en noordoosten van Nederland is iets verslechterd. De footprint loopt naar het oosten en noordoosten veel scherper dan voorheen. In Duitsland komen al meldingen van 'geen signaal'...

 

Inderdaad, in Aalst (halverwege tussen Gent en Brussel) haal ik volgende cijfers met een Big Bisat:

10847V: 15,2dB

11023H: 15,7dB

 

Met de draaibare wok van 1,2m merk ik wel op dat de signalen van beide sats niet pieken op dezelfde positie, Astra 2F staat een fractie meer naar het oosten.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
×
×
  • Nieuwe aanmaken...