Ga naar inhoud


Eredivisie Live verder als Fox Sport


guppje29

Aanbevolen berichten


  • 4 jaren later...

Fox Sport Eredivisie zit inmiddels bij bijna alle aanbieders in het Basis-pakket. 

De volgende stap naar een alleenheerschappij qua voetbal lijkt het einde van de sublicentie voor samenvattingen die nu nog bij de NPO ligt. 

Volgend jaar zou het zomaar is afgelopen kunnen zijn met Eredivisievoetbal op de NPO. 

 

Gelezen op totaal TV (totaaltv.nl) :  

 

FOX Sports wil meer Eredivisie voetbal op hoofdkanaal

Om meer kijkers aan FOX Sports te binden, heeft de betaalzender de wens uitgesproken om ook op zondagavond een wedstrijd in het speelschema op te nemen.
 

FOX Sports zendt alle Eredivisie-wedstrijden al live uit. Als er meerdere wedstrijden gelijktijdig gespeeld worden gebruikt de betaalzender hiervoor naast het hoofdkanaal FOX Sports 1 ook de twee andere Eredivisie-kanalen FOX Sports 3 en FOX Sports 5. Door het spreiden van de voetbalwedstrijden over meer speeltijden kan FOX Sports meer wedstrijden live op het hoofdkanaal FOX Sports 1 uitzenden.

 

Samenvattingen

De wens van FOX Sports komt niet alleen voort uit de gedachte om voetballiefhebbers minder te hoeven laten kiezen welke wedstrijd live gekeken wordt. Het heeft ook een financieel voordeel voor de betaalzender. De zondagavondprogrammering van FOX Sports 1 trekt op dit moment slechts enkele tienduizenden kijkers. Door live voetbal uit te zenden wordt verwacht dat het aantal kijkers omhoog gaat. Dit zorgt voor een hogere inkomsten door verkoop van reclamezendtijd. Wat de komst van een zondagavondwedstrijd voor gevolgen heeft voor de samenvattingen van de Eredivisie is onduidelijk. NOS zendt de samenvattingen ‘met de bord op schoot’ op dit moment vanaf 19.00 uur uit. De huidige uitzendrechtenovereenkomst voor de samenvattingen loopt volgend jaar af.

 
 
 

Geregistreerd lid Sat4All sinds : 6-6-2001 (oorspronkelijk 1-12-2000)
Ontvanger : VU+ DUO 4K  (Digitenne via DVB-T2 en FTA-zenders via DVB-S2X en streams) 
Schotel : Visiosat Bisat
Ontvangst van : Astra 1, Astra 2, Astra 3 en Hot Bird

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator
18 minuten geleden zei Noordzee:

De zondagavondprogrammering van FOX Sports 1 trekt op dit moment slechts enkele tienduizenden kijkers.

Maar we betalen wel allemaal dit jaar € 3.-- per maand!

En volgend jaar?

 

Nog 2 maanden, dan krijg ik een 200/200 Mb. glaskabel, dan kan het zo maar zijn dat Canalditgitaal/betaalde satellietontvangst  na ruim 20 jaar verleden tijd wordt.

 

'De kruik gaat zo lang te water tot hij barst'

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

14 uur geleden zei ceesv:

Maar we betalen wel allemaal dit jaar € 3.-- per maand!

 

 

Ik betaal al jaren mee aan npo/rtl/sbs zonder ernaar te kijken.

 

En dit soort gemekker blijft als een rode draad door heel veel discussies heen zwerven zolang we geen volledige keuzevrijheid hebben wat we zelf willen zien en zenders ons opgedrongen blijven worden door de overheid en providers. Wanneer komt daar nou eens een einde aan? We leven in 2018 en niet meer in de vorige eeuw.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

In dut geval betaal je niet aan RTL en co maar aan een firma Eredivisie BV die daarmee salarissen van voetballers en bobo's betaalt.

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

In het geval van Eredivisie B.V. betaal je aan het in stand houden van een stel voetbal bedrijven, die het mes op de keel van de providers en hun klanten heeft gezet.

 

Ik voel mij hoogst onprettig bij het feit dat ik hieraan mee betaal.

 

Bij de eerste gelegenheid, de komst van de glasvezel, zijn ze mij kwijt als klant.

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

2 uur geleden zei kiekiek:

Tsjaa in het geval van npo/rtl/sbs betaal je mee aan waardeloze programma´s die voor een derde wordt vervuild met reclame.

Alleen bij RTL/SBS bedoel je met de reclamevervuiling?

You know when you've been shagged.

I like receivers who give me pleasure.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
×
×
  • Nieuwe aanmaken...