Ga naar inhoud


Tja nu maakt tanken echt veel uit in buitenland


1pm

Aanbevolen berichten

De auto's worden zuiniger, maar de tankinhoud blijft over het algemeen hetzelfde.

 

Ik bedoelde eigenlijk de voormalig BPM- en wegenbelastingvrije kleinere auto's, die over het algemeen niet verder gaan dan max. 45 liter. Voor hen is over de grens tanken wat minder aantrekkelijk vanwege de tankinhoud. Wegtrekkende grensbewoners is natuurlijk een lachertje ;)

Link naar reactie
Delen op andere sites


40 Liter 20 cent goedkoper is 8 euro bespaard, daar rij je met zo'n autootje 100 tot 140 km mee.  Goed voor de reis heen en terug plus nog wat over.

De veel goedkopere inkopen daarna is pure winst.

Ik ga binnenkort ook weer even die kant op.

 

Maar die autootjes en de wegtrekkende grensbewoners als alternatief noemen getuigt van het onbenul of de corruptie van die "rechter".

En dat laatste is eigenlijk bijna angstaanjagend in onze rechtstaat.

3x VU+ met Open Pli , 2 Gregorians, 1 Big bisat en 3 LCD's

Link naar reactie
Delen op andere sites

Net weer  getankt (17 cent / liter goedkoper deze keer) en gewinkeld. Bij het tankstation stond een andere Nederlander naast me en in de supermarkt raakte ik 3 keer met Nederlanders in gesprek die standaard maandelijks over de grens tankten en winkelden.

Tsja....

3x VU+ met Open Pli , 2 Gregorians, 1 Big bisat en 3 LCD's

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hier in de randstad is de loodvrije benzine nu 1.429 per liter.

 

Voor de mensen buiten de randstad loodvrij is het zelfde als Bleifrei

Vroeger waren de kratten bier van hout en moest je zuipen om de kachel aan te houden

 

Waar de darmen vol van zijn loopt de anus van over.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik begrijp ook niet dat een rechter zo'n uitspraak doet. Deze rechter moet maar eens net over de grens gaan kijken wat er aan de hand is.

Ik heb zelf pas geleden nog meegemaakt in Kaldenkirchen dat de Nederlandse auto's in file stonden om bij de benzinepomp te komen.

En bij de supermarkten daar is zeker 2/3 Nederlander. Dat heeft dus niets met accijnsen te maken ?

 

Ik heb ook eens iemand tegen een rechter horen zeggen rechter eerlijk duurt het langst. De rechter zei dat hij daar maar niet vanuit moest gaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Diesel over de grens nu al met 3 cent in prijs gestegen.

 

Het kan zijn dat ik het niet snap maar ik vraag me dan af waarom als de prijs van ruwe olie zakt de prijzen aan de pomp niet meteen ook zakken omdat men dan nog met grote dure voorraden zit.

Maar als de prijs stijgt dan stijgt ook de prijs aan de pomp, naar mijn gevoel, altijd veel sneller omdat men dan blijkbaar plots geen goedkope grote voorraden meer heeft.

 

suc6

 

Gerrit

zondag? nee dan kan ik niet dan ben ik vissen

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maar als de prijs stijgt dan stijgt ook de prijs aan de pomp, naar mijn gevoel, altijd veel sneller omdat men dan blijkbaar plots geen goedkope grote voorraden meer heeft.

 

suc6

 

Gerrit

 

Nee dat klopt niet Gerrit, de prijzen aan de pomp stijgen en dalen pas een aantal dagen/weken later. Een paar weken geleden begonnen de olieprijzen al wat aan te trekken en nu merken we dat pas aan de pomp. Er zit dus wat vertraging in.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

Er is ondertussen ook nog wat met de Euro / Dollar verhouding gebeurd.

Of eigenlijk met de waarde van de Euro in het algemeen.

 

En olie, dat weet toch iedereen, wordt afgerekend met Oliedollars.

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 4 weken later...

Tja, de prijzen zijn in Nederland al weer behoorlijk opgelopen. In Spanje waar de diesel enige tijd geleden bij de goedkope pompen net onder de Euro kwam, zijn ze natuurlijk ook weer omhoog gegaan maar bij de grote hyper supermarkten, betaal je nu toch nog maar steeds € 1.093.
Een heel verschil met Nederland.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...