D.Quijote Geplaatst: 15 uren geleden Geplaatst: 15 uren geleden Nee, maar je moet eerst weten waar alles staat anders blijf je heen en weer lopen. M7 sat 801, Amiko HD 8155 en HD 8165 + combo
minplus Geplaatst: 15 uren geleden Geplaatst: 15 uren geleden Idd en je weet het exact na een paar keer en dus snel klaar, maar vrouwlief.. Geldt trouwens ook voor elk supermarkt bezoek waar dan ook. Ik ga elke keer maar langdurig op een stellage zitten of op de kar hangen.😁 3x VU+ met Open Pli , 2 Gregorians, 1 Big bisat, 1 Oled en 2 LCD's
Noordzee Geplaatst: 15 uren geleden Geplaatst: 15 uren geleden 3 uren geleden, minplus zei: Men vergeet in ons landje dat je niet alleen voor benzine een eind naar Duitsland rijdt maar daar ook meteen massaal gaat inkopen wat daar veel goedkoper is dan hier. De rit heb je er dik uit met de benzine en vervolgens bespaar je 100 tot 200€ op de inkopen. Ik ben de laatste weken wat minder met de auto op pad geweest juist om benzine te sparen. Maar dan doe je boodschappen bij een supermarkt in Nederland en dan schrik ik iedere keer weer van de hoge prijzen. In Duitsland ben ik inderdaad veel minder kwijt. 1 Geregistreerd lid Sat4All sinds : 6-6-2001 (oorspronkelijk 1-12-2000) Ontvanger : VU+ DUO 4K (Digitenne via DVB-T2 en FTA-zenders via DVB-S2X en streams) Schotel : Visiosat Bisat Ontvangst van : Astra 1, Astra 2, Astra 3 en Hot Bird
gerrit B Geplaatst: 14 uren geleden Geplaatst: 14 uren geleden 6 uren geleden, Noordzee zei: Ik lees het overal op internet, maar nergens staat per wanneer deze verlaging ingaat. Dat zelfde zie ik ook dus heb mijn dochter al gevraagd of ze dat wist maar kon ook niet zeggen per wanneer. Kijk ik naar de prijzen dan is er nog niets verandert. zondag? nee dan kan ik niet dan ben ik vissen
kees321 Geplaatst: 14 uren geleden Geplaatst: 14 uren geleden Op 18-3-2026 om 11:45, kees321 zei: In het nieuws vandaag, veel vraag cq zoekerij naar elektrische auto's. Wij kochten er een, 2e hands een tijdje terug, rijdt perfect, 13,5 kWh / 100 km Met de juiste rijstijl ! Ik had ook nog een 2e willen kopen maar dat kreeg ik er nog niet doorheen hier. Maar nu wel, een 2e EV voor de deur hier. 1
gerrit B Geplaatst: 14 uren geleden Geplaatst: 14 uren geleden En dan komt volgende week de regering met een verlaging van de brandstofprijs en om dit op te vangen met een verhoging van de stroomprijs. Kreeg trouwens van mijn dochter door dat de prijzen in Duitsland per 1 mei met 17 cent worden verlaagd. zondag? nee dan kan ik niet dan ben ik vissen
Mojo Geplaatst: 5 uren geleden Geplaatst: 5 uren geleden 9 uren geleden, kees321 zei: Maar nu wel, een 2e EV voor de deur hier. En daar heb je xxxx euro's voor bij gelegd? En hoeveel geld ga je nu in totaal uitgeven/besparen? Een liter euro95 is nu 60 cent duurder? You know when you've been shagged. I like receivers who give me pleasure.
Tonskidutch Geplaatst: 5 uren geleden Geplaatst: 5 uren geleden Gisteren een pakje cervelaatworst gekocht 110 gram a 2,93€ en belegen geitenkaas 264 gram a 6,96€ dat zijn zulke torenhoge prijzen dat trekt de portemonnee niet echt en betekend dat ik dus ook naar Duitsland/Aken zal moeten gaan met de bus. (mijn reisduur anderhalf uur heen anderhalf uur terug en daar natuurlijk ook nog alles te voet dus eigenlijk een dagdeel + het meeslepen van een koelbox) Elke maand houd ik minder over en dat al sinds drie a vier jaar. Als meer mensen zoals mij zonder auto naar Duitsland/Aken gaan om inkopen te doen hebben we ook nog eens een heel groot plaatsprobleem in de bus. Lamb Angelica
tv-fan Geplaatst: 4 uren geleden Geplaatst: 4 uren geleden 9 uren geleden, gerrit B zei: En dan komt volgende week de regering met een verlaging van de brandstofprijs en om dit op te vangen met een verhoging van de stroomprijs. Kreeg trouwens van mijn dochter door dat de prijzen in Duitsland per 1 mei met 17 cent worden verlaagd. Gewoon thuis laden op mijn zonnepanelen, ben nog in afwachting van mijn in oktober `25 bestelde EV, een compacte niet te zware Inster. Kenteken gewicht is 1335 kg, dus ook niet te duur in de MRB. Ga ik ook nog eens minder terug lever boete vanaf 2027 betalen, nu nog contract zonder deze onzin van boete terug betalen zonne energie
gerrit B Geplaatst: 3 uren geleden Geplaatst: 3 uren geleden Ik geef je groot gelijk als je het zo doet, maar het zal de overheid een doorn in het oog zijn dat ze ik weet niet hoeveel accijns mis lopen door "gratis" thuis via de zonnepanelen je auto op te laden. Dus verwacht dat ze al lang aan het broeden zijn hoe ze van dat voordeel toch een deel mee kunnen snoepen. Persoonlijk verwacht ik dat ze daarom zullen proberen om voor de EV rijders een km heffing in gaan voeren. zondag? nee dan kan ik niet dan ben ik vissen
Moderator ceesv Geplaatst: 2 uren geleden Moderator Geplaatst: 2 uren geleden Wanneer ik kijk naar de opbrengst van mijn 12 panelen zou ik in de winter niet ver komen. 1 Gaat niet bestaat niet! 65" 4-K OLED, Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.
hugogertie Geplaatst: 2 uren geleden Geplaatst: 2 uren geleden (aangepast) De accijns op brandstof is een grote inkomstenbron van de overheid, inderdaad met zonnepanelen de auto laden is een probleem voor hun inkomstenbron, ze schuiven de antwoorden niet voor niets alles voor zich uit voor een beslissing tot verlaging van de accijns, dus tanken in het buitenland blijft voorlopig goedkoop ten opzichte van Nederland. Echter hoeveel mensen kunnen hun auto opladen met zonnepanelen ? Het merendeel met een elektro bak is toch afhankelijk van de infrastructuur dus laadpalen omdat ze nu een maal de auto gebruiken overdag en wanneer de zon minder kracht heeft die auto niet meer vol kan laden. Hoe ze de elektro bakken gaan belasten door het gebruik, zou kunnen via kilometerheffing maar dan komt al snel de wet AVG om de hoek kijken bij particulier gebruik. Ik moet voor ons bedrijf voor 2 werknemers een nieuwe auto aanschaffen en een elektro bak zou kunnen echter in de wijk waar ze wonen kan geen uitbreiding worden geleverd omdat de kabels niet toereikend zijn (bij een pas 2030). Dus optie 2 een PHEV dan maar zodat ze hier op ons bedrijf kunnen laden en als ze een week buiten de deur werken toch maar die dure peut erin kunnen gooien, onze klanten dienen wel geholpen te worden. 2 uren geleden aangepast door hugogertie VU Duo 4K se pli 8.1 dvb-c + s / ET 8000 pli 8.1 dvb-c + s / Vu+ Uno 4k se pli 8.1
Mrbeam Geplaatst: 1 uur geleden Geplaatst: 1 uur geleden 1 uur terug, ceesv zei: Wanneer ik kijk naar de opbrengst van mijn 12 panelen zou ik in de winter niet ver komen. Panalen zijn zo goedkoop, dat elk dakdeel benut moet worden. Zeker als je het zelf kan doen. De prijzen gaan voorlopig niet zakken en icm een accu gouden formule. Wavefrontier T90, Vu+ Duo 4k SE (DVB-S2x/FBC & DVB-T2), Octagon SF4008 (2x DVB-S2x & 1x DVB-T2), Mut@nt HD51 (DVB-S2x & DVB-C), TBS6920 & TBS6925
Tonskidutch Geplaatst: 50 minuten geleden Geplaatst: 50 minuten geleden Naast jouw zonnepanelen fotovoltaïsch kun je ook je windmolen gebruiken => https://www.duurzaamthuis.nl/kleine-windmolen-thuis#:~:text=Het zal je niet verb Naast het probleem van, dat tijd verschoven opslaan wegens de zonuren op locatie en verbruik van de duurzaam gewonnen energie, kun je twee auto's gebruiken om den anderen dag. 😉 Hadden ze maar het Renault Group idee verder uitgewerkt met verwisselbare battery-packs. Dan haddie twéé packs, één in de auto overdag en één die aan het opladen is tijdens die zonuren overdag. Je doet eigenlijk hetzelfde als de noodzaak van het fossiel gaan tanken, maar dan op eigen kosten qua investering... @Mrbeam schreef het ook net al. Het rekent beslist anders dan met salderen en of boetegeld etc. Met een beetje python vernuft en verstand bouw je tegenwoordig je eigen app om ook financieel je kosten voor energie beter te kunnen gestalten. Een tip, leg effe al die subsidies naast je neer want die zijn weg voor je een aanschaf hebt gebezigd. Maar het probleem is dat er heel wat verschillende accu's / batterijen zijn die niet bepaald stabiel en veilig zijn of zelfs onveilig worden door slecht gebruik. Menig binnenbrandje is tegenwoordig een mishandelde lithium accu. Lamb Angelica
Aanbevolen berichten
Maak een account aan of log in om te reageren
Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten
Account aanmaken
Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!
Registreer een nieuwe accountInloggen
Heb je reeds een account? Log hier in.
Nu inloggen