Ga naar inhoud


VTI 6.0.x voor alle VU+ staat gereed om te downloaden


Jürgen

Aanbevolen berichten


Nou, ik droom er wel van hoor.

 

Tegen de tijd dat de Duo4 uitkomt, heb ik dan misschien geld voor de Duo2 :) .

 

Maar of die nog te verbeteren is?,

je weet het natuurlijk nooit, techniek staat niet stil.

Vu+ Uno 4K SE en 1TB HDD / Samsung 65'' UHD Smart TV.

Vier schotels, 150, 120, 90 en 120** cm., voor Astra 1 & 3, Hotbird/Eurobird, Türksat,   ** is tijdelijk buiten gebruik.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Zoals je zegt, de techniek staat niet stil en er zullen altijd wel weer wat nieuwe, snellere apparaten komen en vooral met steeds meer mogelijkheden waarbij je dan moet afvragen of dat dan ook zo nodig moet en zinvol is.

Ik denk echter dat als je het alleen hebt over het kijken, opnemen en misschien nog wat Media afspelen dan zal er niet al teveel echt boeiende zaken bijkomen want met de huidige apparatuur is er nauwelijks meer te wensen over.

 

Straks komen wel weer nieuwe uitzendtechnieken met daaraan weer gerelateerde op nieuwe apparaten geïmplementeerde hard-/software maar dat hoeft niet altijd een verbetering te zijn.

 

Ik denk dat als je naar de huidige stand van de meeste HD ontvangers kijkt dan doen die gelet op de techniek nauwelijks van elkaar onder.

De extra gebruiksmogelijkheden moeten dan door de verschillende images worden toegevoegd.

 

Om dit lange verhaal, misschien enigszins OT, af te sluiten denk ik dat als je nu een tevreden gebruiker bent van een DUO, Ultimo, of wat dan ook je in feite jaren met deze apparatuur vooruit kunt.

Het verlangen naar nieuwe apparaten zit grotendeels tussen de oren en is maar zelden op werkelijk (technische) noodzaak gebaseerd tenzij jouw apparaat de nieuwe uitzendnormen niet meer ondersteund.

 

 

Mac Mini M2 2023 - iPad Air 2021 - Iphone XR - Apple TV 4 2021

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb VTI6 net op m'n Ultimo gezet. Op zich ging dat allemaal prima.

Maar ik mis een paar zaken:

In de multi EPG zie ik geen geen EPG info meer van het geselecteerde kanaal. Bij NED123HD  komt de beschrijving wel, evenals bij de Duitse zenders.Bij de BBC weer niet.

Het livebeeld verschijnt nooit.

Ook ben ik rechts boven het kleine beeldje kwijt van de geselecteerde zender.

Zie bijgevoegd screenshot.

Moet ergens nog iets aanzetten?

Groeten,

René,

post-32970-0-55505500-1373738459_thumb.jpg

aangepast door ReneBee
Link naar reactie
Delen op andere sites

Dit heb ik zelf ook geconstateerd want ik kon de EPG gegevens die voordien met de standaard VTI Skin beschikbaar waren ook niet meer in beeld krijgen.

Ik heb nog wel gezocht of ik wellicht nog iets kon instellen maar tevergeefs.

 

Omdat mijn vrouw deze standaard geïnstalleerde AtileHD Skin toch al niets vond heb ik maar weer de bij VTI 5.1 standaard geïnstalleerde Skin Vu_HD_Series uit de VTI Panel gedownload en geïnstalleerd en ieder weer tevreden.

Mac Mini M2 2023 - iPad Air 2021 - Iphone XR - Apple TV 4 2021

Link naar reactie
Delen op andere sites

Wellicht komt er nog een fix voor.

Ik heb inmiddels "rechtsboven" wel weer een live beeld. Ergens diep verstopt ( ik dacht instellingen->diversen) staat een setting "Picture in Graphics" . Die stond uit.

Verder vind ik persoonlijk de skin wel aardig, maar daar liep al een draadje over.....

René

Link naar reactie
Delen op andere sites

Wellicht komt er nog een fix voor.

Daarvoor moet er echter wel eerst een bug geconstateerd en aangemeld worden en daar ben ik niet zo zeker van.

Het feit dat de uitgebreide info in een ander Skin zo werkt wil nog niet zeggen dat dit ook in deze nieuwe Skin beschikbaar moet zijn.

 

Ik zal dit eens op het Duitse VU+ forum in de gaten houden of men daarover klaagt.

 

Misschien dat Tonski hier meer over weet ;)

aangepast door Jürgen

Mac Mini M2 2023 - iPad Air 2021 - Iphone XR - Apple TV 4 2021

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

grin, geinig om te lezen dat niet alleen mijn vrouw atilehd helemaal niets vond. Eerste reaktie was van waarom zit je er "altijd" aan te prutsen, nu ziet het er niet meer uit :). Het draait voor de rest als vanouds op de Ultimo en Uno die hier staan :)

VU+ Duo2  met VTi  13 VU+ Uno met VTi  9.0.2

geen Canal Digitaal meer en geen Sparql iptv meer
Triax 78, astra 1,2,3, HB

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik denk dat dit niet alleen bij onze vrouwen een dergelijke reactie oproept maar dit bij de meeste vrouwen wel het geval is.

Zij willen immers alleen TV kijken en zo lang dat prima functioneert hebben zij geen begrip voor waarom wij weer zo nodig aan het apparaat moeten prutsen.

Zo lang er na een update voor hen geen echt zichtbare wijzigingen zijn doorgevoerd valt het commentaar nog wel mee maar oooh oooh als er zoals nu een Teletubbies Skin wordt opgeleverd dan is het hek van de dam :(

 

Een veel gehoorde uitspraak van vrienden - bekenden is, '..als vanmiddag mijn vrouw weg is ga ik snel even de update uitvoeren..'

Mac Mini M2 2023 - iPad Air 2021 - Iphone XR - Apple TV 4 2021

Link naar reactie
Delen op andere sites

"Teletubbies Skin", ik noem het Windows 8 skin en, vindt het heel goed te doen en bij blijft hij.

 

Enige dat voor mij ontbreekt, is een beetje op welke tuner je kijkt, daar Tuner A & B bij mij verschillend zijn geconfigureerd.

 

Wel even moeten denken over wat de 2 "poppetjes" onder HbbTV aanduiding aangeven,

het betekent meerdere talen.

 

Ook had de frequentie, in het klein, vernoemd mogen worden en daar is nog plaats voor.

Nu moet je daar "second infobar" voor installeren.

Vu+ Uno 4K SE en 1TB HDD / Samsung 65'' UHD Smart TV.

Vier schotels, 150, 120, 90 en 120** cm., voor Astra 1 & 3, Hotbird/Eurobird, Türksat,   ** is tijdelijk buiten gebruik.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Even een correctie;

De "Picture in Graphic" check box zit verstopt achter:

Atile HD setup, dan Atile HD expert functie aanzetten, dan  "gele knopje".

In de lijst die dan verschijnt, meerdere pagina's, staat deze functie.

René.

aangepast door ReneBee
Link naar reactie
Delen op andere sites

D...

 

Ik zal dit eens op het Duitse VU+ forum in de gaten houden of men daarover klaagt.

 

Misschien dat Tonski hier meer over weet ;)

ik kan geen nieuw VTI 6.0 testen met skin en/of EPG

mijn hele inboedel staat in opslag (2 maanden komplete vloer en zwevende dekvloer renovatie)

woning is leeg en ben in exil

Simply Wonderfull (new)

Kid Creole And The Coconuts

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb VTI6 net op m'n Ultimo gezet. Op zich ging dat allemaal prima.

Maar ik mis een paar zaken:

Ook ben ik rechts boven het kleine beeldje kwijt van de geselecteerde zender.

Zie bijgevoegd screenshot.

Moet ergens nog iets aanzetten?

Groeten,

René,

Ik heb Vti in meoboot staan dus ik ging effe testen.

Om het kleine beeldje terug te krijgen moet je in :

Menu > VTI > VTI Setup

bij User Interface de Use PictureInGraphic (PiG) op "ja" zetten.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Even een correctie;

De "Picture in Graphic" check box zit verstopt achter:

Atile HD setup, dan Atile HD expert functie aanzetten, dan  "gele knopje".

In de lijst die dan verschijnt, meerdere pagina's, staat deze functie.

René.

 

Heb toch nog even opnieuw wat met AtileHD geëxperimenteerd en wilde ook de 'Picture in Graphic' check box aan te zetten maar ik kan die maar niet vinden.

 

Via Instellingen - VTI - AtileHD Setup heb ik de optie 'Enable AtileHD pro' op JA gezet, de optie 'Style' op Atile HD en het 'Font' op 'md kmuhrabi 10'.

Als ik hierna op de gele toets (AtileHD pro) klik zie ik totaal 10 mogelijke opties (Additional Screens) over 2 pagina's verdeeld maar geen optie 'Picture in Graphics' of iets wat erop lijkt, zie bijlagen

 

Overigens voer ik dit nu op een Ultimo uit.

post-37183-0-08176600-1373802081_thumb.jpg

post-37183-0-11730700-1373802092_thumb.jpg

Mac Mini M2 2023 - iPad Air 2021 - Iphone XR - Apple TV 4 2021

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
×
×
  • Nieuwe aanmaken...