Ga naar inhoud


Sensationele Innovatie: Nederlandse radiozenders naar HD Audio opgewaardeerd !!


Drs. IJzerbout

Aanbevolen berichten

een goede audio is natuurlijk wel interessant...!

- hoe het met de audio compressie zit (kun je nalezen op wikipedia)

- en waar de audio bron vandaan komt (wat is de bron, een CD?)

- en of die dus losless aangereikt wordt is voor de muziek liefhebber van belang

 

zoals dat ook destijds bij de analoge Tapedeck opnames steeds meer gereduceerd werd dus of je met 7,x inch/sec of 3,x inch/sec en twee sporen of 4 sporen opnam en nadien op compact cassette bepaald veel

ware het niet dat tape kwaliteit en ruis onderdrukking (dolby S) de CD kwaliteit "benaderde" als je de monitor stand gebruikte om het verschil te horen

 

Maar hier in dit verband -> DIGITALE audio is dus die compressie en die bandbreedte van belang.

Wat Juke er mee te maken heeft is - zoals je reeds schreef - reclame en dus een onwaarheid.

 

p.s. er worden ook weer nieuwe opnames voor spoelenrecorders / tapedecks uitgebracht met 15 inch/sec voor de ultimatieve highend freak die van studio  "master recordings" gekopieerd worden

aangepast door Tonskidutch
samengevoegd + inch/sec

Pleasant Street

Tim Buckley

 

Link naar reactie
Delen op andere sites


Leuk voor de mensen die met een beperkte databundel regelmatig Juke gebruiken. Het is inderdaad een marketingstruc. Want door het gebruik van de overdreven settings in Orbans en andere processoren blijft er weinig over van High Definition.

Receiver: VU+ Solo 4K

Schotel: Digiality 85cm multifocus, 4x Triax PLL LNB, 4x Digiality DiSEqC 1.0 High-Iso (Astra1-2-3, Hotbird)

Link naar reactie
Delen op andere sites

..HD audio, is dat het formaat waarbij de dynamiek helemaal tot 0 gereduceerd is?

Bij de lage tonen wordt het hoog weggefilterd en visa versa? :D:D

"Een leven dat niet kritisch naar zichzelf kijkt, is het niet waard om geleefd te worden."

Link naar reactie
Delen op andere sites

Op ‎19‎-‎1‎-‎2020 om 11:50, davidv zei:

Voor mij niet interessant.

Kwaliteitsloze herriemuziek en gecompimeerde DJ-gelul komt er bij mij niet in.

Vwala !!!!

Ik doe zelfs niet mee aan DAB+ , ik ben een YouTube-luisteraar , en kies zelf wat & wanneer !!

Ik moet wel toegeven , ik hou van het analoge AM-geluid , wegens digitaal TE fijn !!

Op ‎19‎-‎1‎-‎2020 om 11:50, davidv zei:

Voor mij niet interessant.

Kwaliteitsloze herriemuziek en gecompimeerde DJ-gelul komt er bij mij niet in.

Vwala !!!!

Ik doe zelfs niet mee aan DAB+ , ik ben een YouTube-luisteraar , en kies zelf wat & wanneer !!

Ik moet wel toegeven , ik hou van het analoge AM-geluid , wegens digitaal TE fijn !!

C o o kie M o nster

C U L'8'R WEIRDOGAToRS

 

I was born once , as an invasion of the bodysnatchers ,

but the doctor did get a brain-attack !! my name:

 

breedbandwurger 1967

 

casa CM: FTA DVB-S & FTA DVB-S2

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik luister zelfs geen radio meer in de auto, enkel als ik geparkeerd sta. Te druk verkeer met duizenden bordjes , camera's, zebra-, fietspaden met voorrang. L& R rijdende fietsers op een enkelrichtings-fietspad, overig elektrisch gedoe en speed pedelecs.

Ik luister naar occas CD's, die kwaliteit en perfectie doet me terug houden van muziek.

1*187;2*110;3*70 schotels-11*twin lnb;2*quad lnb;Sab Sky 4900

Link naar reactie
Delen op andere sites

UHD K8 Geluidskwaliteit:

WP_20200114_01_40_55_Pro.jpg

Ik wacht nu nog op 256K HD audio :P ;) 

aangepast door cookie monster

C o o kie M o nster

C U L'8'R WEIRDOGAToRS

 

I was born once , as an invasion of the bodysnatchers ,

but the doctor did get a brain-attack !! my name:

 

breedbandwurger 1967

 

casa CM: FTA DVB-S & FTA DVB-S2

Link naar reactie
Delen op andere sites

1 uur geleden, cookie monster zei:

UHD K8 Geluidskwaliteit:

 

Ik wacht nu nog op 256K HD audio :P ;) 

 

Was dat niet de sampling frequentie van de fameuze Super Audio CD. Waar is die gebleven?

Laten we niet vergeten dat geluid in oorsprong analoog is en mits lineair overgezet ook het best klinkt in het analoge domein.

De SACD benaderde dat nog het best.

Link naar reactie
Delen op andere sites

5 uren geleden, Old Satterhand zei:

 

Was dat niet de sampling frequentie van de fameuze Super Audio CD. Waar is die gebleven?

Laten we niet vergeten dat geluid in oorsprong analoog is en mits lineair overgezet ook het best klinkt in het analoge domein.

De SACD benaderde dat nog het best.

Ik ben geen technieker , maar speel zelf wel muziek :) Dus wat geluid betreft , eerlijk gezegd ,

het analoge AM-geluid , mits goede ontvangst , klinkt in mijn oren wel aangenamer  :)

Ik hoor ook liever vinyl platen t.o.v. CD's !!

C o o kie M o nster

C U L'8'R WEIRDOGAToRS

 

I was born once , as an invasion of the bodysnatchers ,

but the doctor did get a brain-attack !! my name:

 

breedbandwurger 1967

 

casa CM: FTA DVB-S & FTA DVB-S2

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

occas? misschien belgies voor occaasies ofwel 2e hands?

  • Like 2

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

14 uren geleden, cookie monster zei:

het analoge AM-geluid , mits goede ontvangst , klinkt in mijn oren wel aangenamer 

 

Als je dat mooi vindt dan hoef je niet naar AM zenders te luisteren.

Je neemt gewoon je FM ontvanger en draait dan de hoge tonen regelaar helemaal dicht. Komt op hetzelfde neer.

"On ne voit bien qu'avec le coeur. L'essentiel est invisible pour les yeux."

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
×
×
  • Nieuwe aanmaken...