Ga naar inhoud


baterrijen vervangen door een adapter


NL1PDV

Aanbevolen berichten

Goedemorgen,

 

Ik heb een deurbel die op batterijen werkt , nu de batterijen zijn zomaar leeg.

Nu ligt in de bedoeling hier ipv batterijen een 3 volts adapter op te zetten.

Ik zal dan moeten solderen maar dit is het probleem niet ,

Wat de vraag van mij is moet dit een gestabiliseerde adapter zijn ???

 

Groet en bedankt voor recatie

M.vr.gr Peter - de NL1PDV
VU+ Solo 2 - PLI 4.0 - Oscam
uit de Friesche Havenstad Harns
Triax 80 cm 19.2 - 23.5

Link naar reactie
Delen op andere sites


Ligt er wel aan wat voor soort deurbel als het is.

Een gewone bel met een spoel zal er niet zo moeilijk over doen, maar een één of ander digitaal tingegeldoosje wordt een ander verhaal.

 

Ron.

It is my allegearre like folle as de ko skiet as de bolle...

ET9000, WaveFrontier 90, LT8700, Kathrein 120 cm Prime Focus draaibaar en nog wat speeltjes..

Link naar reactie
Delen op andere sites

Een 3 volt AC-DC adapter zal moeilijk fabrieksklaar te vinden zijn.

Zoiets is echter eenvoudig zelf in elkaar te knutselen als je handig met de soldeerpook bent.

Je hebt een kleine trafo nodig van 230-7 volt, brugcel, 2 elko´s, een 7905 regelaar, 3 diode´s of een 2,1 volt zenerdiode en klaar is Kees.

Als je wilt, teken ik een schemaatje en je kunt het in elkaar solderen. :sick:

Alles bij elkaar schat ik de kosten op niet meer dan 10 €uro.

"On ne voit bien qu'avec le coeur. L'essentiel est invisible pour les yeux."

Link naar reactie
Delen op andere sites

Zit er in de deurbel aan de zijkant niet al een gaatje waar je een plug van de voedingsstekker in kunt steken. Bovendien lijkt me 3 volt wel erg weinig. Als er een aansluiting zit voor een stekkervoeding, dan staat er meestal bij tussen welk voltage dit moet zijn. Ook belangrijk is dat je goed oplet of de min op de buitenmantel zit of op de centrale pen. Beide is namelijk mogelijk. Bovendien moet je weten hoeveel ampère (of Watt) de voeding moet zijn. Als er op de voedingsstekker een gelijkteken op staat, is dat OK.

Maar je bedoeld toch geen draadloze deurbel?

Link naar reactie
Delen op andere sites

van allerlei info komt er op me af.

Het is een draadloze bel , in de bel zelf zitten 2 penlite's van 1,5 V p.st.

Dus daarom een adapter van 3 Volt.

Er zit geen aansluiting op voor een adapter dus dat word ff knutselen.

Ik wil gewoon van 220V naar 3 Volt.

M.vr.gr Peter - de NL1PDV
VU+ Solo 2 - PLI 4.0 - Oscam
uit de Friesche Havenstad Harns
Triax 80 cm 19.2 - 23.5

Link naar reactie
Delen op andere sites

Nieuwe batterij 1.65V? Ik heb nunet er hier even een paar gemeten en kom toch echt steeds op 1.50 V uit met de Duracell Procell batterijen die ik hier heb...

Die telefoon adapters leveren de nominale spanning als ze boven een minimale belasting komen. De open spanning kan (veel) hoger liggen. (Een 5V USB adapter zonder belasting meet ik tussen de 5.5 en 6.5V!) Als de belasting dus te laag is dan zal de klemspanning dus (veel) hoger liggen en de deurbel een eenmalige rookgenerator worden.

Ik zou zelf een 3.3V regulator kopen en een Schottky diode in serie met de uitgang zetten.. Dan zit je prima in de buurt. (Regulator kan een LD1117 3V3 zijn bijvoorbeeld) De Schottky diode kan een BAT41 ofzo wezen...

“Success is not final, failure is not fatal: it is the courage to continue that counts.” ~ Winston Churchill

Link naar reactie
Delen op andere sites

Inderdaad, die Nokia netvoeding geeft onbelast 8 volt af. Dat is dus geen goed idee. Daar blaas je die draadloze deurbel inderdaad mee op.

Maar dat een nieuwe verse batterij die nog zeker 8 jaar van zijn gebruiksdatum is meer dan 1,5 volt afgeeft is heel normaal. Als hij zowat leeg is, is dat meestal 1,2 volt. Anderhalf volt geeft de batterij als die even in gebruik is. Een pas opgeladen accu van 12 volt geeft toch ook 13,5 volt.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Het zullen vast hele kleine batterijen zijn die in die draadloze deurbel zitten en die zijn natuurlijk vrij snel leeg. Je kunt ook een batterijhouder nemen voor twee dikke engelse staaf batterijen (LR20) Die kost maar 1,80 euro. Zoek maar eens op Google BH121B 2 x D cel batterijhouder clip. Dan heb je ook geen stopkontact nodig.

post-60869-0-48666500-1350055293_thumb.jpg

Link naar reactie
Delen op andere sites

Inderdaad, die Nokia netvoeding geeft onbelast 8 volt af. Dat is dus geen goed idee. Daar blaas je die draadloze deurbel inderdaad mee op.

Maar dat een nieuwe verse batterij die nog zeker 8 jaar van zijn gebruiksdatum is meer dan 1,5 volt afgeeft is heel normaal. Als hij zowat leeg is, is dat meestal 1,2 volt. Anderhalf volt geeft de batterij als die even in gebruik is. Een pas opgeladen accu van 12 volt geeft toch ook 13,5 volt.

Ja, een akku geeft meer spanning af als hij net is opgeladen maar een (normale) batterij absoluut niet. Die geven precies 1,5 volt af. Daarna loopt de spanning onder last langzaam terug.

 

Sorry Sprietje maar wat je daar zegt klopt echt niet.

"On ne voit bien qu'avec le coeur. L'essentiel est invisible pour les yeux."

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
×
×
  • Nieuwe aanmaken...