Ga naar inhoud


Rendement zonnepanelen door nieuwe vinding sterk verbeterd.


rommelaar

Aanbevolen berichten

ik heb hier ook sinds een paar maanden zonnepanelen op liggen.

ik het beging leverde het bijna niks op (ik heb ze in begin november gemonteerd).

 

maar sinds de zon hoger aan de hemel staat gaat het hard.

binnenkort komen er nog meer bij.

 

anders kijk hier maar eens op.

dan kun je het zelf zien wat mijn panelen doen.

http://www.skypc.nl/onze-zonnepanelen.html

 

gr.

Henk

 

Interessant Henk.

Ik heb de teleurstelling die je schreef inderdaad meerdere malen gehoord van mensen die achter in het najaar zonnepanelen hebben geplaatst.Je moet het rendement ook over een heel jaar bekijken.Winter minder,zomer meer.

Dreambox 7020,Dreambox 500s,Dreambox 800 en div weersatelliet ontvangers.

Ik rommel maar wat aan en.......soms lukt het ook nog.

Link naar reactie
Delen op andere sites


Een mooie zonnige winterdag kan ook nog wel een leuke opbrengst geven.

Hier liggen ze ook vanaf november en op dit moment zo'n 300 Kwh opgewekt op 6 panelen.

It is my allegearre like folle as de ko skiet as de bolle...

ET9000, WaveFrontier 90, LT8700, Kathrein 120 cm Prime Focus draaibaar en nog wat speeltjes..

Link naar reactie
Delen op andere sites

o daa

 

Interessant Henk.

Ik heb de teleurstelling die je schreef inderdaad meerdere malen gehoord van mensen die achter in het najaar zonnepanelen hebben geplaatst.Je moet het rendement ook over een heel jaar bekijken.Winter minder,zomer meer.

o daar heb ik ook helemaal niet bang voor.

 

laat de zomer maar komen, als hij nog komt haha.

 

gr.

henk

helemaal niks meer op schotel gebied ( mis het ook niet)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hier 6 panelen van 220 Watt, In gebruik sinds 15 augustus 2011. Vandaag staat de teller op ruim 2000 kWh.

 

Teruggeleverd aan de energie leverancier over die periode Hoog tarief 541 kWh en Laag tarief 259 kWh. Totaal 800 kWh.

 

Wel een gunstige ligging pal Zuid met een dakhelling van 30o en in hier Zeeland meer heldere dagen dagen dan de rest van Nederland.

aangepast door verkerkbr
  • Like 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb afgelopen week een PV-installatie van 10 panelen (2400Wp) besteld.

De toppic-titel bracht mij dus even in verwarring. Was ik nu toch weer net te vroeg?

Maar het duurt nog een paar jaar voor dit op grote(re) schaal toegepast kan worden.

En zoals hier al eerder opgemerkt werd, als je daarop wacht, komen die panelen er nooit :grin: .

De Titanic was gebouwd door professionals.

De Ark door amateurs!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Helemaal gelijk hoor Icon.

Ik neem aan dat je er voor dat je deze zonnepanelen  hebt besteld er al een rekensommetje op los hebt gelaten om te kijken of het voor jou geval rendabel is.Wat je er nu dan al mee verdient kan niemand je meer af nemen.

Dreambox 7020,Dreambox 500s,Dreambox 800 en div weersatelliet ontvangers.

Ik rommel maar wat aan en.......soms lukt het ook nog.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik ben inderdaad wel aan het rekenen geweest.

Met deze 2400 Wp is mij beloofd dat er ongeveer 2000 kWh per jaar opgewekt zal worden (maar dit moet nog blijken natuurlijk)

En mij wordt dan voorgerekend dat dit mij €600,- per jaar gaat schelen.

Als ik het echter zelf uitreken, scheelt het (maar) €450 per jaar.

Blijkbaar zit ik al bij een goedkopere energie-leverancier?

Dus met een investering van +/- €4000 (aanschaf €4500 - subsidie €500) duurt het bijna 9 jaar voor ik de investering terugverdient heb.

Als ik het rekensommetje echter wat anders benader:

Ik 'beleg' €4000, en haal daar een rendement uit van €450 per jaar.

Dat is dus een rendement van 11,25%. En dat is meer dan welke spaarrekening dan ook.

Natuurlijk krijg ik aan het eind van de looptijd mijn geld niet (met rente) terug, dus helemaal kloppen doet deze benadering niet.

Maar toch is het voor mij voldoende rendement om hierin te investeren.

 

Het idee van energie uit zonlicht halen vind ik echter ook erg interessant.

En omdat ik al meer dan 5 jaar naar volle tevredenheid een zonneboiler voor warm tapwater op mijn dak heb liggen, vond ik dit een logisch vervolg.

De Titanic was gebouwd door professionals.

De Ark door amateurs!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb het na laten kijken maar omdat er een schoorsteenpijpje op het dat staat die schaduw werpt op één van de panelen gaat het rendement van alle panelen naar beneden, klopt dat eigenlijk wel?

 

Verder is hier op 5 uur in de middag de zon om de hoek verdwenen, het brengt te weinig op, helaas.

 

Oplossing zou zijn het platte dak van de dakkapel maar daarop willen ze niet plaatsen.

Dreambox 8000 & VU+ Duo
Synology DS201 NAS
ITV van KPN + digitenne

LG55B6V Oled TV

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb het na laten kijken maar omdat er een schoorsteenpijpje op het dat staat die schaduw werpt op één van de panelen gaat het rendement van alle panelen naar beneden, klopt dat eigenlijk wel?

Jazeker, dat scheelt aanzienlijk.

aangepast door ron1872
Link naar reactie
Delen op andere sites

Panelen staan in serie, dus die ene met minder zon haalt het hele setje omlaag.

Op een plat dak "moeten" ze ook zo'n 2,5-3 meter achter elkaar staan, ook ivm schaduwvorming.

 

Op een dakkapel komt er natuurlijk nog al wat gewicht bij, geen idee of dit de bottleneck was.

aangepast door Ronsworld

It is my allegearre like folle as de ko skiet as de bolle...

ET9000, WaveFrontier 90, LT8700, Kathrein 120 cm Prime Focus draaibaar en nog wat speeltjes..

Link naar reactie
Delen op andere sites

 

Ik heb het na laten kijken maar omdat er een schoorsteenpijpje op het dat staat die schaduw werpt op één van de panelen gaat het rendement van alle panelen naar beneden, klopt dat eigenlijk wel?

hoi,

 

schaduw is nooit niet goed, maar je hebt ook  panelen met micro invertors. Dus elk paneel heeft zijn eigen omvormer.

 

Deze worden vaak toegepast als er schaduw problemen zijn.

 

Dus als er op één paneel schaduw valt, dan heeft deze schaduw geen invloed op de andere panelen.

 

mvg

 

ps ik heb 9540 Wpiek hoog rendement panelen op mijn dak liggen. Terug verdientijd in België dankzij de subsidiëring +/- 5 jaar.

dreambox two ,  BigBisat met Smart Titanium, Alps, en 2 X Inverto Black Ultra

VU+ solo2 met defecte tuners

Link naar reactie
Delen op andere sites

Panelen staan in serie, dus die ene met minder zon haalt het hele setje omlaag.

Op een plat dak "moeten" ze ook zo'n 2,5-3 meter achter elkaar staan, ook ivm schaduwvorming.

 

Op een dakkapel komt er natuurlijk nog al wat gewicht bij, geen idee of dit de bottleneck was.

 

Op een dakkapel is leuk, maar vergeet de extra ballast niet die je per paneel nodig hebt om het op zijn plaats te houden. Dat is al gauw 40 tot 50 kilo per paneel.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 2 weken later...

Als topic starter wil ik op deze opmerking wel even reageren.

De link is toegestuurd door de europeese ruimtevaart organisatie ESA,die heeft deze nieuwslink via twitter verspreid.

Als jij vind dat deze link een vervormde advertentie is vind ik dit wel heel ver gezocht.Zonnepanelen zijn op dit moment algemeen belang waar een ieder voordeel aan kan hebben.Daarom is deze verbetering van het rendement nieuws.

Waar jij een topic satelliet nieuws vandaan haalt is mij een raadsel.Het staat nl in Nieuwsberichten en dat is algeen nieuws.

 

Euh.. dacht dat dit een forum over satelliet TV was (SAT4ALL, Het grootste Satelliet TV forum van Nederland en Vlaanderen),

onder nieuweberichten staat: A.u.b. alleen forum gerelateerd nieuws! Het is dan niet raar dat ik vraagtekens zet bij de relatie van zonnepanelen (voor privé gebruik) en Satelliet TV ontvangst.

 

Op het moment dat ik het schreef stond er een advertentie over zonnepanelen naast de topics

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
×
×
  • Nieuwe aanmaken...