Ga naar inhoud


Welk toestel aanschaffen voor Voip en landtelefoon


all4sat

Aanbevolen berichten

Ik zou een telefoon willen aankopen, die de gewone huistelefoon vervangt en tevens skype aankan, zonder dat de pc moet opstaan en liefst draadloos.

Antwoordapparaat hoeft niet, liefst niet te duur.

Iemand ervaring hiermee?

Ik vind bijvoorbeeld de RTX 4088 en dan nog iets van Philips maar zie door de bomen het bos niet meer.

aangepast door Puch
Onduidelijk onderwerp

geholpen worden is leuk, iemand anders kunnen helpen leuker.

Link naar reactie
Delen op andere sites


Ik heb de SPA 3102 aan mijn router hangen, daar kun je iedere telefoon aan hangen.

Wel lastig instellen. Momenteel een dect met 2 handsets, voortreffelijk geluid.

 

Inkomend is Belbudget, uitgaand is 12Voip.

Groet, Con. Gloeiende, gloeiende, een beetje humor moet kunnen, anders ga je maar ergens anders heen..
Sinds maart 2021 glasvezel via KPN.

Internet/PC: modem/router Fritzbox en TP-Link accesspoint, switch (8), switch (4)

Intel Nuc i7 met W10, Gigabyte Brix met Home Assistant, 17 Shelly's en 2 ESP-tjes.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Beheerder

Sinds wanneer kan je met een SPA skype aan?

 

Ook geen callerID (clip) met een normale analoge telefoon op een SPA.

 

Mvg,

 

Michel

Gebruik je een advertentie blocker? Sluit onze website dan uit. Zonder advertenties kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik had vroeger een Philips VOIP telefoon die je op je PC moet aansluiten. PC moet aanstaan om Skype te kunnen gebruiken. Telefoon Is op de grond gevallen waarna het display kapot was. Ik heb toen een RTX Dualphone 3088 aangeschaft. Deze kan zonder dat je een PC nodig hebt via Skype bellen (uiteraard zonder video) en kan als gewone telefoon gebruikt worden. Voor de callerid ben je afhankelijk van de kuren van je telefoonprovider, in mijn geval KPN. Het werkte eerst wel, de telefoonnummers en namen kwamen goed door op het display. Daarna heeft KPN de callerid op mijn lijn uitgezet en ook tot 2 keer toe heel de verbinding eruit gegooid zonder reden. Toen weer aangezet maar waarschijnlijk is er iets gewijzigd in het verzenden van de callerid want mijn extra huistelefoon gaf wel het goede callerid en de RTX gaf onbekend nummer op het display. En sinds enige dagen doet de callerid het ineens weer op de RTX

aangepast door holles

Vu+ Solo2 met OpenPli via WaveFrontier T90 met bereik 5E t/m 53E

Link naar reactie
Delen op andere sites

Sinds wanneer kan je met een SPA skype aan?

 

Ook geen callerID (clip) met een normale analoge telefoon op een SPA.

 

Mvg,

 

Michel

Als je bedoeld met caller-ID nummerherkenning heb ik wel degelijk nummerherkenning

welke, indien je het nummer in je telefoon hebt toegevoegd, ook de naam wordt getoond.

 

Wat betreft Skype, ik gebruik 12Voip omdat dat goedkoper is dan Skype, uiteraard

geen video-eigenschappen.

Groet, Con. Gloeiende, gloeiende, een beetje humor moet kunnen, anders ga je maar ergens anders heen..
Sinds maart 2021 glasvezel via KPN.

Internet/PC: modem/router Fritzbox en TP-Link accesspoint, switch (8), switch (4)

Intel Nuc i7 met W10, Gigabyte Brix met Home Assistant, 17 Shelly's en 2 ESP-tjes.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik gebruik sinds een paar dagen de Gigaset N300AIP.

Gewoon aangesloten op de Fritz!Box en KPN isdn de deur uitgedaan (kon kosteloos vanwege de prijswijzigingen per 1-1-2013).

Daar kunnen zes verschillende handsets op en zes verschillende VOIP providers (desgewenst ook een landlijn als je die hebt gehouden). Er is een hele lijst van providers waaronder Voipstunt en Voipbuster waarvan de SIP instellingen automatisch kunnen worden geladen. Alles eenvoudig via de browser van je PC of via de handset in te stellen. Het NL telefoonboek staat er ook automatisch in. En je kunt instellen dat inkomende e-mail wordt gesignaleerd (en die lezen en/of snel verwijderen voordat je deze op je PC binnenhaalt).

Per gesprek kun je desgewenst kiezen met welke dienst (of de vaste lijn) je uit wilt bellen.

Daarnaast kun je altijd gratis bellen met andere Gigasetgebruikers met naar verluidt superieure geluidskwaliteit.

 

Is goedkoper dan het toestel dat hieronder is genoemd.

Wat me ook meer voor een kantoor bedoeld lijkt dan voor een gewoon huisgezin.

 

Elders in Europa zijn goedkopere sets te koop, bijv. de A510IP.

 

Ik denk dat dit het toestel is wat je zoekt:

 

Siemens DX800A

 

Deze ondersteunt zowel Analoog, ISDN, Voip als Skype en je kunt deze ook nog gebruiken als moederstation voor draadloze giga handsets

aangepast door Prawo
Kijken doe ik vooral FTA via een smart TV met DVB-S2/T2 tuner en FTV: Skylink, Tivúsat, Fransat en Zwitserse omroep (met CI+ module Viaccess-Orca) + Zweedse tv.
Het signaal gaat via een Hirschmann multiswitch CKR 9800 ND en aangesloten draaibare Channel Master 100 cm met Inverto Black Ultra en (voor Hotbird) een vaste Visiosat 80 cm met een ook een Inverto Black Ultra.
 
Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb er nauwelijks verstand van.

De leverancier van telefonie voor kantoor kwam er mee aanzetten.

En het werkt nu thuis, dus wat zou ik meer kunnen willen?

Kijken doe ik vooral FTA via een smart TV met DVB-S2/T2 tuner en FTV: Skylink, Tivúsat, Fransat en Zwitserse omroep (met CI+ module Viaccess-Orca) + Zweedse tv.
Het signaal gaat via een Hirschmann multiswitch CKR 9800 ND en aangesloten draaibare Channel Master 100 cm met Inverto Black Ultra en (voor Hotbird) een vaste Visiosat 80 cm met een ook een Inverto Black Ultra.
 
Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik ben ook geen Skype fan... gebruik gewoon SIP voip... en gebruik een Siemens C470 IP. Werkt supergoed.

Ik zit nu in Zweden, en gebruik de telefoon ook via mobiel bredband (Tre) Alles werkt uitstekend, en je hebt met die vrije standaard de keuze uit tig providers, bij de Skype standaard is het alleen Skype.... en dat is geen goede zaak vind ik.

- VU+ Ultimo 4K met 1x DVB-S2 FBC Twin + 1x DVB-C/T2 Dual tuner met VTI icm 2x een CityCom 2000 CCA850 voor Thor 1W en Astra 19.2Ost
 

 

Missachtet wird, was es umsonst gibt  (Else Pannek)

Link naar reactie
Delen op andere sites

@Prawo,

heb je een PM gestuurd. Nog steeds ongelezen!

Kun je even kijken?

Groeten, alx

Ik ben allergisch voor pollen en mensen die regels uitvaardigen, maar er zichzelf niet aan houden.

 

Amstrad650D2Mac>>TF5000PVR>>etc.>>/DB7025+/TF5300KPN,VU+Duo Moteqc2100a-schotel 1mtr-X-Cam/Aston 1.05.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 2 maanden later...

Een groot voordeel van de Gigaset N300AIP ( € 55,- ex handsets) is de mogelijkheid van kiesregels.

Hiermee kan je automatisch een van de 6 accounts gebruiken die het goedkoopste is voor die nummer die je belt.

vb 06 nummers laat je via account 1 gaan.

nummers binnen nederland via account 2.

spaanse en franse vaste land nummers via account 3

spaanse gsm nummers via account 4

franse gsm nummers via account 5

 

Maar ook blokkeren van bepaalde nummers is mogelijk.

 

Alles is eenvoudig te doen via de web interface.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
×
×
  • Nieuwe aanmaken...