Ga naar inhoud


VTI 6.0.x voor alle VU+ staat gereed om te downloaden


Jürgen

Aanbevolen berichten

Geen probleem, hoofdzaak is dat het nu werkt, had deze instelling in User Interface over het hoofd gezien.

Nu gelukkig wel het kleine beeld terug in overzicht zenderlijst en EPG.

  • Like 1

Mac Mini M2 2023 - iPad Air 2021 - Iphone XR - Apple TV 4 2021

Link naar reactie
Delen op andere sites


ik kan geen nieuw VTI 6.0 testen met skin en/of EPG

mijn hele inboedel staat in opslag (2 maanden komplete vloer en zwevende dekvloer renovatie)

woning is leeg en ben in exil

 

Jeetje Tonski, hoe kom jij nu in godsnaam door je tijd heen als je niets kunt testen :D

Mac Mini M2 2023 - iPad Air 2021 - Iphone XR - Apple TV 4 2021

Link naar reactie
Delen op andere sites

Inmiddels heb ik VTI 6.0 ook geladen in mijn Solo. Het opstarten vanuit stroomloos duurt veel en veel langer dan met PLI 3.0 dat ik eerst gebruikte.

Is hier iets aan te doen?

aangepast door Donkeyman

VU+ Ultimo 4K PLI 9.x dual DVB-S2 FBC tuner met 750Gb WD Blue, VU+ Zero 4K PLI 9.x  Visiosat G4 Quadro met 3 Alps quad en 1 Inverto Ultra Black quad, LG G1 Oled Evo 77 inch, Sony Bravia KDL 65-XD7505, , Nvidia Shield TV Pro mediaplayer, Denon AVR-X3500 audioreceiver. Zone 1: 2X Kef IQ90, 2x Kef IQ10, Kef IQ60c, BK XXLS 400 subwoofer. Zone 2: 2X Tangent EVO4. Fritzbox 7590. Synology DS418, Raspberry Pi 3B

Link naar reactie
Delen op andere sites

Wat is veel en veel langer, het dubbele of viervoudige aan tijd en hoelang duurt het dan precies?

In feite kun je dit alleen maar met iemand vergelijken die VTI 6.0 ook op een SOLO heeft geïnstalleerd.

 

Nu is de SOLO v.w.b, de technische specificatie en dientengevolge ook de snelheid wel de kleinste telg uit de VU familie maar het zou niet mogen dat het extreem langer duurt.

 

Waar je wel rekening mee moet houden is dat tijdens de installatie standaard nogal wat geheugen vretende plug-in's worden geïnstalleerd zoals HBBTV, USB tuners ect.

 

Deze zou jij tijdens of ook na de installatie d.m.v. VTi ZerO kunnen verwijderen.

Na de installatie via VTI Panel - Systeem Gereedschap.

 

Hoeveel geheugen heb jij nu in gebruik / nog over?

Kun je opvragen via VTI Panel - Systeem Infos - Toon systeemgeheugen

Mac Mini M2 2023 - iPad Air 2021 - Iphone XR - Apple TV 4 2021

Link naar reactie
Delen op andere sites

Bij mijn Duo is de opstarttijd juist drastisch verlaagd, van 1 min. 45 sec., naar 62 sec.

 

Zo kan het dus ook.

Vu+ Uno 4K SE en 1TB HDD / Samsung 65'' UHD Smart TV.

Vier schotels, 150, 120, 90 en 120** cm., voor Astra 1 & 3, Hotbird/Eurobird, Türksat,   ** is tijdelijk buiten gebruik.

Link naar reactie
Delen op andere sites

dat ligt aan heel veel verschillende aspekten

of je automount

of je dhcpeet (uh ja wlan start ook langzamer)

of je piconzooi gebruikt

of je epg plugins verkeerd instelt

of je leest alles aan EPG in dat mogelijk is (en je roeit met de swap riemen die je hebt :grin: )

noem maar op, je box zoekt zich de pleuris en wil overal binnen de timeout een bevestiging van krijgen

 

dat enkel ter zijde vermeld inzake opstarttijden

aangepast door Tonskidutch

Guilt

Marianne Faithfull

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Je zult wel gelijk hebben Tonski, maar gebruik steeds de zelfde plug-ins.

Wel heb ik de EIT EPG, ook voor infobalk, uitgezet, dan zou dat het voordeel kunnen zijn.

Ik heb genoeg aan EPG Import.

Vu+ Uno 4K SE en 1TB HDD / Samsung 65'' UHD Smart TV.

Vier schotels, 150, 120, 90 en 120** cm., voor Astra 1 & 3, Hotbird/Eurobird, Türksat,   ** is tijdelijk buiten gebruik.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Het opstarten duurt hier welgeteld 3 minuten vanuit stroomloos. Ik gebruik de Solo niet dagelijks, vandaar.

Bij het installeren heb ik overbodige zooi laten verwijderen, toch zie ik Hbbtv staan, dat werkt toch niet bij de Solo.

In mijn onschuld heb ik wel picons geïnstalleerd, die ga ik er meteen afgooien.

Ik houd jullie op de hoogte, in ieder geval bedankt voor jullie advies.

VU+ Ultimo 4K PLI 9.x dual DVB-S2 FBC tuner met 750Gb WD Blue, VU+ Zero 4K PLI 9.x  Visiosat G4 Quadro met 3 Alps quad en 1 Inverto Ultra Black quad, LG G1 Oled Evo 77 inch, Sony Bravia KDL 65-XD7505, , Nvidia Shield TV Pro mediaplayer, Denon AVR-X3500 audioreceiver. Zone 1: 2X Kef IQ90, 2x Kef IQ10, Kef IQ60c, BK XXLS 400 subwoofer. Zone 2: 2X Tangent EVO4. Fritzbox 7590. Synology DS418, Raspberry Pi 3B

Link naar reactie
Delen op andere sites

Tonski,

 

Als volgende voor mij bedoeld is, dan heb je mijn handtekening al een paar jaar niet meer gezien:

 

"jij ook, maar je hebt zo'n draaiding aan een stok met een LNB erop

:D
opstarttijden, beste heren is hetgeen ik vergat te vermelden ook afhankelijk van een rotor".

 

Op zich heel leuk, een rotor, maar wachttijden tot over een minuut na zappen, vond ik wat te veel.

Daarom kapotte rotor niet meer vervangen.

Vu+ Uno 4K SE en 1TB HDD / Samsung 65'' UHD Smart TV.

Vier schotels, 150, 120, 90 en 120** cm., voor Astra 1 & 3, Hotbird/Eurobird, Türksat,   ** is tijdelijk buiten gebruik.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Het opstarten duurt hier welgeteld 3 minuten vanuit stroomloos.

Bij het installeren heb ik overbodige zooi laten verwijderen, toch zie ik Hbbtv staan, dat werkt toch niet bij de Solo.

 

HBBTV zou ik er zeker verwijderen want die hoort daar inderdaad helemaal niet en kan de boel alleen verzieken.

Mac Mini M2 2023 - iPad Air 2021 - Iphone XR - Apple TV 4 2021

Link naar reactie
Delen op andere sites

kleine tegenvaller vond ik dat ze net zoals ik vroeger al op mijn dm500s had dat ze de sat posities 7.0W en 8.0W terug uit elkaar gehaald hebben. Waardoor ik niet meer kan terug vallen op de simpele diseqc configuratie (want die posities zitten op dezelfde lnb) maar nu naar de advanced setup moet gaan.

voor de rest vind ik de nieuwe standaard skin wel ok :-)

VU+Uno4KSe(1Gb/2,5"HD/Vti15)/VU+DUO(320GB/2.5"HD-Vti11)/Maxdigital (Openpli7.3)- Triax 88cm(Astra 23,5-19,2E)- Channelmaster 1,2 m draaibaar

Link naar reactie
Delen op andere sites

je kunt ook een eigen satellite.xml maken door te editeren en de frequenties op een hoop gooien.

niet zonder een linux compatibele editor overigens.

overigens uit de dm500s je satellite.xml kopieren en dat gedeelte copy pasten in de nieuwe kan ook als je tevens de transponderwijzigingen in de gaten houdt

ciao

aangepast door Tonskidutch

Guilt

Marianne Faithfull

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik ben best tevreden over VTI 6 ,  ik vind de skin mooi na wat instellingen aangepast te hebben en start idd veel sneller op op mijn VU uno.

Ik heb wel nog een vraag over EPG,  ik gebruik EPG import met enkel Benelux aangevinkt en bij opvragen van bv EEN zenderepg staan sommige programma's dubbel vermeld met 5' verschil,  heeft dit iets te maken met EIT EPG en hoe krijg ik dit uitgezet....

 

MVG

VU+ UNO 4K VTI 11 - VU+ ZERO VTI 11

13E - 19,2E - 23,5E - 28,8E op Visiosat Big Bisat met Alps

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
×
×
  • Nieuwe aanmaken...