Ga naar inhoud


TV-Vlaanderen: naast DVB-S nu ook DVB-T2


Zilverhippie

Aanbevolen berichten


De vraag zal zijn of het de zoveelste mogelijkheid zal zijn om programma's in SD te bekijken...

 

Een 10-tal zenders. Weten we al iets van de resolutie en de bandbreedte waarmee ze zullen worden uitgezonden?

 

Op dit moment loopt TV Vlaanderen daar echt wel achter.

En past men zich ook niet aan aan de veranderingen op uitzend-gebied. Zo wil ik 's avonds Canvas wel in HD kunnen bekijken, maar het grootste deel van de dag worden daar tekstberichten uitgezonden in HD. En dat terwijl er Vlaamse zenders zijn die wel uitzenden en die worden doorgegeven in een SD kwaliteit.

 

Vraag is ook of de gratis VRT-zenders mee in het pakket worden opgenomen of dat je die moet ontvangen via de huidige zenders.

In onze regio Waasland-Noord hadden we in de tijd van Teletenne (?) een heel sterk signaal binnen voor de betaalzenders, maar is het bijna onmogelijk om zonder buitenantenne VRT te ontvangen...

Link naar reactie
Delen op andere sites

als we even mogen speculeren, dan zijn er 2 muxen beschikbaar om die 10 zenders uit te zenden.

de franse HD zenders zijn in DVB-T H.264 met 5 zenders mux en de duitse HD zenders in DVB-T2 H.265 met 5 tot 7.

het zou dus een flauw excuus zijn van TVV om in SD te werken.

trouwens ik acht het goed mogelijk dat de VRT kanalen meegeteld zijn die 10, ze hebben bij TVV de gewoonte om creatief te tellen met gratis zenders.

 

persoonlijk hoop ik dat het een succes word, maar dat kan allen als de prijs meevalt. ik word direct klant als ik het als 2de kaart kan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Op de  webshop met  vind je al setjes (met antenne inbegrepen) voor rond de dertig euro.

 

Zélf heb ik een jaar of wat geleden zo'n ontvangertje in een Franse  gekocht, koste ook iets van 25 euro.

 

Ik vind het alvast een positieve evolutie, zou er zelfs mijn regulier TVV-abonnement voor inruilen.

 

In combinatie met het gigantisch aanbod aan vrije sat-zenders is dit een ideale oplossing, op voorwaarde dat het beeld natuurlijk voldoende kwalitatief is.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Men zal gewoon in SD uitzenden.:cry:

Als men in HD gaat uitzenden zou er toch duidelijk DVB-T2 HD staan op hun site en nu staat er gewoon DVB-T2.

Wat heb je aan SD uitzendingen, we zijn bijna 2018 en bijna iedereen heeft een Full HD of een Ultra HD tv staan.

In Duitsland weten ze wat kwaliteit is daar zendt men uit in DVB-T2 H.265 Full HD.

 

aangepast door patje7of9
Link naar reactie
Delen op andere sites

Op de webpagina zoals ze nu is wordt een duidelijk onderscheid gemaakt tussen het nog te lanceren pakket en de zenders die gratis via de Vlaamse ether verspreid worden (die van de VRT dus). Omwille van dit onderscheid is mijn gokje dat er niet een apart betalend signaal voor de VRT-zenders voorzien wordt. Zou dus inderdaad wel eens een SD-verhaal kunnen zijn. Beetje vreemd, maar goed.

 

Verder zie ik hier verschillende mensen de optie opperen om naar dit pakket te kijken met een USB-stick in een E2-ontvanger. Misschien is de situatie inmiddels veranderd (ik volg het niet van dag tot dag of zo) maar toen ik twee jaar geleden bekeek wat de mogelijkheden waren om het CI+-kabelsignaal alhier met zo'n ontvanger te bekijken heb ik gemerkt (en naderhand her en der gelezen) dat dat alleen kon met een interne tuner. Maar misschien liggen de kaarten anno 2017 weer anders...

aangepast door Koen B

VU+ Duo2 + Wave Frontier T90 + Draaibaar 45 oost tot 15 west + hele zooi achterhaalde ontvangers 🙂

Link naar reactie
Delen op andere sites

18 uur geleden zei patje7of9:

DVB-T2 H.265 Full HD

Koen B,

dat is voor uw toestel natuurlijk wel de belangrijkste voorwaarde

daar voldoen enkel de nieuwste modellen aan {waarvan op internet merk en toestel gegevens te vinden zijn}

Citaat

Denn anders als in den Nachbarländern wird für DVB-T2 HD hierzulande nicht MPEG-4 AVC (H.264) als Videostandard eingesetzt, sondern dessen Nachfolger High Efficiency Video Coding (HEVC, H.265). Ein DVB-T2-fähiges Empfangsteil alleine reicht somit nicht aus.

 

Momenteel is dus enkel bekend dat H.264 gebruikt wordt.

Meer informatie zou wenselijk zijn om een geplande overstap te kunnen beargumenteren.

Als iemand zo iets over mij zegt sla ik hem op z'n bek

😁

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

ik denk dat VRT gewoon op zijn eigen frequentie zal te zien blijven in SD en niet door TVV zal worden uitgezonden.

verder denk ik dat norkring zijn apparatuur zal gebruiken dit geïnstalleerd is voor Teletenne destijds. ik gok dus op een DVB-T2 H.264 , omdat H.265 nog niet gebruikt werd of zelfs nog niet bestond toen.

 

persoonlijk heb ik een probleem met al die marketing termen die alles op één hoop gooien. het encodering algoritme heeft niets te maken met de resolutie en beiden staan los van de uitzendnorm.

Link naar reactie
Delen op andere sites

En welke codering?

het is een fout, dat ze hun dvb-s module ook niet bruikklaar gemaakt hebben voot dvb-t2. Men kan toch 2 providers insteken, en antene tv als 2de hebben aangeboden. Thuis dvb-s, op de camping dvb-t2.

een gemis vind ik.

Ontvangst van de astra 3 satelliet met een selfsat h50D via de vu zero 4K.cd multiroom  pakket met mz 102 en een vu uno 4k dvb-c fbc tuner met ci+ tv met een kaartje( telenet ). Gigablue bijgekomen voor sat en kabel.Informatie die ik geef, gaat over de Belgische situatie, tenzij anders vermeld|

Link naar reactie
Delen op andere sites

52 minuten geleden zei sattv4iedereen:

En welke codering?

het is een fout, dat ze hun dvb-s module ook niet bruikklaar gemaakt hebben voot dvb-t2. Men kan toch 2 providers insteken, en antene tv als 2de hebben aangeboden. Thuis dvb-s, op de camping dvb-t2.

een gemis vind ik.

welke zou dit kunnen zijn denk je ??? Viaccess dat ze nu al gebruiken op Sat wegens de goed beveiligde CI module ;)

Dreambox DM920: 2x Triple tuner (2x DVB-S2X multistream + DVB-C/T2) - T90 met 8 lnb's.

Tiny audio M7+, konig ANT-UV11L-KN en versterker konig ANT amp kit-10,

Konig FTA20

Link naar reactie
Delen op andere sites

Eerste gecodeerde testen zijn gestart op kanaal 43 met een zeer goed signaal in DVB-T2

Locatie,  Menen.

1113184849Satfeeds-DX.jpg

1113184859Satfeeds-DX.jpg

1113185047Satfeeds-DX.jpg

aangepast door Satfeeds-DX
Edision Piccollo Benelux Edition
Cahors Big Bisat :13°E, 19,2°E, 23,5°E, 36°E, 39°E, 46°E, 52,5°E            Triax 88 cm: 7°E, 2°E

Triax 64 cm: 42°E   Triax 78 cm:  4°W  Maximum E-85:  28,2°E, 21,5°E, 16°E, 10°E, 5°E, 1°W, 5°W                                                                                                                                        Maximum E-85: 14°W, 22°W, 30°W       

Visiosat 90 cm: basis 7°W die draaibaar is van 70,5°E tot 45°W                            DVBT-TNT     DAB+

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
×
×
  • Nieuwe aanmaken...