Ga naar inhoud


Telenet aast op Vier en Vijf


Jean-Claude

Aanbevolen berichten

zonet gelezen op website van het laatste nieuws :

 

Het Amerikaanse kabel- en mediabedrijf Liberty Global voert gesprekken met De Vijver Media, het moederhuis boven Woestijnvis en de tv-zenders VIER en VIJF. Dat is uit goede bron vernomen. Liberty Global is de eigenaar van Telenet. Als het bedrijf een deel van De Vijver zou kopen, betekent dat een aardverschuiving in het Vlaamse medialandschap.

Telenet is op dit moment al marktleider met zijn digitale tv-platform, door samen te gaan met De Vijver kan het zich ook profileren als zender. De Vijver moet alweer op zoek naar nieuw kapitaal, minder dan zes maanden nadat de mediaholding al miljoenen bijtankte bij zijn aandeelhouders: Corelio, Sanoma en het duo Wouter Vandenhaute-Erik Watté. Sanoma ziet België niet meer als kernland, waardoor het niet ondenkbaar is dat het zijn participatie van 33% in De Vijver in de etalage zet. Ook het Duitse Axel Springer en de Europese mediagroep RTL zouden overigens azen op een aandeel in De Vijver. 

Volgens Wouter Vandenhaute, CEO van De Vijver Media, is van een overnamebod geen sprake. "In eerste instantie moeten de drie partijen die samen De Vijver uitmaken tot een akkoord komen. Zolang het niet duidelijk is wat de Finnen van Sanoma met hun aandeel willen, zijn alle overnamescenario's pure speculatie."

 

zie het wel niet gebeuren dat Vier en Vijf moeten verdwijnen bij Belgacom en TVV, maar met telenet weet ge nooit !

DreamBox 8000+Xtrend ET10000+Gigablue UHD 4K, openPLi, CCcam, CD+TVV kaarten (gene zever), wavefrontier T90, EMP Centauri 33/12 multiswitch en VEEL te weinig slaap.

Link naar reactie
Delen op andere sites


zonet gelezen op website van het laatste nieuws :

 

 

zie het wel niet gebeuren dat Vier en Vijf moeten verdwijnen bij Belgacom en TVV, maar met telenet weet ge nooit !

Denk dat dit niet denkbaar is hoor , de reclame op die zenders zouden massaal wegblijven als maar op 1 platform kan gekeken worden, ofwel wordt het betaal tv ,dat is dan wat anders

Link naar reactie
Delen op andere sites

zonet gelezen op website van het laatste nieuws :

 

zie het wel niet gebeuren dat Vier en Vijf moeten verdwijnen bij Belgacom en TVV, maar met telenet weet ge nooit !

 

Maar hoe zit het dan dat op Teletenne geen VTM en 2BE wordt doorgegeven? Is dat niet hetzelfde maar dan omgekeerd?

Dreambox DM920: 2x Triple tuner (2x DVB-S2X multistream + DVB-C/T2)

Xtrend ET10000: 1x DVB-S2, 2x DVB-C/T2, IPTV OpenPLi 8.3
VU+ Duo
/ Dreambox DM800 / TBS 5925
Channel Master 180cm offset: 39.0°E-37.6°W, SAB 97 schotel 45.1°E-60°E, 80cm vast: 28.2°E/23.5°E/19.2°E/13°E | DVB-T/DAB: VHFIII/UHF combi-antenne op zolder.

Link naar reactie
Delen op andere sites

liberty heeft laatst chellomedia verkocht. interessant als ze nu toch weer content gaan kopen.

xtrend 6500 320G intern / dreambox 800se, 500G intern / dreambox 500hd / azbox elite hd / Skymaster 80cm quad lnb titanium, 19,2 oost / Triax 110 , quad inverto Inverto Black Ultra lnb, 23,5 oost, inverto Inverto Black Ultra lnb, 28,2 oost / No Name 125cm single lnb black ultra draaibaar

Link naar reactie
Delen op andere sites

Van mij mogen ze Vier en Vijf hebben exclusief via Telenet, kan mij niet schelen, ze zenden toch het meeste Engelse programma's uit waar ik toch niet naar kijk. Vijf en Vitaya programma's voor de vrouwen, ik stel mij de vraag. Maak eens een einde aan geweldprogramma's zoals, achter gesloten deuren, de waarheid, overspel in de liefde. Is dat vrouwvriendelijke televisie, ik denk het niet. Destijds ging Vitalteit weg de 2e zender van Vitaya, van mij mochten ze Vitaya ook gerust opdoeken, want het is toch alleen maar geweld en geruzie dat je daar ziet.

En de laatste tijd staat mijn televisie toch alleen maar uit of aan zonder dat ik er naar kijk.

PS. Kijk eens naar de programma's van 2BE, voor mij is dat een Engelse zender een geen Vlaamse, waarom zouden ze eens niet beginnen met ook Vlaamse en Nederlandse programma's op de BBC, of is dat hun te min, waarom moeten wij ons tevreden stellen met al die Engelse programma's?

Ik hoop dat er ooit nog eens een tijd komt in België en Nederland dat Engelse programma's gedubd worden, ik zie niets liever dan programma's in eigen taal, ik heb een hekel aan Engels.
Timm1983

aangepast door Timm1983

Admin: Dit account is ontoegankelijk gemaakt vanwege het gebruik van een niet-bestaand email adres met talloze aflever foutmeldingen tot gevolg. Het lid reageerde niet op het verzoek dit te wijzigen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik hoop dat er ooit nog eens een tijd komt in België en Nederland dat Engelse programma's gedubd worden, ik zie niets liever dan programma's in eigen taal, ik heb een hekel aan Engels.

Timm1983

 

En dan verstaat er hier op den duur niemand meer engels zoals in andere landen die alles dubben. En Vier mag weg, maar je avatar is hun logo  :confused:

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

LOL, in een ander topic verfoeit iemand het nasynchroniseren omdat het originele karakter van de uitzending verloren gaat.

Daarbij is op te merken dat sommige dingen niet te vertalen zijn en dat diegenen die de taal machtig zijn meer aan het origineel hebben.

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Als het nadien met telenet zo loopt als dat het met Humo deed, na het samengaan van Sanoma en Woestijnvis; dan staan er voor kabelkijkers nog barre tijden te wachten.

[Vu+ Solo4K] - [VTi 13.x]

[TVV Basic+] - [CD TopHD]
Ik vind het nieuwe overzicht met ongelezen topics in een tijdslijn maar niks...

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maar hoe zit het dan dat op Teletenne geen VTM en 2BE wordt doorgegeven? Is dat niet hetzelfde maar dan omgekeerd?

Niemand zal mij geloven,maar toch zal ik de moeite doen.

Met digitale tv,voornamelijk de digicorder zijn er massaal mensen die programma's opnamen van de vmma en de reclame doorspoelen.Vmma zag reclame inkomsten wegsijpelen,en wilde dat o.a.telenet er iets aan deed,dat het onmogelijk was de reclame door te spoelen.Toen Telenet dat weigerde heeft de vmma haar zenders weggehaald van yelo tv (tv app op smartphone's en tablets van telenet),en willen zo ook niet te zien zijn via teletenne.

Omdat telenet en de vmma niet zonder elkaar kunnen,zou het bvb niet logisch zijn dat de vmma de zenders ging weghalen van Telenet,want dan hadden ze zelf geen kijkers meer,daar de meeste mensen via dit medium kijken.

Ontvangst van de astra 3 satelliet met een selfsat h50D via de vu zero 4K.cd multiroom  pakket met mz 102 en een vu uno 4k dvb-c fbc tuner met ci+ tv met een kaartje( telenet ). Gigablue bijgekomen voor sat en kabel.Informatie die ik geef, gaat over de Belgische situatie, tenzij anders vermeld|

Link naar reactie
Delen op andere sites

Niemand zal mij geloven,maar toch zal ik de moeite doen.

Met digitale tv,voornamelijk de digicorder zijn er massaal mensen die programma's opnamen van de vmma en de reclame doorspoelen.Vmma zag reclame inkomsten wegsijpelen,en wilde dat o.a.telenet er iets aan deed,dat het onmogelijk was de reclame door te spoelen.Toen Telenet dat weigerde heeft de vmma haar zenders weggehaald van yelo tv (tv app op smartphone's en tablets van telenet),en willen zo ook niet te zien zijn via teletenne.

Omdat telenet en de vmma niet zonder elkaar kunnen,zou het bvb niet logisch zijn dat de vmma de zenders ging weghalen van Telenet,want dan hadden ze zelf geen kijkers meer,daar de meeste mensen via dit medium kijken.

 

Nou chapeau voor Telenet dat ze weigeren deze beperkingen (CI+?) aan hun abonnees op te leggen maar als die vmma nou stoer gaat lopen doen, laten ze dan zo flink zijn om overal hun zenders terug te trekken = geen kijkers = komen ze er weer gauw van terug.

Maar ja, Teletenne blijft natuurlijk maar een (voor Telenet oninteressant) bijproduct wat op deze wijze nooit een eerlijke kans van slagen heeft, maar daar werkt Telenet zelf natuurlijk ook hard aan mee door veel te hoog abonnementsgeld te vragen en alleen met eigen tuners te werken...

Dreambox DM920: 2x Triple tuner (2x DVB-S2X multistream + DVB-C/T2)

Xtrend ET10000: 1x DVB-S2, 2x DVB-C/T2, IPTV OpenPLi 8.3
VU+ Duo
/ Dreambox DM800 / TBS 5925
Channel Master 180cm offset: 39.0°E-37.6°W, SAB 97 schotel 45.1°E-60°E, 80cm vast: 28.2°E/23.5°E/19.2°E/13°E | DVB-T/DAB: VHFIII/UHF combi-antenne op zolder.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Als Teleniet Vier en Vijf inlijft en doet wat het altijd doet, het exclusief voorbehoud voor hun platform, dan zijn we gesjareld.

Dit leid regelrecht naar een monopolie van Teleniet.

Ik zou zelfs durven zeggen een diktatuur.

 

Waar blijft de wetgever die zou moeten ingrijpen en zeggen dat bv. service providers  (kabel maatschappijen en TVV) geen eigen zenders mag hebben. Ze mogen alleen doorgeven.

 

Of een alternatief, een zender krijgt slechts een uitzend vergunning (ook dus betaal kanalen) op voorwaarde dat dit kanaal een overeenkomst heeft met alle service providers om het kanaal door te geven.  Hierbij kan een service provider ook een overeenkomst afgeven dat ze niet geïnterresseerd zijn.  Dit voorkomt dat een service provider de leugen gebruikt we mogen het niet uitzenden.  Ze moeten uitdrukkelijk verklaren we willen dit niet doorgeven. (om welke reden dan ook)

Dit is dan duidelijk voor de klanten als er een kanaal ontbreekt.

 

Willy

~~Rytec Team~~
Mutant HD-2400 /  OpenPli en Maxytec-Multibox SE / OpenPli (mediaspeler)
VU+ Duo / OpenPli en Synology NAS
*All Rytec EPG POWERED*

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
×
×
  • Nieuwe aanmaken...