Ga naar inhoud


Vu+ Duo2 komt eraan half juli 2013


Melchiorskystar

Aanbevolen berichten

Nou beste Melchiorskystar, ik weet niet waar jij die informatie vandaan hebt maar ik lees heel wat anders.

Hij wordt a.s. maandag al uitgeleverd hoor, zie de bijlage.

 

De ontvanger kost €499,- inclusief BTW en kan geleverd worden met een interne hardeschijf van 500GB of 1TB.

 

Zoals ik al schreef, ik kreeg er een email over. Na wat beter zoeken ook de datum 1 juli gevonden.

 

Ook ergens gezien dat ie 489 kost, maar daar wordt ie wel pas eind juli uitgeleverd.

aangepast door Melchiorskystar
Link naar reactie
Delen op andere sites


  • Reacties 88
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Beste reacties in dit topic

Geplaatste afbeeldingen

  • Moderator

Wat ik vreemd vind is dat op die ene foto van de achterkant er 3 tunerslots in lijken te zitten. Ik heb nu een ultimo met 3x een s2 tuner erin zitten. Als ik het zo lees kan ik in een duo2 maar 2 tuners kwijt, en dan zou ik als ik de overstap zou maken dus 2 twin tuners moeten aanschaffen om in ieder geval er niet op achteruit te gaan qua opname mogelijkheden.

Ik red me voorlopig wel met me Ultimo :)

VU+ Duo2  met VTi  13 VU+ Uno met VTi  9.0.2

geen Canal Digitaal meer en geen Sparql iptv meer
Triax 78, astra 1,2,3, HB

Link naar reactie
Delen op andere sites

Als dit klopt: "De ontvanger kost €499,- inclusief BTW en kan geleverd worden met een interne harde schijf",

dan is dat goedkoper als mijn Duo, (die was indertijd in de €500.--)  en bepaalde Dreambox modellen.

Laatste merk zat met een model van wel meer als €900.--.

Vu+ Uno 4K SE en 1TB HDD / Samsung 65'' UHD Smart TV.

Vier schotels, 150, 120, 90 en 120** cm., voor Astra 1 & 3, Hotbird/Eurobird, Türksat,   ** is tijdelijk buiten gebruik.

Link naar reactie
Delen op andere sites

a

leuk 399 hahahaha

b

het 3e slot is eerder aal beschreven als dvb-t extern antenne slot.

 

de prijzen hebben toch helemaal niets met de release van de DUO2 te maken

 

evenmin de voorbestelling en levering of het is een een ti ta tovenaar.

ciao

aangepast door Tonskidutch

Don't Let Me Be Understand

Valerie Broussard

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

ik heb net effe contact gehad met die leverancier en jij bevestigt nu dat hij een fout heeft gemaakt en dat ie 499 gaat kosten en geen 399

sorry voor de verkeerde info hier maar zo had hij me verteld dat ie die prijs ging kosten

 

maar heb hem toch maar gezegd dat ie moest reserveren voor me wil hem toch wel hebben

aangepast door blackeyes

vu duo//vuduo2//mutant hd51 4k // 65 inch lg4k

2 keer gibertini 100 // t90 // triax 88

Link naar reactie
Delen op andere sites

a

leuk 399 hahahaha

b

het 3e slot is eerder aal beschreven als dvb-t extern antenne slot.

 

de prijzen hebben toch helemaal niets met de release van de DUO2 te maken

 

evenmin de voorbestelling en levering of het is een een ti ta tovenaar.

ciao

 

Ik had begrepen dat het derde slot voor een wifi antenne was..in elk geval voor een antenne dus en niet voor een derde tuner.

 

Nu is het wel zo dat er dual tuners zijn, dus dubbel dvb-s2 in één tuner (voor de dvb-c/t alleen nog enkel dacht ik). Zo kun je dus wel totaal 4x dvb-s2 maken of een mix van 2x dvb-s2 en 1x dvb-c/t. Twee sloten is dus zo slecht nog niet als dat het lijkt.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Wat ik vreemd vind is dat op die ene foto van de achterkant er 3 tunerslots in lijken te zitten. Ik heb nu een ultimo met 3x een s2 tuner erin zitten. Als ik het zo lees kan ik in een duo2 maar 2 tuners kwijt, en dan zou ik als ik de overstap zou maken dus 2 twin tuners moeten aanschaffen om in ieder geval er niet op achteruit te gaan qua opname mogelijkheden.

Ik red me voorlopig wel met me Ultimo :)

Er zitten wel net als de ultimo drie tunerslots in. De prijs was nog niet bekend, maar reken maar, waar hier over gesproken word, dat je er dan nog niet bent. De app enz. De machine is nogal uitgebreid, En de ultimo staat dan nog niet eens in zijn schaduw, dus dat zit wel goed. Maar ik ben bang dat hij weleens richting de nieuwe dreambox zou kunnen gaan die nog niet op de markt is. Al met al een vreselijke goed bak, maar om  nu direct de ultimo aan de kant te schuiven...nee. Je moet wel realistische blijven. 

 

Hebben is soms ook al iets hé. En dan nog te bedenken dat de crises er nog steeds is. Hoeveel kinderen moeten het bezuren, hoeveel vakantiegeld word hiervoor gebruikt. Voor de ultimo heb ik gespaard, ik kon eerst alleen de bak kopen en een maand nadien pas de eerste tuner...maar dan pas heb je ook gelijk de waarde in je hoofd. Hierbij zeg ik niet, dat er geen mensen zijn die het zo even uit de muur pinnen, mag en kan allemaal en ik ben er ook niet jaloers op. Maar ik zie soms ook wel mensen met een pc waar ze alleen een spelletje kaarten op doen en de pc geschikt is voor de aller zwaarste spellen. Dan heb ik toch zoiets van...hebben is toch wel iets lastigs.

 

Dit ding word meestal gebruikt voor het kijken naar zenders tv beelden. Als dat andere is bijzaak, vroeger keek ik de feeds nog weleens de up straling van voetbal wedstrijden uit abe stadion, nu niet meer.

 

Ik gun hem iedereen van harte...maar ik ben tot nu toe zeer content met mijn ultimo en die draait de hele dag van s 'morgens vroeg tot avond laat. Word niet warm, hij neemt zeer goed op, hij doet eigenlijk alles wat ik graag dat ik wil. Dus tevreden.

Link naar reactie
Delen op andere sites

groot minpunt nog steeds geen blindscan.

Dus wel: Dit is getest met blackhole software

 

Blindscan:

 

 

 

Another

great feature of the Duo2, is the Blindscan function, this is more for

enthusiasts and advanced users that like to scan the sky’s for all the

channels they can find. The Blindscan plugin is located in the Green

panel (press the green button on your remote control), simply select

which tuner you want to use to Blindscan, and then select the

satellite(s) you would like the scan and the Duo2 will do the rest. It’s

a great feature especially when looking for feeds, or scanning those

satellites where channels move around frequently. At the time of writing

this review, Blindscan only works correctly on Tuner A, but I am sure

Vu+ will soon have this working on all available tuners.

 

 

 

12147-175e4538f8c9b9a9120279e806d5f1e7.j12148-dd4e0a882c0a8e1afe632cc97adb941b.j

You can hate me. You can go out there and say anything you want about me, but you will love me later because I told you the truth.

The truth is still the truth even if no one believes it. A lie is still a lie, even if everyone believes it.
Link naar reactie
Delen op andere sites

Weet er iemand of er ook plannen zijn voor een Ultimo2 of voor dubbele C/T tuners ?

Ik heb een Dreambox 8000, en die doet het na bijna 4 jaar trouwe dienst nog altijd goed, maar het is toch interessant om te weten dat als hij het op een dag begeeft, er een opvolger bestaat die mij toelaat om 2xDVB-S2 te combineren met 2xDVB-C.

Met een Ultimo kan dit door een twin DVB-S2 te combineren met 2 individuele C/T tuners, maar dan mis je wel weer alle extra mogelijkheden en snelheid van de Duo2.

Met een VU+ Duo2 en dubbele C/T tuner zou je natuurlijk ook alles kunnen, maar als het over twintuners gaat, lees ik altijd over de dubbele DVB-S2 tuners, niets over plannen voor dubbele C/T tuners.

VU+ Duo 4K (originele versie, niet SE!) met VTI v. 15.0.0.2

Link naar reactie
Delen op andere sites

"Goedenavond, beste ouders, beste opvoeders, beste kijkbuiskinderen mijn naam is professor doctor Fetze Alsvanouds van de universiteit van Harderwijk".

omdat er NOG GEEN grote navraag naar DVB_C dual tuners is en er wel al een USB alternatief voor bestaat, wordt een uitbreiding niet snel verwacht inzake DVB_C dual tuners die in het tunerslot kunnen worden geplaatst.

 

raar maar waar dat is idem met andere merken van gelijwaardige constellatie (Dream en/of ET)

Don't Let Me Be Understand

Valerie Broussard

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

omdat er NOG GEEN grote navraag naar DVB_C dual tuners is en er wel al een USB alternatief voor bestaat, wordt een uitbreiding niet snel verwacht inzake DVB_C dual tuners die in het tunerslot kunnen worden geplaatst.

 

raar maar waar dat is idem met andere merken van gelijwaardige constellatie (Dream en/of ET)

Is dat echt een alternatief, via USB ?

Ik had toch begrepen dat dat voor lagere performantie zorgde, omdat alles via die USB bus moet ?

 

Ik weet dat andere merken precies ook niet met dubbele C/T tuners op de markt komen, toch lijkt het mij niet zo onnuttig.

Denk aan het voorbeeld van UPC, dat nu een ongecodeerd basisaanbod heeft, dan zie ik toch wel wat mensen die best of both worlds willen, en dan van beiden (sat en kabel) een dubbele tuner willen.

 

Maar zoals gezegd, mijn DB8000 kan nog wel een tijdje mee, hoop ik.

VU+ Duo 4K (originele versie, niet SE!) met VTI v. 15.0.0.2

Link naar reactie
Delen op andere sites

ja weet eigenlijk niet of dat een vaststaand feit is mbt die usb tuners, zoals jij het verwoord.

maar dan nog!

kabelgebruikers zijn toch echt heel erg onderbelicht en niet voldoende vertegenwoordigd op fora

en alsmede daarom niet onder de aandacht van de producenten.

 

NU pas

NU PAS is er een TV die alles in ene heeft, dat geeft te denken over het druppeltje water van UPC op de gloeiende plaat : de wereldbol

 

(of die lekker functioneerd is een andere kwestie)

 

maar producenten houden zich in eerste instantie bezig met hun "core- business"

daar lijkt DVB_C gezien certificering en afhankelijkheden niet bij te horen.

 

nu haalt de dm8000 met z'n vier tunerslots een nieuweling rechts in?

ik denk het niet.

 

ciao

Don't Let Me Be Understand

Valerie Broussard

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

nu haalt de dm8000 met z'n vier tunerslots een nieuweling rechts in?

ik denk het niet.

 

ciao

Hoor je mij ook niet zeggen, hee.

Ik denk dat 4 tuners voor veel gebruikers inderdaad niet nodig is.

En veel andere systemen die dat aantal tuners intern aankunnen ken ik niet (je kunt het op PC doen, maar dat heeft een grote complexiteit qua software), er is de VU+ Ultimo en de Gigablue HD Quad (precies minder bekend), en de DB8000, natuurlijk, maar die wordt niet meer gemaakt, dus die tel ik niet mee.

 

De VU+ Duo2 lijkt mij zeker een zeer interessante ontvanger, met heel wat lekkers.

VU+ Duo 4K (originele versie, niet SE!) met VTI v. 15.0.0.2

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
×
×
  • Nieuwe aanmaken...