Ga naar inhoud


Tja nu maakt tanken echt veel uit in buitenland


1pm

Aanbevolen berichten


  • Moderator

Na een hele kleine opleving van de crude oil prijs is die de laatste 3 dagen al weer aan het zakken.

13 januari was het absolute dieptepunt van $45,96, daarna was er in de daarop volgende dagen een opleving naar $ 49, 48 (16.01.2015), waarna de prijs weer ging zakken en gisteren op $48,19 stond.

 

De diesel, net over de grens (Duitsland) schommelt op dit moment rond de € 1,029.

Benzine doet € 1,179.

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Het grote probleem voor de Nederlandse pomphouders en middenstanders is dat een paar onbenullen in Den Haag niet beseffen dat mensen voor benzine over de grens gaan en daar vervolgens ook andere inkopen gaan doen. Wat overigens ook een enorme besparing voor de reizigers oplevert.

3x VU+ met Open Pli , 2 Gregorians, 1 Big bisat en 3 LCD's

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

Vanavond $ 49,28, de prijs voor crude oil schommelt de laatste dagen rond de $ 49

Kennelijk wordt de prijs op dit moment gesteund, eens kijken hoe lang men dat volhoud,

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Totdat ze eraan tekort komen en de overschotten in de produktie zijn weggewerkt. In de VS zijn inmiddels tientallen boorputten gesloten en nieuwe zijn er de afgelopen niet bijgekomen. Irak heeft al aangegeven dat de prijs echt te laag is en Rusland heeft al aangegeven dat ze desnoods zelf de produktie flink naar beneden gaan brengen. Nadeel van deze prijzen is ook dat er amper meer nieuwe (dure) projecten worden opgestart om nieuwe olie te vinden, terwijl alleen de bestaande velden worden leeggepompt. Op een gegeven moment gaat dat stagneren, waarna de prijs weer gaat stijgen, zodat nieuwe investeringen wel kunnen worden terug verdiend.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dreambox DM920: 2x Triple tuner (2x DVB-S2X multistream + DVB-C/T2)

Xtrend ET10000: 1x DVB-S2, 2x DVB-C/T2, IPTV OpenPLi 8.3
VU+ Duo
/ Dreambox DM800 / TBS 5925
Channel Master 180cm offset: 39.0°E-37.6°W, SAB 97 schotel 45.1°E-60°E, 80cm vast: 28.2°E/23.5°E/19.2°E/13°E | DVB-T/DAB: VHFIII/UHF combi-antenne op zolder.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Is niets vreemd aan hoor. In heel Europa is er al enkele jaren een dalend olieverbruik te zien, dus ook minder brandstof. Hierdoor komt er een overschot op de oliemarkt, waardoor de prijzen aan de pomp dalen. Vraag en aanbod. Niet alleen Nederland heeft er mee te maken, maar ook in Belgie en Duitsland is dat aan de gang als je even doorgeklikt had.

 

https://cassandraclub.wordpress.com/2014/01/01/economische-krimp-europa-verbruikt-steeds-minder-olie/

Link naar reactie
Delen op andere sites

... als je even doorgeklikt had.

 

Had ik geen zin in.... ;)

Dreambox DM920: 2x Triple tuner (2x DVB-S2X multistream + DVB-C/T2)

Xtrend ET10000: 1x DVB-S2, 2x DVB-C/T2, IPTV OpenPLi 8.3
VU+ Duo
/ Dreambox DM800 / TBS 5925
Channel Master 180cm offset: 39.0°E-37.6°W, SAB 97 schotel 45.1°E-60°E, 80cm vast: 28.2°E/23.5°E/19.2°E/13°E | DVB-T/DAB: VHFIII/UHF combi-antenne op zolder.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Zou men in de berekening van wat er extra aan accijns is binnen gekomen ook meegerekend hebben wat men extra heeft moeten betalen aan ontslagen werknemers, minder inkomsten belasting minder BTW enz.

En heeft men ook berekend hoeveel men meer zou hebben ontvangen als ze de prijs lager hadden gehouden dan in de omliggende landen, hoeveel mensen er dan meer aan het werk zouden zijn geweest en hoeveel extra inkomsten men dan uiteindelijk zou hebben ontvangen?

 

Persoonlijk denk ik van niet want zou men dat doen dan kan men, volgens mij, niet anders dan tot de conclusie komen dat hun accijnsverhogingen averechts hebben gewerkt en aan de ene kant wel wat meer hebben opgeleverd maar aan de andere kant nog meer hebben gekost.

Kijk je bijv. naar de Duitse economie cijfers dan zie je ook dat daar alles wat terug is gelopen behalve de persoonlijke uitgaven die zijn met 0,5% gestegen.

Zouden die Duitsers dan massaal meer spullen zijn gaan kopen?

Ik denk het niet, ook in Duitsland houdt men de hand op de knip en dat is ook te zien want de spaartegoeden zijn ook daar nog nooit zo hoog geweest als nu.

Alles heeft er dan ook de schijn van dat deze groei voor een groot deel veroorzaakt wordt doordat men vanuit omliggende landen spullen in Duitsland is gaan kopen.

Ik heb ergens een artikel gelezen (maar kan hem niet terug vinden) dat ook de Duitse economie terug loopt, maar dat deze in de grensstreken juist gestegen met is met 4%.

 

suc6

 

Gerrit

zondag? nee dan kan ik niet dan ben ik vissen

Link naar reactie
Delen op andere sites

Zou men in de berekening van wat er extra aan accijns is binnen gekomen ook meegerekend hebben wat men extra heeft moeten betalen aan ontslagen werknemers, minder inkomsten belasting minder BTW enz.

En heeft men ook berekend hoeveel men meer zou hebben ontvangen als ze de prijs lager hadden gehouden dan in de omliggende landen, hoeveel mensen er dan meer aan het werk zouden zijn geweest en hoeveel extra inkomsten men dan uiteindelijk zou hebben ontvangen?

 

 

suc6

 

Gerrit

Nee dat heeft men duidelijk niet gedaan. Er moet meer geld in de schatkist komen en men kan dan maar een kant op rekenen. Meer geld in schatkist = prijzen verhogen.

 

Want stel je had de accijnzen met 2% verlaagd. Dan was er minder accijns binnengekomen. Dan moet je gaan rekenen hoeveel extra omzet men had kunnen genereren en wat dat zou opleveren voor de schatkist en werkgelegenheid. Da's te moeilijk.

 

Maar wat echt schandalig is is dat men nu in het volgend overleg van de Benelux aan België en Luxemburg gaat vragen om daar de accijnzen ook te verhogen.

aangepast door Mojo

You know when you've been shagged.

I like receivers who give me pleasure.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Is niets vreemd aan hoor. In heel Europa is er al enkele jaren een dalend olieverbruik te zien, dus ook minder brandstof. Hierdoor komt er een overschot op de oliemarkt, waardoor de prijzen aan de pomp dalen. Vraag en aanbod. Niet alleen Nederland heeft er mee te maken, maar ook in Belgie en Duitsland is dat aan de gang als je even doorgeklikt had.

 

https://cassandraclub.wordpress.com/2014/01/01/economische-krimp-europa-verbruikt-steeds-minder-olie/

top offic: ik vind die aangepaste kerstvrouw toch niet direct meer van die tijd, we zijn al 23 januari, en er wordt al volop gesproken over carnaval en valentijn.

on toppic, de Nederlandse regering vroeg maatregelen aan België, omdat Nederlanders naar België gaan tanken. En blijkbaar hebben ze dit niet graag.

Ontvangst van de astra 3 satelliet met een selfsat h50D via de vu zero 4K.cd multiroom  pakket met mz 102 en een vu uno 4k dvb-c fbc tuner met ci+ tv met een kaartje( telenet ). Gigablue bijgekomen voor sat en kabel.Informatie die ik geef, gaat over de Belgische situatie, tenzij anders vermeld|

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...