Ga naar inhoud


servus tv HD - dolby digital plus


de vrije fries

Aanbevolen berichten

hoi,

 

de zender servus tv HD heeft een 4de geluidsspoor in gebruik genomen

naast dolby digital 5.1 (AC 3 of DD ) is er nu ook dolby digital plus ( EAC 3 of DD+ ) beschikbaar.

 

deze norm werkt nog niet op alle ontvangers.

via mijn vantage hd 8000s werkt het prima.

 

 

Dolby Digital Plus (DD+ or E-AC-3 (Enhanced AC-3), and sometimes incorrectly as EC-3) is a digital audio compression scheme E-AC-3 has a number of improvements including support for a wider range of data rates (32kbit/s to 6144kbit/s), increased channel count and multi-program support (via substreams) compared with Dolby Digital (AC-3). While Dolby Digital (AC-3) supports up to 5 full-bandwidth audio channels at a maximum bitrate of 640kbit/s, E-AC-3 supports up to 15 full-bandwidth audio channels at a maximum bitrate of 6.144 Mbit/s

groeten uit het vrije friesland

deskundigheid door ervaring

Link naar reactie
Delen op andere sites


Goedemorgen vrienden.

Ik heb net ook even gekeken op mijn Vu Solo 2 ontvanger op de zender servus HD TV naar het dolby digital plus geluidsspoor maar ik ontvang geen geluid op dit spoor.

Moet ik in mijn VTI image hier ergens nog iets voor aanpassen of wordt dit automatisch gedaan.

De vantage ontvanger is toch relatief ouder als de solo 2 dus zou het hier toch ook op moeten werken.

Staat overigens wel in de specificaties van de solo 2

 

groeten

 

vriendje stokvis

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 1 maand later...
  • Moderator

Op de Rebox 8500 werkt Dolby + probleemloos, zie keurig in het display van mijn Pioneer Receiver DDigital PLUS verschijnen.

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

oke, mooi geluid........wat zenden ze uit ?

 

Veel goede programma´s. Servus TV is van Red Bull Media en zitten in Salzburg. Hun programma´s zijn doorspekt van RedBull manifestaties. Het is een zeer goed programma op breed niveau. Staan met schouders boven wat de NPO zenders brengen. De beeldkwaliteit is bijzonder goed.

"On ne voit bien qu'avec le coeur. L'essentiel est invisible pour les yeux."

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
×
×
  • Nieuwe aanmaken...