Ga naar inhoud


Tja nu maakt tanken echt veel uit in buitenland


1pm

Aanbevolen berichten

nogal wiedus,

je bent toch dief van je eigen portemonnaie als je niet slim tankt

 

ik heb het al eens berekend, dat scheelt mij 285 euro per jaar (gebaseerd op tweewekelijks verre afstandsreizen)

en momenteel loopt het voordeel enkel op daar die verre afstandsreizen ook evenredig toenemen.

In Assenza Di Te

Laura Pausini

 

Link naar reactie
Delen op andere sites


dan draaien ze het wel weer terug......

Randstadpolitici in Den Haag niet, hoor. Die gaan onverdroten door met verhogen. Tegen alle economische wetten in.  :sick:

Vu+ Duo2 + PLi 4.0 + Fuba DAA110 + Stab 120
Vu+Solo2 + Fuba DAA 850 + multifeed met 2 twin Alps + 1 quattro Alps + 1 twin MTI + PLi 4.0

Link naar reactie
Delen op andere sites

Helaas.

Die zijn niet slim genoeg om te beseffen hoeveel het in andere aankopen kost.

Ze kijken alleen naar wat het volgens een slecht onderzoek in heel Nederland aan accijns op brandstof extra oplevert.

3x VU+ met Open Pli , 2 Gregorians, 1 Big bisat en 3 LCD's

Link naar reactie
Delen op andere sites

Mag niet maar ze doen het wel, ze geven er gewoon een andere naam aan.

Want het is vorig jaar ook gebeurd en daar betalen we in het noordwesten van het land nog steeds dik aan.

De prijzen hier in de omgeving zitten zo tussen de 1.529 en 1.619 euro voor euro95.

 

Ik heb een keer als goedkoopste in Haarlem 1.399 p/l betaald voor euro95. 

aangepast door leo1949

Vroeger waren de kratten bier van hout en moest je zuipen om de kachel aan te houden

 

Waar de darmen vol van zijn loopt de anus van over.

Link naar reactie
Delen op andere sites

nogal wiedus,

je bent toch dief van je eigen portemonnaie als je niet slim tankt

 

ik heb het al eens berekend, dat scheelt mij 285 euro per jaar (gebaseerd op tweewekelijks verre afstandsreizen)

en momenteel loopt het voordeel enkel op daar die verre afstandsreizen ook evenredig toenemen.

Tsja afgelopen jaar € 410,00 bespaard op LPG. Moet wel zeggen dat het bedrag nog wel iets hoger kan zijn omdat ik een prijsverschil van € 0,20 ct/l aan hou en het nu wel goed heb berekend.

aangepast door Mojo

You know when you've been shagged.

I like receivers who give me pleasure.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Tja,...... moet ook bekennen dat ik elk jaar ruim 500 euro goedkoper uit ben door te tanken in het buitenland.

 

Keerzijde is dat de overheid hierdoor ook ruim 3500 euro aan accijns misloopt.

Daarnaast wordt er ook nog eens voor een slordige 5000 euro aan boodschappen en andere inkopen gedaan waardoor er ook nog eens de nodige BTW en omzetbelasting ed. wordt misgelopen.

 

Maar volgens de dames en heren in den Haag maakt het niets uit en weegt de accijnsverhoging op tegen het mislopen van andere inkomsten dus hoeven we ons ook nergens zorgen om te maken.

 

o ja, betaal nu 1,339 voor een liter benzine en 1,179 voor een liter diesel.

 

suc6

 

Gerrit

aangepast door gerrit B

zondag? nee dan kan ik niet dan ben ik vissen

Link naar reactie
Delen op andere sites

120 liter diesel in je kofferbak meesjouwen is een overtreding vervoer gevaarlijke stoffen. Althans, volgens onderstaand bericht.

Over de grens tanken blijft natuurlijk wel voordelig, in jerrycans een extra voorraad mee nemen kan de nodige problemen geven.

 

VEGHEL (ANP) - Een Poolse man heeft zondag met een kofferbak vol diesel door Veghel gereden. Hij vervoerde zes volle jerrycans met in totaal 120 liter. Daarnaast stonden nog vier lege jerrycans.

Hij moet zich verantwoorden voor het vervoer van gevaarlijke stoffen. Ook kijkt de Belastingdienst of hij wel accijns heeft betaald. De brandstof is in beslag genomen.

Dat meldde de politie zondag. Een getuige zag dat de man zijn jerrycans vulde op een parkeerplaats aan de Taylorweg. Hij kreeg de brandstof van een vrachtwagenchauffeur. Vervolgens reed de Pool weg. Gewaarschuwde agenten hielden hem een eindje verderop tegen.

 

 

bron: http://www.msn.com/nl-nl/nieuws/nationaal/automobilist-rijdt-rond-met-120-liter-diesel/ar-BBizXxV?ocid=iefvrt

Vult u rustig aan !!!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Vraagbaak: Vervoer van benzine in de kofferbak

Vraag:

Tijdens een controle van een personenauto roken wij een sterke benzinelucht. Met medewerking van de bestuurder controleerden wij de kofferbak van deze auto. Hierin stonden elf jerrycans, elk gevuld met 20 liter benzine. De bestuurder verklaarde de jerrycans zojuist te hebben gevuld bij de plaatselijke benzinepomp. De benzine was bestemd voor eigen gebruik. De jerrycans waren goed afgesloten en wij zagen geen lekkage. Wij zijn van mening dat een personenauto waarin zo’n hoeveelheid benzine wordt vervoerd een rijdende bom is. Kunnen wij ter zake van het vervoer van de benzine proces-verbaal opmaken, bijvoorbeeld voor het veroorzaken van gevaar op de weg, 5 WVW?

Antwoord:

Vervoer van gevaarlijke stoffen is geregeld in de Wet vervoer gevaarlijke stoffen (Wvgs), en is onder meer uitgewerkt in de Regeling vervoer over land van gevaarlijke stoffen (Rvgs), waarin het ADR als bijlage is opgenomen. Als wordt voldaan aan de voorwaarden van het ADR, is het vervoer over land van gevaarlijke stoffen toegelaten, 3

Rvgs. Deze voorwaarden zijn, voor wat betreft het vervoer van brandbare vloeistoffen in hervulbare houders, geregeld in 1.1.3.1 onder a ADR:

- het wordt verricht door particulieren;

- de goederen zijn bestemd voor hun persoonlijk of huishoudelijk gebruik, dan wel voor recreatie of sportactiviteiten; - zij zijn verpakt voor de verkoop in de detailhandel; - er zijn maatregelen genomen om elke lekkage onder normale vervoersomstandigheden te verhinderen;

- de hervulbare houders worden door of voor particulieren gevuld, hebben een maximale hoeveelheid van 60 liter per houder en max 240 liter per transporteenheid.

Als het vervoer voldoet aan deze bepalingen, mag de bestuurder op grond van het vertrouwensbeginsel ervan uitgaan dat zijn handelen geen overtreding van de Wvgs noch van 5 WVW oplevert.

 

 

Bron: https://www.politievakblad-blauw.nl/Juridisch/Lists/Vraagbaak/Toon.aspx?Id=51

 

aangepast door Mojo

You know when you've been shagged.

I like receivers who give me pleasure.

Link naar reactie
Delen op andere sites

uh dat is mooi om te weten

maar je verbruik stijgt natuurlijk ook radicaal als je auto ineens veel zwaarder wordt

(vooral met onder gemotoriseerde stadmobieltjes voor huppeltrutjes)

 

240 liter is 235 kilo extra gewicht?

dat zijn bijn 5 personen

 

dan wordt je EC brandstofverbruik eens echt aan de tand gevoeld en kan minstens 35% hoger uitvallen...

heb je pech en heb je tegenwind komende uit België ben je 45% meer aan het verbruiken

heb je nog de winterbanden erop kan het 47,5% meer aan verbruik betekenen...

 

die Vervoersoptie van extra brandstof in separate tanks is enkel voor die er ver vandaan wonen te berekenen.

In Assenza Di Te

Laura Pausini

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...