Ga naar inhoud


Valt de nieuwe spotbeam van de nieuwe Astra 2F dan toch nog mee?


Sprietje

Aanbevolen berichten


Beste butheway

 

Het gaat om je uitspraak dat BBC HD en BBC News in de nacht van vrijdag op zaterdag geswitchts zijn dus in het weekeinde en dat er dan geen installateur te vinden is als je problemen hebt.

 

sorry ;)

David Bytheway

 

2x Humax iCord

Multytenne-4-twin

Multytenne-3-twin

Samsung LE40A686

Link naar reactie
Delen op andere sites

De veranderingen die ze graag door wilden voeren hebben de afgelopen tijd al plaats gevonden. Als het goed is kan alles één op één zo overgezet worden van de Astra 1N naar de Astra 2F zonder dat iemand er iets van merkt behalve dan dat je signaal in sterkte veranderd of dat je helemaal niets meer ontvangt.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Die klopt volgens mij voor geen meter, want dat zou betekenen dat in Nederland minimaal 60cm nodig is en zoals je al hebt gemerkt is de 2F in geheel Nederland op de Multytenne te ontvangen. Verder lees ik daar in de reacties dat de 1 meter lijn juist te ver staat, want meldingen uit Barcelona dat het met een 1 meter schotel niet te ontvangen is. Het kerngebied is dus groter, maar de lijnen aan de randen lopen juist strakker.

VU+ Solo SE

TechniSat Multytenne 28E/23E/19E/13E

Link naar reactie
Delen op andere sites

Als ik zo op het Duitse forum meelees is de afval aan de randen stijler dan met de oude.

Als de situatie zo blijft kan er in Nederland moeiteloos met de Multytenne ontvangen worden.

Op mijn BiSatellite meet ik nu 13,9 voor de 2F en 14,4 voor de oude. Een half dB'tje verschil.

Dat was 2 dagen geleden nog 2 dB.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik had gisteren gedurende de regen nog prima beeld en ruim signaal van de BBC One HD tests (en dat voor een 8PSK transponder). Maar ik woon in het midden van het land. In het noordoosten van het land, geen idee?

 

Het signaal is hier in vergelijking met vrijdag nu zelfs 10% gestegen :)

aangepast door C0re

VU+ Solo SE

TechniSat Multytenne 28E/23E/19E/13E

Link naar reactie
Delen op andere sites

De Multytenne is primair geschikt voor 7 graden oost, maar vervolgens komt wel de vraag hoe sterk 2F in NO-Nederland nog binnenkomt, inderdaad.

De komende week zullen we wel meer details te weten komen over de dekking van 2F.

 

In Duitsland wordt rond Hamburg al behoorlijk gepiept over weinig tot geen signaal op 8901..

Vu+ Duo2 + PLi 4.0 + Fuba DAA110 + Stab 120
Vu+Solo2 + Fuba DAA 850 + multifeed met 2 twin Alps + 1 quattro Alps + 1 twin MTI + PLi 4.0

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hier in oost-Groningen, omgeving Scheemda, nog prima ontvangst op de Rebox 9000. Signaalsterkte is echter wel met 10% teruggelopen, dit alles met de Multytenne. Gisteravond tijdens de regen wel uitval van Planeta HD, die ik altijd uitstekend ontvang, ook over het algemeen met slechtere weersomstandigheden. De BBC One HD tests gaven geen uitval, op dit moment zijn ze ook goed te ontvangen.(Regen en storm)

aangepast door Satwuppie
Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
×
×
  • Nieuwe aanmaken...