Ga naar inhoud


VTI 6.0.x voor alle VU+ staat gereed om te downloaden


Jürgen

Aanbevolen berichten

Hier een screenshot van de infobalk:

 

screenshot_infobalk.bmp

 

Onderaan rechts, de weersverwachting, met links 28 graden en zonnig, niks mis mee natuurlijk.

Maar dit zou toch, over een hele dag gezien, moeten veranderen. Toen ik opstond was het 22 en op de infobalk al 28 graden.

Nu, 13.45 u. hier, is het 33.5 in de schaduw, maar de 28 blijft maar staan.

In het speciale menu voor de balk, kan je van alles veranderen, en de tijdinterval staat automatisch op 5, heb dit teruggebracht naar 1, helaas niet de oplossing.

 

Wie weet de oplossing wel?.

 

O ja, de zender bij de infobalk is natuurlijk Nederland 4 (NPO 4).

 

En nog iemand iets zinnigs over Perm. Timeshift, is dit een foutje van de maker van de plug-in, of van VTi?.

aangepast door Emekli

Vu+ Uno 4K SE en 1TB HDD / Samsung 65'' UHD Smart TV.

Vier schotels, 150, 120, 90 en 120** cm., voor Astra 1 & 3, Hotbird/Eurobird, Türksat,   ** is tijdelijk buiten gebruik.

Link naar reactie
Delen op andere sites


Ja, en 28 is nu 32 graden geworden.

 

Zal wel minder ververst worden, dan dat wat mogelijk is met de instellingen.

 

-----------

 

"

En nog iemand iets zinnigs over Perm. Timeshift, is dit een foutje van de maker van de plug-in, of van VTi?."

 

Dit is een groter probleem, nu moet ik bij ieder programma eerst op pauze duwen om te kunnen terugspoelen en,

op TV als je van zender wilt wissen.

Niet dat ik constant zit terug te spoelen, maar soms toch handig en in VTi V5.1.0, werkte het nog perfect.

Vu+ Uno 4K SE en 1TB HDD / Samsung 65'' UHD Smart TV.

Vier schotels, 150, 120, 90 en 120** cm., voor Astra 1 & 3, Hotbird/Eurobird, Türksat,   ** is tijdelijk buiten gebruik.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Nergens want de basis VTI 6.0.0 wordt niet aangepast en wordt alleen aangevuld met losse updates.

Pas nadat er teveel updates zijn verschenen of dat er iets essentieels moet worden gewijzigd komt re weer een nieuwe software zoals b.v. 6.1.0 of hoger.

Mac Mini M2 2023 - iPad Air 2021 - Iphone XR - Apple TV 4 2021

Link naar reactie
Delen op andere sites

je krijgt natuurlijk enkel die nieuwe als je ook een ervan reeds geinstalleerd had (plugin of skin)

maar dat lijkt me evident

 

pas op met de Drivers en de bootloader voor DUO2 die door VU+ van de zelfde datum zijn... en al aangeboden worden.

laat die effe voor wat ze zijn, te vroeg

die kun je pas tzt laden als het image en de kernel weer aangepast zijn

NU NIET DUS.

Bovenstaande quote is dus nu oud nieuws en niet meer van toepassing

Nieuw is het onderstaande>

 

1)

download de bootloader Duo2 CFE V2 HIERO klikken voor link naar download

2)

flash hem

3)

DUO2 herstart en kies voor VTI de updates (blauw groen groen) opdat de nieuwe drivers en kernel aanpassing mee opgenomen worden

4)

DUO2 herstart en WOL is beschikbaar onder  Menu -> instellingen -> System "WakeOnLan Configuration" .

 

DUS DUO2 ONLY (met VTI 6.0) in de volgorde als aangegeven

 

desbetreffende updates zijn

Update : 17.07.2013

- update drivers (20130717 (duo2))

    Support WOL(needs BOOTLOADER update)

 

- update kernel (support WOL and drivers 20130717 (duo2))

- add WOL plugin (duo2)

aangepast door Tonskidutch

Guilt

Marianne Faithfull

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Update: 22.07.2013

- update drivers (20130722 (duo2))

    Fix loop-through problem when 2 dual tuners are installed
    Improve VFD controller update(VFD controller update will resolve remote control sensitivity issue)


- update plugin FirmwareUpgrade (Duo2)

    support VFD Controller update [HowTo]


- update plugin EnhancedMovieCenter (ver. 3.7.0 2013-07-21-r1)
- update skin AtileHD (ver. 1.1-r5)
- update skin EyeSightHD (ver. 2013-07-22)

Guilt

Marianne Faithfull

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ok, vanavond overgegaan van Vti 5.1 naar Vti 6.0.

De AtileHD skin is niet mijn ding, schreeuwt schermvullend in een wir war van grijze blokken info naar je toe ... brrrr

Terug gegaan naar mijn vertrouwde Glow HD skin ... wat een rust.

 

Wat mij wel opviel, dat ik uit de Vti stream geen Cccam erop kon zetten ( 0 van 0 geinstalleerd), maar wel een groen vinkje.

Heb dit geprobeerd voor 2.21 en 2.30, maar geen geluk.

 

Had een backup gemaakt van alle script files en binaries en configs heb deze met filezilla geplaats in etc/tuxbox/config en usr/share/bin & script ... en alles loopt weer als een trein.

 

Maar kan iemand verklaren waarom Vti 6.0 de Cccam en Oscam niet standaard wil installeren?

aangepast door donpedro

VU+ Zero & VU+ Solo2 - VTi 11.x  Unstable Oscam 11xxxx  MacBook Pro Ubuntu 16.04LTS

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dit zal lastig worden om te verklaren want CCCam kun je standaard gewoon vanuit 6.0 installeren, al vele malen op verschillende VU's uitgevoerd.

Waarom het bij jouw dan niet lukt is mij ook een raadsel.

  • Like 1

Mac Mini M2 2023 - iPad Air 2021 - Iphone XR - Apple TV 4 2021

Link naar reactie
Delen op andere sites

Nu net nogmaals maar de stoute schoenen aangetrokken om Cccam 2.3.0 erop te zetten ... en nu lukt het wel.

Blijkbaar dat de fresh install en de verschillende reboots toch iets hebben gecorrigeerd.

 

We gaan nog wat finetunen en onnodige zaken opruimen en dan volop genieten.

zag wel dat de kernel versie nog steeds dezelfde was als van de vorige ... 3.1.1.

VU+ Zero & VU+ Solo2 - VTi 11.x  Unstable Oscam 11xxxx  MacBook Pro Ubuntu 16.04LTS

Link naar reactie
Delen op andere sites

Weet niet of het iemand al was opgevallen, maar de 'picon-folder' gaat nu automatisch naar de aangesloten USB stick.

 

Kwam hier achter toen ik de USB stick had aangesloten en ik picons had gedownload.

Deze had ik op de Vti 5.1 via een symbolic link naar de USB stick verplaatst.

Dit wilde ik nu ook doen, maar kon in de folder usr/share/enigma2 niets vinden ... maar toch had ik per kanaal picons.

 

Toen via de terminal ingelogd op de box met tot mijn verbazing kwam de 'find' command met deze plek naar boven media/usb/picon.

 

Dus voor de mensen die altijd al wilden dat de picons op de USB komen i.p.v. in de flash ... men heeft dit nu ingebouwd.

Dit zal natuurlijk alleen maar werken als er ook een USB media beschikbaar is.

post-45009-0-34110300-1374738757_thumb.png

post-45009-0-79152300-1374738764_thumb.png

VU+ Zero & VU+ Solo2 - VTi 11.x  Unstable Oscam 11xxxx  MacBook Pro Ubuntu 16.04LTS

Link naar reactie
Delen op andere sites

even een bevestiging die ik even nodig heb,

 

na het flashen van de nieuwe bootloader kan ik de ontvanger rebooten met de vti 6.0 image die op de ontvanger staat of moet ik deze ook even opnieuw flashen ?

VU+ Duo2 met S en C tuner, VU+ Duo astra 1-2-3 en HB en draaibaar op tuner B

Link naar reactie
Delen op andere sites

precies zoals ik het boven al eerder aangaf, kun je de bootloader erop zetten

 

en nadien start je het reeds geflashte image VTI 6.0, door niets te doen (bewust niet de power toets drukken start de DUO2 met VTI 6.0)

 

en precies zoals ik boven al eerder aangaf, doe je dan even een update.

ciao

Guilt

Marianne Faithfull

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
×
×
  • Nieuwe aanmaken...