Ga naar inhoud


VTI 6.0.x voor alle VU+ staat gereed om te downloaden


Jürgen

Aanbevolen berichten


  • Moderator

Zo, net de laatste hand gelegd aan de update van de Ultimo. Alles draait nu Vti 6.0 hier. Nu nog weer even wat wijzigingen doen in de boeketten en wat kanalen updaten en dan kunnen we er weer even tegen.

VU+ Duo2  met VTi  13 VU+ Uno met VTi  9.0.2

geen Canal Digitaal meer en geen Sparql iptv meer
Triax 78, astra 1,2,3, HB

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik ben een Vu+ gebruiker sinds versie 5.0 en die standaard skin vond ik een stuk duidelijker en verfijnder. Is er een mogelijkheid om die te installeren, of moet iemand dat eerst maken?

De 3 bijgevoegde skins vind ik vrij fors in beeld en de atileHD vind ik te transparant (Zelfs in de minst transparante stand).

Vu+ Solo 4k, VTi 13.x, 1000GB HDD
Visiosat Bi-satellite G4 QUADRO
Astra 1, 2, 3 en Hotbird

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ook mijn vrouw begon meteen commentaar te leveren over de volgens haar afschuwelijke standaard geïnstalleerde AtileHD skin, maar ja smaken verschillen.

In de VTi Panel kun je de oude VU-HD-Series gewoon downloaden en weer installeren.

 

VTI Panel - VTI Software Manager - Skin en kies daar onderin de skin VU-HD-Series en installeer deze.

Hierna nog even via Menu - Instellingen - Systeem - Skins deze skin activeren.

 

Nu hoop ik alleen dat jij deze skin bedoeld.

Mac Mini M2 2023 - iPad Air 2021 - Iphone XR - Apple TV 4 2021

Link naar reactie
Delen op andere sites

ik heb nog problemen met het streamen , zodra ik een 2e stream open gaat de andere weg(op een andere computer).


heb hier gigabit netwerk maar de ultimo deed het ook altijd goed.(op openpli trouwens)


 


de werkgeheugen word ook maar voor 1 gb gezien zag ik.

 

 

Ook
mijn vrouw begon meteen commentaar te leveren over de volgens haar
afschuwelijke standaard geïnstalleerde AtileHD skin, maar ja smaken
verschillen.

In de VTi Panel kun je de oude VU-HD-Series gewoon downloaden en weer installeren.

ik had ook al commentaar daarop , dus heb ik mymetrix erop gezet.

aangepast door jakob2002

vu+duo2-vti6.0|vu+ultimo-openpli3.0
dvb nexus-s(2.1)+skystar2+hdr4000 pckaart progdvb S2emu

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ook mijn vrouw begon meteen commentaar te leveren over de volgens haar afschuwelijke standaard geïnstalleerde AtileHD skin, maar ja smaken verschillen.

In de VTi Panel kun je de oude VU-HD-Series gewoon downloaden en weer installeren.

 

VTI Panel - VTI Software Manager - Skin en kies daar onderin de skin VU-HD-Series en installeer deze.

Hierna nog even via Menu - Instellingen - Systeem - Skins deze skin activeren.

 

Nu hoop ik alleen dat jij deze skin bedoeld.

Bedankt. Deze skin bedoelde ik en vinden wij hier een stuk duidelijker en makkelijker dan die AtileHD (of die andere 2) skins.

Vu+ Solo 4k, VTi 13.x, 1000GB HDD
Visiosat Bi-satellite G4 QUADRO
Astra 1, 2, 3 en Hotbird

Link naar reactie
Delen op andere sites

de AtileHD kun je helemaal zelf aanpassen, ook zonder de teletubbieskleuren.

toch vind ik hem zelf wel goed opgebouwd (en compatibel met de meeste bekende plugins)

 

maar kiezen kun je immers ook een andere, zoals Jürgen schreef en iedereen naar goesting ook doet.

 

dat met die 2 streams @jakob2020 moet lukken, OF heb je soms één tuner voorkeur ingesteld in plaats van dynamisch

Simply Wonderfull (new)

Kid Creole And The Coconuts

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hier draait alles prima op 6.0. Dankzij de backup suite had ik alles weer snel op de rails.

Ik heb de indruk dat de beeldkwaliteit nog iets beter is geworden.

VU+ Ultimo 4K PLI 9.x dual DVB-S2 FBC tuner met 750Gb WD Blue, VU+ Zero 4K PLI 9.x  Visiosat G4 Quadro met 3 Alps quad en 1 Inverto Ultra Black quad, LG G1 Oled Evo 77 inch, Sony Bravia KDL 65-XD7505, , Nvidia Shield TV Pro mediaplayer, Denon AVR-X3500 audioreceiver. Zone 1: 2X Kef IQ90, 2x Kef IQ10, Kef IQ60c, BK XXLS 400 subwoofer. Zone 2: 2X Tangent EVO4. Fritzbox 7590. Synology DS418, Raspberry Pi 3B

Link naar reactie
Delen op andere sites

neen denk ik niet...

 

de beeldkwaliteit is bij alle images met dezelfde driver versie erin gelijk

 

enkel de default instellingen, die de beeldkwaliteit bepalen kunnen iets anders zijn daar een image een kopie is van de maker

die heeft bepaalde instellingen in het image overgedragen

 

je kunt dus ook die instellingen aanpassen en daarmee de beeldkwaliteit verbeteren of verslechteren.

 

beeldkwaliteit is overigens een heel apart thema juist omdat er zoveel knoppen en schuifregelaars zijn die het beinvloeden

dat mag men gaarne in een nieuw bericht eens nader uit leggen en of er over vragen.

ciao

Simply Wonderfull (new)

Kid Creole And The Coconuts

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Met AtileHD (Windows8 look) heb ik een enorme winst met het opstarten, vanuit helemaal uit of "deep sleep".

 

Mijn Vu+ Duo is een Vu+ Duo2 geworden :) .

 

Normaal was altijd rond de 105 seconden, nu op de kop af, nog maar 62.

Vu+ Uno 4K SE en 1TB HDD / Samsung 65'' UHD Smart TV.

Vier schotels, 150, 120, 90 en 120** cm., voor Astra 1 & 3, Hotbird/Eurobird, Türksat,   ** is tijdelijk buiten gebruik.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Bedoel je dat je de DUO2 nu al in gebruik hebt en daar VTI 6.0 hebt geïnstalleerd?

 

Zo ja, dan is het beduidend snellere opstarten t.o.v. de DUO niet ten gevolge van AtileHD Skin maar van de veel betere technische specificaties van de DUO2 zoals o.a. hogere processorsnelheid.

Tenzij jij met VTI 6.0 zowel de gewone als de AtileHD Skin met elkaar hebt vergeleken maar dat horen we dan nog wel.

 

Mijn SOLO2 start t.o.v. de Ultimo ook al bijna 2x zo snel op vanuit de diepe slaap maar ook daar is de bijna dubbele snelheid aan de betere specificaties van de SOLO2 te danken.

Mac Mini M2 2023 - iPad Air 2021 - Iphone XR - Apple TV 4 2021

Link naar reactie
Delen op andere sites

Néé Jürgen, je gelooft het niet, maar...,

 

Mijn ouwe getrouwe Vu+ Duo is nu zo snel geworden.

De Duo2 komt pas, als het budget het toelaat.

Vu+ Uno 4K SE en 1TB HDD / Samsung 65'' UHD Smart TV.

Vier schotels, 150, 120, 90 en 120** cm., voor Astra 1 & 3, Hotbird/Eurobird, Türksat,   ** is tijdelijk buiten gebruik.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
×
×
  • Nieuwe aanmaken...