Ga naar inhoud


Rendement zonnepanelen door nieuwe vinding sterk verbeterd.


rommelaar

Aanbevolen berichten


Gaat dit over zonnepanelen voor satellieten?

Satellieten hebben zonnepanelen. Zo komen ze aan hun stroom. Een veel meer efficient zonnepaneel zou kunnen betekenen dat er kleinere zonnepanelen mogelijk zijn, dat er kleinere satellieten gemaakt kunnen worden, dat deze mogelijk goedkoper kunnen worden, dat deze meer vermogen kunnen hebben en wij dus kleinere schotels, etc. etc. Het heeft dus alles met elkaar te maken.

---- Schimpie ----
IPTV CanalPlus + DVB-S FTA Triax 80 cm Multifeed 13 - 19,2 - 23,5 - 28

[VU+ Zero 4K UHD] {OpenPli 8.3} / Samsung 43" QLED 4K TV

[Zgemma H9S UHD] {OpenPli 8.3} / Samsung 37" HD TV

Link naar reactie
Delen op andere sites

Je vraagt je alleen wel af wanneer je zonnecellen op je dak neer moet laten leggen.Hangt natuurlijk van de prijs af maar als je een groter rendement kunt behalen met je cellen zal je ze waarschijnlijk over een kortere termijn kunnen af schrijven en dat is in deze dure tijden alleen maar winst.

Dreambox 7020,Dreambox 500s,Dreambox 800 en div weersatelliet ontvangers.

Ik rommel maar wat aan en.......soms lukt het ook nog.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Je vraagt je alleen wel af wanneer je zonnecellen op je dak neer moet laten leggen.Hangt natuurlijk van de prijs af maar als je een groter rendement kunt behalen met je cellen zal je ze waarschijnlijk over een kortere termijn kunnen af schrijven en dat is in deze dure tijden alleen maar winst.

 

Die winst wordt dan zeker weer door De Staat Der Nederlanden afgenomen door de -winst-op-zonneschijn-belasting- te verhogen. :D

aangepast door Drs. IJzerbout

"On ne voit bien qu'avec le coeur. L'essentiel est invisible pour les yeux."

Link naar reactie
Delen op andere sites

Die winst wordt dan zeker weer door De Staat Der Nederlanden afgenomen door de -winst-op-zonneschijn-belasting- te verhogen. :D

 

Voorlopig legt de Staat er nog geld op toe als je groene energie opwekking gaat toepassen. In de eerste subsidie regeling kreeg je zelfs € 0,56 per kWh. En die loopt nog door tot 2023.

 

Met de zonnepanelen kun je ook je elektrische auto opladen en goedkoop rijden. En krijg je het overschot, dat wordt teruggeleverd aan de energie maatschappij dezelfde prijs als je zelf moet betalen voor de levering en wel inclusief energiebelasting en BTW.

 

De 6 panelen hier op het dak hebben inmiddels 2000 kWh geproduceerd in 1,5 jaar tijd. In circa 3 jaar tijd is de investering terugverdiend.

 

De rendementen van de panelen zullen zeker nog fors stijgen. Dit in tegenstelling van die lelijke windmolens, waarvan de opbrengst vrijwel niet meer kan worden opgevoerd of je moet ze nog hoger maken.

 

Zonnecellen is een fantastisch mooie techniek. Licht direct omzetten in stroom, zonder bewegende delen en onderhoudsvrij.

 

Gauw doen. En vervolgens kijk je dagelijks in de meterkast en ga je snel aan de slag met LED verlichting.

 

Groeten uit een zonnig Zeeland, wordt vandaag weer een mooie dag voor de zonne-energie opbrengst.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Zeker verkerkbr zie ik ook veel liever zonnepanelen dan die grote windmolens.

De groene reken kamer heeft dit eens voor ons uitgerekend wat het rendement van die windmolens nu werkelijk is.

 

http://www.groenerekenkamer.nl/node/1017

Dreambox 7020,Dreambox 500s,Dreambox 800 en div weersatelliet ontvangers.

Ik rommel maar wat aan en.......soms lukt het ook nog.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Wij hebben ze dit jaar er ook op laten leggen en we zijn nu nog vrolijker als de zon schijnt. Alleen vandaag hebben 25 panelen tot nu 15.45 uur al meer dan 31 kWh opgebracht. :grin:

Belastingtechnisch is het ook leuk ze werken namelijk in het zwart...... :whistle:

Het is nu een stuk goedkoper wanneer we dit 5 jaar wilden doen met hetzelfde rendement als we nu hebben kosten het ruim 3 keer zoveel geld om het aan te schaffen dan dit jaar.

We hebben het ook al over aardwarmte gehad maar die investering eruit halen kost volgens onze berekeningen meer dan 18 jaar en dat vinden we nog veel te duur om aan te laten leggen gezien de lange terugverdientijd. :/

VU Duo 4K se pli 8.1 dvb-c + s / ET 8000 pli 8.1 dvb-c + s / Vu+ Uno 4k se pli 8.1 

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 2 weken later...

Volgens wat ik erover las betaal je in Nederland iets van 22 cent per kWh en krijg je 8 cent per terug geleverde kWh.

Dit itt. Duitsland waar je evenveel terugkrijgt als je betaalt.

 

Salderen (levering en verbruik tegen elkaar wegstrepen) kun je tot 5000kWh per jaar, en bij steeds meer energieleveranciers onbeperkt. Pas als je meer levert dan je zelf verbruikt, krijg je minder terug, meestal de netto kWh prijs zonder belasting.

DM800 en DM8000. Visiosat bi-sat 13,19,23 en 28 via EPM 17/8 multiswitch.

Link naar reactie
Delen op andere sites

ik heb hier ook sinds een paar maanden zonnepanelen op liggen.

ik het beging leverde het bijna niks op (ik heb ze in begin november gemonteerd).

 

maar sinds de zon hoger aan de hemel staat gaat het hard.

binnenkort komen er nog meer bij.

 

anders kijk hier maar eens op.

dan kun je het zelf zien wat mijn panelen doen.

http://www.skypc.nl/onze-zonnepanelen.html

 

gr.

Henk

aangepast door henkie73

helemaal niks meer op schotel gebied ( mis het ook niet)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Snap nu waarom dit bij satelliet nieuws staat.. Het is een advertorial.

Een advertentie onder het mom van informatie.

Zou vermeld moeten worden.

 

Als topic starter wil ik op deze opmerking wel even reageren.

De link is toegestuurd door de europeese ruimtevaart organisatie ESA,die heeft deze nieuwslink via twitter verspreid.

Als jij vind dat deze link een vervormde advertentie is vind ik dit wel heel ver gezocht.Zonnepanelen zijn op dit moment algemeen belang waar een ieder voordeel aan kan hebben.Daarom is deze verbetering van het rendement nieuws.

Waar jij een topic satelliet nieuws vandaan haalt is mij een raadsel.Het staat nl in Nieuwsberichten en dat is algeen nieuws.

  • Like 1

Dreambox 7020,Dreambox 500s,Dreambox 800 en div weersatelliet ontvangers.

Ik rommel maar wat aan en.......soms lukt het ook nog.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
×
×
  • Nieuwe aanmaken...